Miehen ruokavalio.
Ei kai aikuisen ihmisen syömisille mitään voi. Miehen ulkonäkö nyt ei minua haittaa, ei ole muuttunut vuosien saatossa juurikaan hassummaksi. Hänen terveydestään enemmän olen huolissaan. Ylipainoa on kertynyt hänelle muutamia kiloja ja kertyy varmaan jatkossakin, kun ei kiinnotsa yhtään mitä suustaan alas pistää.
Teen ihan tavallisia kotiruokia ja itse olen normaalipainoinen. Mies syö aamupalan, lounaan töissä (tai eväät jos on), sitten sen valmistamani illallisen ja iltapalaksi hän vaatii vielä kolmannen lämpimän ruoan. Tämä on noussut ongelmaksi ja riidanaiheeksi. Minä käyn useimmiten kaupassa ja mies sitten illalla valittaa kun ei ole "iltapalaa". Itse pärjään rahkalla, hedelmillä, leivällä jne. jos nyt jotain tarvitsee. Mieheni haluaa iltapalaksi aina jotain lämmintä, mikä menisi minulle ihan oikeasta ruoasta! Pitsaa, pyttipannua, ranskalaisia, hamppareita, patonkeja jne. Eli suoraan sanottuna karseaa ruokaa... Nyttemmin olen siirtänyt niiden hankintavastuun miehelle koska en niitä itse syö, mutta en jaksaisi katella moista possuilua iltamyöhään.
Miten aikuista ihmistä voisi opastaa kun ei itse tunnu tajuavan, että vararenkaan lisäksi tuollainen syöpöttely syö terveyttä, huonontaa yöunia jne.