Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatan olla juuri SINUN SISKOPUOLESI! Voisitko vastata minulle? Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
25.01.2011 |

Hei,

kuka tahansa teistä voi vastata minulle, sitä toivoisinkin, että saan tietää mahdollisimman monta näkökantaa asiaan. Eli vaikka en olisikaan sinun siskopuolesi toivon, että vastaat!

Meillä saattaa olla yhteinen isä. Isämme kertoi sinulle minusta noin vuosi sitten. En tiedä mitä hän on sinulle kertonut, mutta on kertonut kuitenkin. Minä taas olen tiennyt sinusta jo ihan vauvasta asti. Näimme isäni kanssa muutamia kertoja vuodessa. Hän aina salasi tapaamiset, tosin minä en tiennyt salailusta kun vasta noin vuosi sitten, kun isä kertoi minulle, että hän on vihdoin kertonut sinulle. En tiedä miten reagoit tai mikä on tilanteenne. Tiedän, että sinulla on lapsia ja ihan hyvä elämä. Vuosien varrella minulla on ollut paljon kysymyksiä mielessä. Ja on yhä. Laitan niistä tähän muutamia, johon toivon, että jokainen teistä, jotka tämän olette lukeneet, vastaatte.

Samoin, sinä, mahdollinen siskopuoleni voit kysyä minulta nyt jotain, jos on kysyttävää/ihmeteltävää.

Olen miettinyt pitäisikö minun ottaa sinuun yhteyttä. Ovathan lapsemmekin serkukset ja sinä olet lapseni tätipuoli, kuten minäkin sinun lapsillesi. Toistaiseksi olen kuitenkin halunnut välttää niin suurien tunteiden läpikäymisen. Ehkä jotenkin odotan, että sinä ottaisit minuun yhteyttä... Minä olen kuitenkin tiennyt sinusta aina, mutta sinä vasta niin vähän aikaa. Tässä minun ensimmäisiä kysymyksiäni sinulle:

Mitä ajattelit, kun isä vuosi sitten kertoi minusta? Kysyitkö häneltä jotain? Mitä ajattelit? Mitä ajattelet nyt?

Kun isä kuolee (hänellähän on vähän huono terveys), oletko minuun yhteydessä? Milloin? Tämä minua eniten pelottaa, että vaikka olen isäämme yhteydessä noin kerran kuussa, jätättekö minulle ilmoittamatta asian heti? Oletan, että olet hänen kanssaan enemmän yhteyksissä. Ja käsitykseni mukaan sinun äitisi on yhä elossa/naimisissa isämme kanssa. Hän varmaan saa tietää ensimmäisenä ja ilmoittaa teille.

Haluaisitko olla kanssani tekemisissä? Miten? Haluaisitko tavata? Haluaisitko, että otan sinuun yhteyttä? Miksi et ole itse ollut yhteydessä?

Millaiset välit sinulla on isän kanssa nyt?

Tässä nämä "tärkeimmät" mitä olen miettinyt. Paljon on tietysti muitakin. Mutta aloitetaan näistä.

Kiitos vastauksestasi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän ekasta avioliitosta. Sisaruspuoleni (nuorempia kuin minä) tietävät minusta, joskus muinoin kirjoiteltiinkin (sisarukset olivat silloin teini-ikäisiä) muttei olla koskaan tavattu. Nyt kun itsekin olen jo keski-ikäinen olen alkanut pelätä isän kuolemaa: mikä sitten odottaa, ts. pitääkö minunkin mennä hautajaisiin, entä perunkirjoitukset jne? Olenko vain onnenonkija? Olen siis tunnustettu lapsi vaikken koskaan isänpuolen suvun kanssa tekemisissä. Aika näyttää mitä tuleman pitää, mutta vähän jännittää...

Vierailija
2/8 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi olisi kuitenkin mahdollista, niin toivoisin että ottaisit yhteyttä ja haluaisin tutustua sinuun.

Jaa, miksi en ole ottanut yhteyttä? No, kun en olisi tiennyt että sua on olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuopa juuri se minuakin mietityttää, tosin tilanne siinä mielessä eri, että haluaisin ehdottomasti mennä hautajaisiin, olenhan tekemisissä muutenkin. Mutta en tiedä mitä siitä tulee, jos emme aiemmin ole olleet tekemisissä. Ja tosiaan ilmoittavatko he edes minulle...

Minutkin hän on tunnustanut, testit on tehty jne. Hän maksoi myös elatusmaksua, ja lähetti joskus lahjarahaa jne. En kyllä tajua, miten ihmeessä isä on saanut kaiken (tapaamiset, puhelut, maksut, minulta tulleet kortit jne) salattua!!!

Tai voihan se olla, että hänen puolisonsa on asian tiennyt, mutta lapset (sisko- ja velipuoleni) sitten ei...

Vierailija
4/8 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät halua olla missään tekemisissä.

Itsekin olen miettinyt miten omilla lapsillani tulee aikanaan isänsä kuoleman jälkeen hautajaiset ja perunkirjoitukset menemään..

Onnea etsintään!

Vierailija
5/8 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he eivät halua olla tekemisissä?

Minun ei periaatteessa tarvitse etsiä mitään, koska tiedän siskopuoleni nimen ja paikkakunnan... Varmaan löytyisi enirosta tai jostain tiedot, jos haluaisin.

Vierailija
6/8 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit jättää pois laskuista, minä se en ainakaan ole :)

Vierailija
7/8 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he eivät halua olla tekemisissä?

Minun ei periaatteessa tarvitse etsiä mitään, koska tiedän siskopuoleni nimen ja paikkakunnan... Varmaan löytyisi enirosta tai jostain tiedot, jos haluaisin.

Vierailija
8/8 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa lapsi, ja ottaisin siskopuolen ilolla elämääni. Isäni (rauha hänen sielulleen), oli eläessään - kaikella kunnioituksella - ikuinen Peter Pan, joka ei kauaa äitini kanssa naimisissa viihtynyt. Ja sen lyhyen avioliitonkin aikana hänellä ehti olla lukuisia naisia...

Joskus, kun isäni oli jo sairas mies ja puhui vähän mitä sylki suuhun toi, hän kerran totesi: "Ei minulla ole tietojeni mukaan muita lapsia kuin sinä, mutta en kyllä ihmettelisi, jos jossain muuallakin olisi minun lapseni". Muistan aina miettineeni, että jos noin olisi, saisinko minä koskaan tietää asiasta?

Jos olisit oikeasti sisarpuoleni (siis huomioonottaen tuon tekstisi), toivoisin, että tapaisimme ennemmin tai myöhemmin. Toivoisin, että lähestyisit minua kirjeitse, koska silloin voisin rauhassa miettiä tilannetta ja mahdollista kohtaamistamme.

Kaikkea hyvää sinulle ja siskopuolellesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä