Millä ihmeellä muovimatosta pinttyneet tahrat pois?
Eli meillä on nyt se tilanne, että ollaan muuttamassa vuokrakämpästä pois. Täällä on vaaleat muovimattolattiat, ja yhdessä kohtaa kaksi about 50cm mustaa tahraa, jotka eivät lähde millään pois. Olen kokeillut cillit bangista alkaen kaikkia keinoja, ja ei edes vaalene.. Tulee helvetin kallis muutto, jos joutuu koko asuntoon kustantamaan uudet lattiat (koko kämpässä samanlaisen lattiat, ja tuota samaa muovimattoa ei ilmeisesti enää myydä)
Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan!
Kommentit (27)
Miten sen tahran kanssa kävi? 😄 Auttoiko joku, lähtikö pois :)
Ei muovisesta lattiamatosta saa niitä imeytyneitä jälkiä mitenkään pois, koska se väri on todellakin "uponnut" siihen muovimateriaaliin. Muoviset lattiamatot saisi kieltää lailla, eihän se ole mistään kotoisin sellanen meininki että pitää varoa koskemasta lattiaa koska ei tiedä mistä se milloinkin imaisee värit itseensä.
Ootsä iha vajacci?? Pistä kostee lämmin pyyhe otsalles ja mee makuulle. Selkeesti jotain outoa ymmärryksessä.
Kynsilakan poistoaine.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Mulla sama juttu, vaikka koetin estää hyllykön jalkoja jättämästä jälkiä käyttämällä vähän isompia kumitassuja sen alla, jätin sen liimapinnan paperinkin paikalleen eristeeksi, niin silti on ensinnäkin jäänyt painaumat muovimattoon ja siitä kumitassusta on jäänyt harmaat värijäljet vaaleanruskeaan muovimattoon!
Samoin sukista on jäänyt lattiaan tummentumaa paikalle jossa olen istunut läppärillä sitä sun tätä tehden huomattavia aikoja. Tuolin alle laitoin muovilevyn ettei ne tuolin rullat telaisi sitä muovimattoa ihan tuusaksi mutta senkin alle menee pölyä, roskia tms. ja tuolin paino sitten liiskaa ne siihen muovimattoon tiukasti kiinni.
Pesuhuoneessakin on muovimatto joka oikein imee itseensä kaiken lian mitä suihkussa käydessä irtoaa. Runsaalla käsitiskiaineella, Fairy tms. ja vaikutusajan jälkeen harjaamalla on yleensä irronnut kohtuullisesti mutta on erittäin työläs ja aikaavievä tehdä.
Muovimatollisissa asunnoissa ei pysty mitenkään elämään jättämättä jälkiä.
Mistä noin isot läikät ovat tulleet ?
No kostee lämmin pyyhe toimii kans jos tummuus ei ole pääsyt syvälle. Sit jos on niin puhdistus ainetta esim tolu ja lämmin kostee pyyhe päälle. Mulla toiminut