Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokemuksia pelkopolista? saitteko apua?

Vierailija
25.01.2011 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kysymys oli "vaaditko sektiota?" Kun sanoin, että en, homma oli oikeastaan siinä. En siis saanut tavata lääkäriä, psykologia tms. vaan vain kätilön. Kätilö vakuutteli, että saan kaikki lääkkeet, vaikka se oli asia josta en ollut yhtään huolissani.

Kaipasin rohkaisua, sitä en saanut, itkin kun lähdin sieltä.

Nyt mulla takana kaksi vaikeaa synnytystä, joista ei minkäänlaista traumaa vaikka ihan totta pelkäsin kuollakseni.

Kipuja ja ennakoimattomuutta on vaikka kuinka, mutta samalla synnyttäminen on mielettömintä ja siisteintä mitä olen ikinä tehnyt! Eli hyvät muistot on jääneet kuitenkin.

Sinäkin selviät hienosti!

Vierailija
2/3 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itsellä ensimmäinen synnytys oli aika traumaattinen kokemus monelta osalta.

Toista lasta odottaessani vaadin sitten pääsyä pelkopolille keskusteluun. Ensimmäisellä kerralla tapasin kätilön ja hän kyseli ensimmäisen synnytyksen tuomista peloista ja yleensäkkin kulusta. Sitten tietysti mitä pelkoja minulla on synnytykseen ja mistä ne pelot ovat tulleet. Sen jälkeen kertoili juuri sitä että kaikki mahdollinen kivunlievitys annetaan mitä voidaan ja tehdään kaikkemme muutenkin että synnyttäjän olisi mahdollisimman hyvä ja turvallinen olla.

Kyseli tietysti sitten että millaiset fiilikset synnytystavasta, alatie vai sektio mieluummin. Kuitenkin koko aika painotti alatiesynnytyksen olevan se parempi vaihtoehto useimmiten, niinkun onkin.

Kaikesta huolimatta minun kohdallani pelkotilat sen verta "vakavat" että päädyttiin suunniteltuun sektioon.

Kävin kaikenkaikkiaan 2 krt kätilön juttusilla, 2krt lääkärin juttusilla ja pari kertaa psykoterapeutin puheilla, joka teki jopa hypnoosihoidon (ei auttanut minulla, mutta kokemuksena ihan kiva).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pelkkää "taidat olla huono äiti" sättimistä... sanoin että haluan sektion piste, ja sain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi