Miten pitkään Mirena-kierukan sivuoireet kestäneet?
Minulle asetettiin Mirena n. kk sitten, jolloin synnytyksestä oli n. 3 kk. Muuten on ollut olo oikein hyvä, mutta tiputteluvuotoa on ollut koko tämän ajan. Miten pitkään teillä on tällainen oire kestänyt? Varsinaisia kuukautisia minulla ei ole synnytyksen jälkeen ollut, eikä runsaampaa vuotoa kierukan laiton jälkeenkään. Alkaa vaan pikkuhiljaa ärsyttämään tämä pieni tiputtelu... Laantuuko puolessa vuodessa?
Kommentit (4)
Täytyypä toivoa, että omakin tiputtelu tästä laantuu... Eikä olisi ollenkaan pahitteeksi, vaikka jäis kuukautisetkin kokonaan pois ;) Yhden tod.näk. sivuoireen olen myös havainnut, nimittäin hiukset rasvoittuu tosi nopeasti. Onko kukaan muu huomannut vastaavaa? Ja mahtaako tämmöinen oire hävitä myös ajan kanssa?
Ap
on hormonit vielä sekaisin synnytyksen jälkeen. ja joidenkin keho vaan muuttuu synnytyksen jälkeen, esim. hiukset rasvottuu, hiuksia irtoaa jne eli ei ne kaikki oireet ole välttämättä kierukasta. se vaikuttaa vaan siellä kohdussa eikä ne hormonit muualle mene.
Esikoisesta ei vaan tullut tällaista oiretta synnytyksen jälkeen, eikä silloin laitettu kierukkaa. Hiuksia tosin lähti tukoittain... Ajattelin vaan johtuvan Mirenasta, kun sen sivuoireenahan voi olla akne/rasvainen iho.
alkoi heti ja tulee kerran kuukaudessa. tiputteluvuotoa kesti 5, 5 kk lisäksi. eli 5,5 kk kuljin pikkuhousun suojat housussa ja kerran kuussa viikon vielä siteen kanssa. mutta sitten se loppui kuin seinään ja nyt tulee vain normaalit kuukautiset kerran kuussa! muita vaivoja ei ole.