Onko tämä normaalia 4-vuotiaan käytöstä?
Tultiin ulkoa ja tehtiin lämpimät kaakaot kermavaahdolla. menin vahingossa laittamaan 4-vuotiaan kermavaahdon päälle nompparelleja, mutta lapsi olisikin halunnut itse ne siihen laittaa. Hirveän raivarin sai, itkee ja huutaa tuolla nyt sitä.
Kommentit (13)
on nelivuotiaalle niin super-ihana homma, että mä kyllä ottasin ne pois ja antasin lapsen laittaa itse.
meidän 4-v saa välillä ihan hirveitä raivareita kun olisi halunnut itse tehdä jotain. Nyt kun lähestytään 5:ttä ikävuotta ovat kyllä vähentyneet huomattavasti
Minä ottaisin ne vaahdot pois, laittaisin uudet vaahdot ja antaisin sen ripotella itse nonparellinsa
en kyllä missään nimessä ottais pois nonparellejä meidän 4-vee raivottarelta vaan pahottelisin että en tullut kysyneeksi haluaako itse laittaa ja lupaisin vaikka seuraavalle illalle uudet kaakaot itsekoristeltuina. Eihän kyse ole kumminkaan once in a lifetime tyyppisestä asiasta... Vähän täytyy tonikäsen pettymyksensietokykyä jo kasvattaa!!!
Meilläkin just tämä vaihe, että minä ehdin jo tehdä jotain (vaikka vetää vessanpöntön), niin alkaa kauhea huuto, että "MINÄ HALUSIN VETÄÄ SEN". Tai MINÄ halusin laittaa telkkarin kiinni, tai MINÄ halusin ottaa villasukat pois jne...
Kyllä meilläkin ihan kaikki pitää saada tehdä itse. Poika melkein 4v (melkein 5v) Itku tai raivari tulee jos ei saa.
Poikamme on muutenkin ollut viimeiaikoina aika rasittava. Ei usko mitään eikä tottele. Koko ajan väännetään ja huudetaan jostain.
Lisäksi poika haluaa määrätä leikeissä, väittelee pikkuasioista kavereiden kanssa ja syyttelee kavereitaan virheistä.
Toivottavasti tämä menee joskus ohi. Aika rasittavaa.
on nelivuotiaalle niin super-ihana homma, että mä kyllä ottasin ne pois ja antasin lapsen laittaa itse.
kaataisin koko kaakaon pois ja se siitä.
normaalia, mutta ei kande periksi kaikessa antaa.
Jos olit luvannut että saa ite laittaa, sitten kermat pois ja uusiksi. Jos et ollut luvannut, juokoon sen mikä on annettu tai olkoon juomati.
Kuten joku muukin sanoi, pettymyksensietokykyä pitää kasvattaa. Mutta ei lupauksen rikkomisen sietokykyä.
meidän 4-vuotiaalle tuo olisi täysin normaalia käytöstä ;). Nopeasti kiivastuva on ollut ihan vauvasta lähtien.
Vanhempi lapseni taas on rauhallisempi, ei ole koskaan saanut hirveää raivaria oikeastaa yhtään mistään. Tietysti joskus suuttuukin, mutta ilmaisee kiukkunsa melko rauhallisesti ja pystyy keskusteleman asiasta.
Poikia molemmat.
meidän 3,5v sai tänään puolen tunnin raivarit heti aamusta kun kuorin banaanin valmiiksi. Olisi pitänyt itse saada kuoria. Enpä hoksannut.
tosin sitähän sanotaan, että siinä 4-5 vuoden vaiheilla nuo uhmakohtaukset alkavat mennä ohi. Tai ainakin niiden pitäisi. Meidän itsepäinen, äkkipikainen 4-vuotias tyttö saa vielä silloin tällöin tuollaisen raivarin ;-)