Pitääkö oikeasti jättää lapset yöksi hoitoon tässä tapauksessa?
Meidän lapset ovat vuoropäiväkodissa ja tähän asti on onnistuttu heidät hakemaan niin, ettei heidän ole tarvinnut jäädä yöksi.
Nyt on sitten edessä kaksi peräkkäistä päivää, jolloin emme pääse/ehdi hakemaan ennen klo: 22 vaan se menisi 15-20min yli ennen kun jompikumpi on hakeamassa. Alustavasti meille sanottiin, että lapset on haettava ennen kymmentä tai sitten vasta aamulla/päivällä.
Tiedän, että lapset nukkuisivat paremmin kotona kun vieraassa paikassa, mutta voinko edes pyytää, että voitais hakea vähän kymmenen jälkeen. Yleensä on saatu isovanhemmat hakemaan, jos ei itse olla ehditty, mutta nyt isovanhemmat ovat tuolloin lomalla ja ne tutut, jotka voisivat hakea niin menevät yövuoroon tai pääsevät myöhemmin iltavuorosta tai sitten ovat jossain muualla.
Eniten tässä ahdistaa se, että lapsille tulis sitten todella pitkät hoitopäivät, jos ovat yötkin hoidossa.
Kommentit (5)
jos ei kuitenkaan viikoittaista ole ja olisi tosiaan lapsille varmaan jännä seikkailu. Eivät itse varmaan koe hoitopäivää silleen pitkäksi kun yöunihan nukutaan (toivottavasti) eivätkä tiedä silloin missä ovat. Hyvä varmaan treenata jos kuitenkin jossain välissä tulee se tilanne, että on aivan pakko jättää yöksi.
Joissain paikoissa ollaan joustavampia kuin toisissa, kysymällä ei kuitenkaan mitään häviä.
Ja jos ei onnistu, niin sit lapset jää yöksi. Ei ne siitä rikki mene.
Olen siis töissä vuoropäiväkodissa ja kyllä meillä joustetaan tuossa hakuajassa, jos se on vain vähän jälkeen kymmenen. Muut lapset laitetaan nukkumaan ja sitten jos joku tullaan hakemaan vähän jälkeen kymmenen niin hän on hereillä sinne asti. Puoltuntia on meillä se ihan maksimi, joka joustetaan. Voithan sinä sitä kysyä, saisit ainakin varmuuden.
niin ei niitä vaihtoehtoja taida olla? Ei kummallakaan ole mahdollista lähteä sitä 15-20 min aikaisemmin?
Meillä oli lapset ekaa kertaa yöhoidossa jonkun aikaa sitten (vuoden ovat olleet vuoropäiväkodissa), ja tosi hyvin oli mennyt. Oli heille jännä seikkailu. Ikää lapsilla 3v ja 5v.