Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan sokeriseuranta

Vierailija
22.01.2011 |

Odotan isokokoista vauvaa, en ole raskausdiabeetikko ja painoa on tullut raskauden aikana n.10kg. Olen itse ollut sokerirasituksessa ja vastaukset olivat normaalit.

Nyt kuulin että jos vauva on yli 4,5kg, hän joutuu syntymänsä jälkeen sokeriseurantaan. Mitä tämä käytännössä tarkottaa?

Meille ilmeisesti tulee isoja vauvoja koska esikoinenkin oli 4,3kg.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi viikko sitten 4895 g painava ja 53 cm pitkä tyttö joka joutui sokeriseurantaan. Se tarkoittaa sitä että muutaman kerran vuorokaudessa hoitaja käy pikamittarin kanssa ottamassa sokerit ja jos ne on yli 3, normaaliin tapaan jatketaan elämää (imetystä ym) mutta jos ne tipahtaa alle 3 niin labra tulee ottamaan kontrollinäytteen ja jos sekin on alle, niin tehostetaan syöttöjä, eli lisämaitoa. Meillä kävi muutaman kerran alle 3 kun likka ei suostunut syömään kunnolla. Hän ei herännyt itse tarpeeksi usein syömään ja kun herätettiin niin rinta ei kelvannut, vaan hän nukahti uudestaan. Pullosta sai syötettyä vaikka hän olisi ollut unessa. Tämä johti siis siihen että kolmen tunnin välein syötettiin, ensin tarjottiin rintaa ja jos se ei kelvannut, kävin pumpulla ja annoin sen mitä sain ulos, ja sitten korviketta perään. Likka syntyi torstaina ja sunnuntaina (eli vaan päivää myöhemmin kun normaalisti) kotiuduttiin, kun sokerit oli ok. Ohjeen kuitenkin että kolmen tunnin välein päivällä ja neljän tunnin välein yöllä pitää saada syötettyä, joko rinnasta tai pullosta, ja valitettavasti tämä meillä yleensä tarkoittaa pulloa, koska hänellä ei ole niin usein nälkä, ja hän ottaa rinnasta ainoastaan jos on oikeesti nälkä. Mutta joka kerta kun hän jättää rinnan väliin olen pumpannut, joten korviketta meillä ei juuri mene.

Vierailija
2/4 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämaitoa sai pari kertaa päivässä kunnes minulle nousi maito rintoihin. Verikokeilla seurattiin verensokeria.

Sai siis kuitenkin olla vierihoidossa koko ajan eikä minun tarvinnut herätellä vauvaa syömään, imi todella hanakasti rintaa. Eikä tuo lisämaito onneksi haitannut imettämistä lainkaan, kotona pärjäsimme heti ilman lisämaitoja (maito nousi ennen kotiutumista)

Minulla oli siis raskausdiabetes ja vauva 4,6 kiloinen syntyessään. Vauvalla oli havaittavissa pieniä tärinöitä, johtui kuulemma verensokerin heittelystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli alle 3kg ja siksi "joutui" sokeriseurantaan...sokerit pysyi kuitenkin yli 3. kerran oli 2.9 mutta hoitaja otti uuden näytteen ja se meni kuitenkin yli 3! samoin tyttö välillä hieman vapisi mutta taisi kans johtua tuosta verensokerin heittelystä... mutta mulle sanottiin että täytyy herättää syömään 3 tunnin välein, johtui varmaan siitä että oli alle 3kg?!

Vierailija
4/4 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen vielä kuitenkin...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän