Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua asiaa...rahasta kysymys

Vierailija
22.01.2011 |

Anopilla ja apella on rahaa paljon, siis oikeasti paljon. Meillä taas vähän, minä kotona kotihoidon tuella ja mies saa 2500/kk käteen. Iso asuntolaina ja kaikkea muutakin on menoa.

Autokin pitäisi vaihtaa ja pesukone hajosi jne. Minua inhottaa anopin kerskailu rahalla tyyliin kun aika sitten jättää saatte kaiken. Miksi he eivät voi antaa nyt, varmasti näkee rahahuolemme.

Tietysti jokaisen rahat ovat omiaan, mutta kuitenkin. Viimeeksi kyseli mikset osta "Anna-vauvalle" uutta toppapukua jne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtautua. Suhtaudu järkevästi. Suhtaudu kuten aikuinen suhtautuisi.

Vierailija
2/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtautua. Suhtaudu järkevästi. Suhtaudu kuten aikuinen suhtautuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin heidän talous ja teidän talous. En todellakaan kattelis hyvänä jos minun rahoja joku kärkkyis. Enkä pitäisi itse automaattisena oletuksena että minä koskaan edes niitä rahoja saisin.

Vierailija
4/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ala huolehtia omista asioista. Älä ole moksiskaan anopin kommenteista liittyen rahaan. Anna heidän iloita rahoistaan, jotka ovat vuosien varrella saanut kerättyä. Sitäpaitsi 2500 €/kk + kotihoidontuki + lapsilisä on ihan hyvät tulot. Alkakaa säästämään bufferia varten, jotta pesukoneen hajoaminen ei ole katastrofi.

Nimin. 4 lasta, 8½ v oltu putkeen kotihoidon tuella/äitiyspäivärahalla, miehen bruttotulot peräti 2800 €, lainanlyhennys 1000 € kuussa. Ja hyvin pärjää.

Vierailija
5/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään automaattisesti olettanut, että olisivat mua, aikuista, tukeneet. Mutta pikkanen lisäapu olisi ollut kiva.

Vaan jäipä sitten kerralla muhkea perintö ja nyt ei tarvii rahasta pihistellä.

Vierailija
6/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan miehen palkka 2700 nettona, kotihoidontuki 400 ja lapsilisät 350 euroa, eikä mitään puutu. Maksetaan asumisesta 1300 kuussa vuokraa ja säästetään omaa asuntoa varten.

Mihin se teidän raha oikein menee? Ei mekään saada mitään avustuksia muilta, kun kaikkien mielestä ollaan hyvin toimeentulevia muutenkin.

Vierailija
7/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös iso asuntolaina, halutaan käydä kerran vuodessa reissussa ja halutaan, että lapsella on kivat vaatteet. Meidän palkat eivät riitä aina tähän kaikkeen. Appivanhemmilla on varmaan miljoona euroa tilillä eikä voi sieltä koskaan mitään meille antaa.

Saamarin pihit vanhukset :(

Vierailija
8/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kuunnella kun aikuiset ihmiset kadehtivat toisten varallisuutta ja yrittävät perustella miksi toisten omaisuus onkin itse asiassa heille kuuluvaa, joka vain jätetään heille antamatta. :D Varmaan hauska elämä kadehtia toisia ja valehdella itselleen että oma ryysyrantalaisuus johtuu kitsaista sukulaisista eikä omista huonoista tuloista ja ylikulutuksesta.

Vierailija
9/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis älä ota nokkiisi tuollaisesta "mikset osta.. "-jutuista. Vastaa jotain neutraalia, jos et halua sanoa että ei ole varaa.

Voihan se oikeasti olla, että anopin rahantaju on sumentunut.. Että jollain ei oikeasti voi olla varaa ostaa ihan kaikkea mitä mieli tekee.

Ettei kyllä minusta ole ihan huonotuloisia...

Vierailija
10/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hän ja miljoonansa muuttaisivat meille, hän osalistuisi perheen menoihin omalla osuudellaan ja kaikki olisimme tyytyväisiä. Tietysti minun pitäisi silloin ymmärtää, että hänellä olisi rahojensa vuoksi myös sananvaltaa tekemisiiimme ja rahankäyttöömme.

Mieti, olisiko tuossa ratkaisu teidän rahaongelmiinne. Saisit osasi rahoista samantien, ja toisaalta menettäisit määräysvallan omaan elämääsi.

Vierailija
11/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aikuinen, ja juttele anopillesi siitä kuinka sua ihnottaa että kerskuu rahoillaan, kun teillä sitä sun mielestä on vähän. Ja pyydä ettei kerskuisi tai kyselisi teidän ostamisistanne, kun varmasti tietää teidän tilanteestanne..

Omasta mielestäni ette mitenkään vähää saa, kun säästää voi vaikka euro kerrallaan kriisitilanteisiin kuten pesukoneen hajoaminen niin se ei olekaan niin kriisitilanne. Miksi auto pitäisi vaihtaa? Mihin ne teidän rahanne sitten menevät jos tuo on sun mielestäsi vähän?

Vierailija
12/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaksi aikuista, teillä on oma perhe ja oman perheen valinnat. Tuskin sinä suostuisit siihen, jos anoppi vaatisi sinua menemään töihin siksi, että teillä ei ole rahaa, miksi appivanhempien sillin pitäisi antaa omistaan?

Vierailija
13/15 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ehdotti yhteistaloutta

;DDDD ;DDDD ROTFLOL

Vierailija
14/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaista täälläkin. itse ovat vanhemmiltaan saaneet ja vastaanottaneet rahaa mutta lapsille ei pysty mitään antamaan.

Vierailija
15/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ottanut etäisyyttä pihiin isääni joka ei auttanut lasten kanssa eikä myöskään taloudellisesti.itse kyllä otti mielellään mitä omalta isältään sai. Olen lopettanut kaiken auttamisen ja kyläilyn.Siskoa on kyllä taloudellissti tukenut vaikkei se ole ollut edes koskaan työtön eikä sillä oo edes lapsia. Kait se sit ukkoa auttaa kun se tarvii apua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi