Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet joutunut luopumaan hormonikierukasta?

Vierailija
21.01.2011 |

Mietiskelen tässä itse luopuisinko hormonikierukasta... Kasvot, niska ja yläselkä näpyillä koko ajan. Varsinaisia kuukautisia ei ole, mutta vuoden verran oli pari päivää 1-2kk välein niukkaa vuotoa. Viimeisen 2kk aina minulla oli 5 viikkoa kestäneet kuukautiset, jotka äitiyvät tulehdukseksi ja jouduin syömään antibiootit, joka aiheutti sitten hiivatulehduksen. Antibiootit lopetin 10.1. ja tänään alkoi taas vuoto. Vuoto ei ole kunnon vuoto ja mikä inhottavinta vuodan "sisäisesti, mikä aiheuttaa hirveästi hyytymiä.

Ehdotin jo lääkärille, kun kävin tulehduksen vuoksi, että ottaisi sen pois kokonaan, mutta käski vielä miettiä asiaa. Tympii...

Voiko kierukka aiheuttaa karvaisuutta vai onko se synnytyksen jälkeistä? Ikää 24v. ja leuassa kasvaa muutamia, onneksi vaaleita pitkiä karvoja, sääri- ja kainalokarvat muuttuneet mustiksi ja kasvu nopeutunut. Viikset ilmestyneet ja aatamin omenan kohdalle kasvaa pari pitkää mustaa karvaa, samoin rinnoissa alkanut kasvaa karvoja. Tosi ärsyttävää, koska olen muuten vaalea ja ihoni on todella vaalea, joten ne näkyvät hyvin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi olemaan 2 viikon välein "menkat" runsasta vuotoa siis ja niiden välissä tiputteluvuotoa.

Kierukka ehti olemaan reilu vuoden, eikä tätä ennen ollut mitään erikoista.

Tiesin jo ennen kierukan ottamista ettei se ehkä sopisi minulle niin kuin ei muukaan hormonaalinen ehkäisy ja melkoisen riskin otin noin muutenkin terveyteni puolesta.

Lääkäri ei ollut suostua ottamaan pois kierukkaa, vaikka aloin olemaan kipeäkin, mutta lopulta heltyi kun lupasin syödä pillereitä poiston jälkeen.

Yhtään pilleriä ei olla syöty...

Vierailija
2/2 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Huoh =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan