Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö opettajat puutu lastensuojelullisiin

Vierailija
21.01.2011 |

asioihin?

Ekaluokkalainen saanut koko koulussa käyntinsä ajan useamman lapun koulusta kotiin, syy huomionhakuinen häiriökäyttäytyminen, liikuntavarusteiden puuttuminen, säähän sopimaton pukeutuminen.

Kauanko ne vaan lähettelee lappuja kotiin, ennenkin ilmoittavat lastensuojeluun?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä asutte, mutta omassa kunnassani (pk-seudulla) lastensuojelun resurssit on täysin vitsi suhteutettuna tarpeeseen.

Voi olla, että ilmo on jo tehtykin. Lasussa on sitten päädytty siihen, että katsotaa miten tilanne etenee. Jos haluat, että jotain tapahtuu niin TEE SE ILMOITUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja mielellään aina uudestaan ja uudestaan jos mitään ei ala tapahtua.

Vierailija
22/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joe ette ole tällaisessa tilanteessa olleet, ette voi tietää miten kamalaa tämä on. Päätin, että otan oppettajaan yhteyden ja kysyn, että voisiko hän tehdä ilmoituksen, koska jo se mitä opettaja näkee, riittää ilmoituksen tekemiseen. Pyytäisi tekemään kotikartoituksen.

Jos mä kerron sossulle kaiken, siskoni saa tietää asiasta.Koska kukaan muu ei näistä kaikista asioista tiedä.

Kyllä, olen kamala ihminen, mutta en voi itse tehdä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan täysjärkinen ei tule vinkumaan vauvapalstalle tuollaista asiasta kun kyseessä on lasten hyvinvointi. Kyllä se kanava hoitaa asioita on joku aivan toinen

Vierailija
24/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä tiedoilla asia lähtee eteenpäin. Ymmärrätkö?

Jos haluat, että lasu puuttuu asiaan ja että lapset saavat jotain tukitoimia niin sossuun pitää antaa mahdollisimman_paljon_tietoa.

Vierailija
25/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kyseessä olisi naapurin kakarat, vaikka vähäisemmälläkin laiminlyönnillä, tekisit taatusti ilmoituksen ja tulisit tänne kertomaan miten hyvä ihminen olet ja miten ajattelet lasten parasta, haluat tukea ja apua vanhemmilla.

Nyt kun kyse on siskosi perheestä, katsot vain vierestä kun siskosi tuhoaa lastensa elämän ja tulevisuuden.

Ja sitten kuvittelet, että opettaja olisi se, joka viranomaisiin ottaisi yhteyttä ja hoitaisi ikävän asian?!

tee ilmoitus nimettömänä!

Kysy lapsilta, haluaako he muutosta tilanteeseen - ovatko he tyytyväisiä tähän mitä kotona on!?

Sitten tee nimetön ilmoitus ja kerro nuo kaikki. Laita vaikka kirje.

lastens. on pakko selvittää tilanne.

Vierailija
26/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samanlaisessa välikädessä muutama vuosi sitten, kyseessä oli lapseni serkut, jotka olivat huonossa jamassa. Odottelin, että neuvola tekisi jotain, sen jälkeen toivoin, että ne narahtaisi koulussa. Eikä mitään. Kynnys puuttua oli tosi korkea, myös itselläni, autoin sen minkä pystyin.

Kunnes tuli tilanne, jossa ei ollut muuta vaihtoehto kuin ilmoittaa sossuun, tosin sinne tuli ilmoituksia myös muualta samasta jutusta. Vitsit miten toivonkaan, että olisin tehnyt jotain, jo aiemmin.

Ajattele niitä lapsia ja sitä, että ne toivoo, että sä autat ja puutut, koska ne kertoo sulle noi jutut. Ei sun tarvitse kertoa sossuun kaikkea, sen verran minkä joku muukin periaatteessa voisi kertoa.

Ilmoituksen jälkeen pitäisi sen lastensuojelutarpeen arviointi, jolloin tavataan perhettä eri kokoonpanoissa, ja sä voisit kannustaa lapsia kertomaan niin paljon kuin vaan uskaltavat. Tai olla mukana itse jollain tapaamisella.

Tsemppiä, ja mieti asioita vielä lasten kannalta.

Vierailija
27/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on ls-ilmoitusten ammattilainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi