Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 1v8kk liian pieni päiväkotiin?

Vierailija
21.01.2011 |

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kiitos!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse vein lapseni tuon ikäisenä päiväkotiin.

Vierailija
2/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluaisi joutua tilanteeseen, että veisin hänet jo nyt päiväkotiin. Onneksi voin olla vielä kotona. Joidenkin tilanne voi tietty olla toinen tai sitten tahtotila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ihan lapsikohtaista. Harjoitteluviikon perusteella minusta näytti, että noin vuoden vanhat olivat tyytyväisiä oloonsa, 3 vuotiaat samoin, mutta noin 2-vuotiaille juuri hoidon aloittaneille se oli aika kova pala. Yleisesti ottaen meidän päiväkodin 1-3v:t kyllä näyttivät iloisilta.

Huomaa, että otos on pieni: Yksi viikko yhdessä päiväkodissa muutama tunti aamupäivisin.

Jos lapsesi on reipas ja peruspositiivinen, niin en usko että päiväkoti on hänelle mikään ongelma. Sen sijaan jos hän nauttii kotioloista ja on ujo, niin voi olla henkisesti raskaanpaa olla päivä isossa lapsiparvessa.

Vierailija
4/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni 1 v 6 kk, ja on alusta asti vihtynyt hyvin. Tosin on yleensä suht lyhyitä päiviä, ja harvoin 5 päivää viikossa, yleensä 3-4.

Lapsi on myös luonteeltaan rohkea, avoin, sosiaalinen ja luottavainen.

Luulen, että pienellä lapsella riippuu paljolti lapsen luonteesta, ja sitten toki myös hoitopaikasta.

Itse vrein mieluummin päiväkotiin kuin perhepäivähoitajalle, koska perhepäivähoitaja on lasten kansa yksin. Tarhassa aikuisia on useita, jotka samalla myös valvovat toisiaan ( kukaan ei valvo perhepäivähoitajaa).

Vierailija
5/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän on aina ollut kovin itsenäinen ja yhtään äidin perään koettua itkuaamua ei koko pk-aikana ollut. Päästiin siinä mielessä helpolla. Silloin tyttö tuntui jo kovin isolta vaan jälkeenpäin olen surkutellut miten pienenä hän on joutunut hoidon tielle..

Mutta siis hyvin hänellä alkoi alusta asti sujumaan; osasi jo syödä itse, kävellä, ja nopeasti oppi potallekin.

Vierailija
6/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut päiväkodilla töissä ja nuorin siellä oli alle vuoden..

Itse en kuitenkaan omia lapsia laita ihan vielä hoitoon.. toinen 3 ja toinen on tässä viikon sisällä tulossa :)

Vierailija
7/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus aloitti päiväkodin 1v.10kk. ikäisenä, alku oli hieman hankalaa, mutta sitten kiintyi todella omahoitajaansa. Isommat sisarukset saivat olla pitempään kotihoidossa.

Vierailija
8/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tarhaan menoa oli erittäin kiinni vanhemmissaan ja vessaankaan ei saanut mennä rauhassa eikä puhettakaan, että olisi voinut jättää kenellekään hoitoon.

Tarhaan kuitenkin sopeutui loistavasti. En edes uskoisi ellei olisi omasta muksusta kyse. Niin hienosti kaikki meni ja nyt jää sinne erittäin innoissaan (on 2v). Tarhan toiveiden mukaisesti olin ekan viikon lapsen mukana tarhassa eli ei heti jäänyt sinne yksin. Ekana päivänä kävimme tutustumassa päiväkotiin ja hoitajiin noin 1,5 tunnin ajan. Seuraavana aamuna mentiin mukaan myös ulkoilemaan. Sitä seuraavana oltiin jo syömässäkin mukana ja seuraavana jäätiin myös päiväunille jne.

On alkanut syömään ja nukkumaan paremmin myös kotona.

Tsemmpiä vaan matkaan. Hyvin kaikki sujuu ja tuolla tarhassa noin puolet pienten ryhmästä on alle 2-vuotiaita.

Vierailija
9/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotiaalla oli kaikkein vaikeinta.

Onhan noi vielä pieniä.

Vierailija
10/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kukin lapsista hoidettu: ryhmäperhepäiväkodissa tai perhepäivähoidossa lähemmäs kolmea ja sitten vasta päiväkotiin. Käypä katsomassa pienten ryhmän toimintaa päiväkodissa. Ihan noin katsomisen kanssa... on aika hurjaa menoa.

Vierailija
11/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.3vuotiaana. Siinä iässä osaavat jo itse pukea, toimia vessassa,syödä jne.. :)