Herranen aika, näin bussissa täyshunnutetun naisen joka puhui lapsilleen selvää suomea
ja lapsetkin hänelle suomea enkä voinut olla kuulematta noin 3-4 -vuotiaan rattaissa olevan poikansa sanoja kun tämä esitteli äidilleen jotain urheiluliikkeen mainosta (fitnessasuisia naisia?). Poika näytti lehteä äidille ja sanoi ihan selvällä suomella: "Kato, äiti, huora!" ja esitteli lehden kuvia. Piti oikein terästää kuuloa enkä todellakaan kuullut väärin, poika sanoi tämän vielä useaan otteeseen. Käänsi sivua ja jatkoi "Kato, äiti, paholainen!" toisen naisen kuvan kohdalla. Seurassa olleet isommat tyttölapset eivät vaikuttaneet olevan moksiskaan veljensä (?) sanomisista.
En ole mieltänyt itseäni koskaan rasistiseksi, mutta nyt kyllä aloin ihmetellä miten joku (todennäköisesti länsimaisen kasvatuksen saanut) nainen voi opettaa tällaisia arvoja lapsilleen? Miksi antaa ylipäätään tuollaista lehteä lasten käsiin? Ajattelin siinä tahtomattani kuunnellessa että eikö tuollainen elämäntapa olisi kuitenkin helpompaa jossain Lähi-Idän maassa kuin täällä Suomessa jossa noin äärimmäisiä arvoja omaavat ihmiset väkisinkin törmäävät jatkuvasti länsimaisiin vaikutteisiin? Näinköhän sielläkin kasvatettiin uutta ääri-islamistien sukupolvea?
Kyllä pelottaisi jos itsellä olisi tyttölapsia että millainen tulevaisuus heitä odottaa, tämä ei varmaankaan kuitenkaan ollut ihan ainoa tapaus Suomessa. Miten tuo poikalapsi suhtautuu länsimaisiin tyttöihin ja naisiin päiväkodissa/koulussa/työssä sitten joskus?
Kommentit (54)
Noita hulluja on tälläkin palstalla useita, joten ei yllätä. Sairaus. Kun islamista tulee Euroopassa rikollista ja siihen kuuluminen katsotaan terroristiorganisaatioon kuulumiseksi niin on taas kiva lukea lehdistä kun nämä aivopestyt reppanat selittävät miksi ja miten heitä kusetettiin.
Vai muuten vain jotenkin yksinkertaisia, pumpulissa eläviä?
asia minkä takia toi tarina on mun mielestä outo on se paholaisen maininta.Islam-uskoon ei kuulu kristillisille tyypillinen taivas ja helvetti,Jumala&enkelit,paholainen&demonit homma.Vai oonko mä käsittänyt väärin? Uskooko muslimit paholaiseen?
Tosiaan oikeasti pelottaa miten tällaiset pojat sitten aikuisena käyttäytyy. Todennäköisesti joutuvat itse kyllä kärsimään ja nolaavat itsensä :(. Meidän täytyy avata silmät näille ja puolustaa suomalaista yhteiskuntaa. Kyllä näitä on. Onneksi äiti ei ole lapsen ainoa kasvattaja, on koulu, kaverit ja opettaja ja muu yhteisö ympärillä.
Islamissa aivopesu alkaa heti eikä 15. päivä. Lapsia käy sääli, usein nuo naiset ovat ansainneet kaiken paskan mitä tulevat saamaan. Miten tuon sakin saisi Suomesta pois? Muslimeille on maailmassa monta maata, menkööt niihin. On hyvin itsekästä majailla Suomessa sossurahojen takia, kyllähän jossain Tunisiassa, Turkissa, Iranissa jne on varmasti ihan kivaa myös ja oleete omienne joukossa.
Toivottavasti ymmärsin väärin mut siellä luki et äitien velvollisuksiin kuuluu opettaa lapsilleen,riippumatta siitä asuuko sota-alueella vai ei,itsepuolustusta ja lähikontaktilajeja.Yksi tytön vahvistamisLAJI on agressiivinen raiskauspuolustus eli tytöt raiskataan lapsina niin että saavat vahvan mielen ja sydämen johon ei mikään vihollinen pysty..Oikeesti,onko joku muu lukenut sen? Ne siis antaa pikkutyttönsä raiskattaviksi!!!!!!!!!!!!!
Muslimeille on maailmassa monta maata, menkööt niihin. On hyvin itsekästä majailla Suomessa sossurahojen takia, kyllähän jossain Tunisiassa, Turkissa, Iranissa jne on varmasti ihan kivaa myös ja oleete omienne joukossa.
En minä sinulta vie yhtään sossurahoja, koskaan en ole ollut työtön. Minulla ei ole mitään suhteita Tunisiaan, Turkkiin tai Iraniin, miksi sinne lähtisin?
Muslimeille on maailmassa monta maata, menkööt niihin. On hyvin itsekästä majailla Suomessa sossurahojen takia, kyllähän jossain Tunisiassa, Turkissa, Iranissa jne on varmasti ihan kivaa myös ja oleete omienne joukossa.
En minä sinulta vie yhtään sossurahoja, koskaan en ole ollut työtön. Minulla ei ole mitään suhteita Tunisiaan, Turkkiin tai Iraniin, miksi sinne lähtisin?
Toivottavasti ymmärsin väärin mut siellä luki et äitien velvollisuksiin kuuluu opettaa lapsilleen,riippumatta siitä asuuko sota-alueella vai ei,itsepuolustusta ja lähikontaktilajeja.Yksi tytön vahvistamisLAJI on agressiivinen raiskauspuolustus eli tytöt raiskataan lapsina niin että saavat vahvan mielen ja sydämen johon ei mikään vihollinen pysty..Oikeesti,onko joku muu lukenut sen? Ne siis antaa pikkutyttönsä raiskattaviksi!!!!!!!!!!!!!
Te varmasti uskotte mitä hulluimmatkin jutut todeksi! XD
Oletko sinä tuo aloituksen äiti?
niin suomalaisissa kuin ulkomaalaisissa. Itselläni neljä lasta enkä todellakaan opeta lapsia haukkumaan ihmisiä olisivat ne mihin uskoon, kulttuuriin jne.. kuuluvia. Meillä on myöskin poika eikä hän koskaan tule oppimaan huorittelua vaikka olisikin vähiin vaatteisiin pukeutunut ihminen kuvassa tai luonnossa. Tiedän muslimina että on näitäkin muslimeja olemassa suomalaisissakin uskonsiskoissa jotka opettavat lapsille "ihme" juttujaan. Ja tiedän ettei se kuulu meidän kaikkien kasvatus maailmaan koska ihmettelen sitä myös itse kun näen. Islam ei opeta kasvattamaan lapsiaan noin.
Yhtälailla muslimejakin on erilaisia kuin muitakin. Tässä tulee taas esiin se, että muslimien "pitäisi" kaikkien olla samanlaisia -negatiivisessa mielessä.
Moni mamma on täällä puolustellut, että alaikäisille teineille on parempi ostaa viinat itse. Pitäisikö tästä sitten päätellä, että kaikki suomalaiset vanhemmat juottavat lapsensa känniin?
Jne.
Meitä muslimejakin on moneksi niin suomalaisissa kuin ulkomaalaisissa. Itselläni neljä lasta enkä todellakaan opeta lapsia haukkumaan ihmisiä olisivat ne mihin uskoon, kulttuuriin jne.. kuuluvia. Meillä on myöskin poika eikä hän koskaan tule oppimaan huorittelua vaikka olisikin vähiin vaatteisiin pukeutunut ihminen kuvassa tai luonnossa. Tiedän muslimina että on näitäkin muslimeja olemassa suomalaisissakin uskonsiskoissa jotka opettavat lapsille "ihme" juttujaan. Ja tiedän ettei se kuulu meidän kaikkien kasvatus maailmaan koska ihmettelen sitä myös itse kun näen. Islam ei opeta kasvattamaan lapsiaan noin.
Osaatko yhtään kertoa miksi joku uskonsisaresi valitsee noin äärifundamentalistisen tien? Varsinkin, jos on itse elänyt varhaiset vuotensa länsimaassa kuten tuosta naisesta voisi päätellä? Mikä ihme saa ihmisen tuolla tavalla kääntämään kelkkansa ihan äärimmilleen? Mitä mieltä olet fundamentalistien paikasta noin yleensä ottaen: olisiko elämä helpompaa jossain islaminuskoisessa maassa kuin täällä Suomessa kaikenmaailman vaikutteille alttiina? Uskoisin, että on todella vaikeaa kasvattaa lapsensa tuollaiseen uskoon meidän yhteiskunnassamme.
Toki tiedän ja tiedostan että muslimeitakin on laidasta laitaan, ihan kuten meitä kristittyjäkin mutta tuollainen ääriajattelu kyllä shokeerasi kun nuo sanat itse pikkulapsen suusta kuulin. Kiitos, että tunnustit itsekin tietäväsi tällaisenkin tavan olevan, ei nyt yleistä, mutta jollain tapaa tavallista kuitenkin.
ap
Osaatko yhtään kertoa miksi joku uskonsisaresi valitsee noin äärifundamentalistisen tien? Varsinkin, jos on itse elänyt varhaiset vuotensa länsimaassa kuten tuosta naisesta voisi päätellä? Mikä ihme saa ihmisen tuolla tavalla kääntämään kelkkansa ihan äärimmilleen? Mitä mieltä olet fundamentalistien paikasta noin yleensä ottaen: olisiko elämä helpompaa jossain islaminuskoisessa maassa kuin täällä Suomessa kaikenmaailman vaikutteille alttiina? Uskoisin, että on todella vaikeaa kasvattaa lapsensa tuollaiseen uskoon meidän yhteiskunnassamme.Toki tiedän ja tiedostan että muslimeitakin on laidasta laitaan, ihan kuten meitä kristittyjäkin mutta tuollainen ääriajattelu kyllä shokeerasi kun nuo sanat itse pikkulapsen suusta kuulin. Kiitos, että tunnustit itsekin tietäväsi tällaisenkin tavan olevan, ei nyt yleistä, mutta jollain tapaa tavallista kuitenkin.
ap
että näillä radikaaleilla uskovaisilla on monesti taustalla erilaisia ongelmia. Kyllähän sitä moni juoppo ja vankilaheppukin "löytää Jeesuksen" tuosta vain, ääripäästä toiseen. Ehkä he kokevat olevansa jollain tavoin erilaisia, huomiota herättäviä, "vahvoja" yms kun tekevät asioita ja elävät elämää yleisesti kyseenalaistaen. Mielestäni samanlaista itsetunnon puutetta kuin monilla täysin elämässään hukassa olevilla.
Ja kaikille teille pikku aivo-mädäntyjille, jotka vedätte herneen sieraimeenne: Mistäköhän ne kakarat ennen oppivat huorittelemaan, räkimään ja hakkaamaan heikompiaan?
Emmehän "ME" aivopese lapsiamme, emmehän?
eniten ihmettelen sitä, että feministien ja erityisesti vihreiden piirissä silmät SULJETAAN totaalisesti siltä miten takaperoisesti naisten ja lasten oikeudet kehittyvät tällaisen islamistumisen myötä - kuka vaatii muslinaiselle oikeuksia? lestadiolaisista ovet huolissaan ...
musliminaisten oikeudet olisi ensisijainen asia, johon suomalaisten feministien olisi tartuttava. Mutta ei, he hyysäävät muslimiMIEHIÄ, mikä on ihan käsittämätöntä...
Te varmasti uskotte mitä hulluimmatkin jutut todeksi! XDKyseinen mamma oli erittäin arvostettu suomalaisten musliminaisten keskuudessa. Oppinut ja asiaan perehtynyt.
Hän on entinen karismaatikko, "palasivat" miehensä kanssa islamiin ja nyt on jo entinen muslimikin.
Edelleen häntä pidetään arvossa ja nimenomaan hänen oppineisuuttaan.
Voit ihan itse käydä lukemassa keskusteluja muslimien palstalta. Löytyy kun googletat Sakeenah Vuorinen.
Totuus on monesti jopa tarua ihmeellisempää. Turhan huutelet. Toki tiedän, ettei hän ole koskaan edustanut valtaosaa muslimeista, mutta saamme kai me olla aidosti huolissamme jos suomalaisten muslimien keskuudessa liikkuu tällaisia oppeja?
toivottavasti on tullut järkiinsä!
huono sellainen