Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän järjetöntä vanhojen vaunujen hinnoittelu!

Vierailija
20.01.2011 |

Tuli vaan mieleen tuosta vaunuketjusta. Ja niistä lukuisista muista joita olen tällä palstalla lukenut...

Kävin viime viikolla lastentarvikekirppiksellä vaatteita ostamassa. Mielenkiinnosta yleensä kyllä vilkaisen vaunujen hintoja, vaikka en niitä vuosikkaalleni enää tarvitsekaan. Siellä oli 90-luvun Emmaljungat, väriltään vihreät, kulahtaneet ja tahraiset. Siis ei nyt mitenkään ihan toivottomassa kunnossa mutta iän niistä näki kyllä. Tiedän suurinpiirtein millaiset renkaat ovat olleet alunperin ja näissä kulutuspintaa oli jäljellä n. puoli senttiä kun sitä joskus on ollut pari senttiä, missähän ihmeessä niitä on lykitty...

Ja hinta oli 75e!!!

Ihan kipee hinta kuntoonsa ja ikäänsä nähden. Mitä nää ihmiset ajattelee. Ymmärrän kyllä jos vaunut ovat oikeasti retroa/antiikkia ja hyvässä kunnossa ja niistä pyydetään toista sataa. Mutta tällaiset viisitoista vuotta vanhat loppuun lykityt, olkoon vaan Emmaljungat...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku maksaakin ostettaessa paljon, ei se tarkoita sitä että hinta samalle tavaralle myydessä on iso. Kaikenlaisia virityksiä näkee kirppiksillä, ihan huvikseni katselen kirppiksillä vaikken ole enää pitkään aikaan vaunuja tai rattaita tarvinnutkaan.

Vierailija
2/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahneus, siitä se johtuu. Kuvitellaan että loppuun käytetystä saa saman hinnan kuin uudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselleni piti vaunuostoksia suorittaa kolmisen vuotta sitten ja katselin mm. huuto.netissä käytettyjä yhdistelmiä. Oli hintapyynnöt aika älyttömiä ikäänsä ja kuntoonsa nähden suurimmassa osassa..

Eipä meininki ole näköjää yhtää muuttunu kun nyt tulevalle olen myös katsellut käytettyjä huuto.netistä. Mies sanoi että mieluummin ostaa uudet ja maksaa niistä n.100 e max enemmän, kun parikin vuotta vanhoista malleista huuto.netissä.

Vierailija
4/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa myydä vaunuja puoli-ilmaiseksi edes läheisille. Meidänkin 2005 vuoden vaunuista, jotks sisätiloissa säilytetty, ois maksettu 100 euroa. Joo, en myy puoli-ilmaiseksi. Itse maksoin kuitenkin yli 500 euroa.

Mutta köyhyys on varmaan se syy, kun vanhoista roskiskamoista pyydetään rahaa.

Vierailija
5/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun ajattelin omista v. 2006 n. 700 maksaneista pyytää ehkä 70 €. Onko se sitten jotenkin vähän vai onko sulla vähän korkea pyynti?

Vierailija
6/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin ostaa vaunusi 70.- ilmoita vaan sähköpostiosoite.

Vierailija
7/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa myydä vaunuja puoli-ilmaiseksi edes läheisille. Meidänkin 2005 vuoden vaunuista, jotks sisätiloissa säilytetty, ois maksettu 100 euroa. Joo, en myy puoli-ilmaiseksi. Itse maksoin kuitenkin yli 500 euroa.

jos ovat hyvälaatuiset ja täysin ehjät, ei niitä kannata puoli-ilmaiseksi myydäkään. Mutta huonolaatuisista tai rikkinäisistä on turha kuvitella saavansa samaa rahaa kuin uutena. Esim. minulle sukulaiset kauppasivat yhdellä lapsellaan olleita perusmallin rattaita 450e:lla, käytetty pari vuotta. Eivätkä olleet uskoa kun sanoin että upouudet saan liikkeestä 400e:lla, etten todellakaan maksa käytetystä enempää ja vielä maksa matkahuollon kautta kuljetusta. Itsellä olisi pitänyt riski ottaa jos menevätkin rikki matkan aikana.

Vierailija
8/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksaisi 6v vanhoista 500€ maksaneista rattaista yli satkua. Onhan se satanenkin rahaa.

Vierailija
9/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoisia hintoja käytetyistä! Pitäisköhän mun kaivaa tuolta ullakolta esikoisen vanhat vaunut, jotka on meille ostettu käytettynä vuonna 2001 (eli joskus 90-luvun puolella olleet uudet) ja lätkästä hinnaks vaikka nyt 100€ :D ei kyllä mie ajattelin että jos joku joskus ne tarvii vaikka kakkos/parvekevaunuiks ni senkun hakee tai ihan max. jonkuu 20€ maksaa niistä!

Ja kyllähän nyt näistä uudemmista voikin pyytää VÄHÄN enemmän. mutta en ite lähtis montaa sataa maksamaa käytetyistä, vaikka ne olis uutena maksaneet kuinka ja paljon. mut käytetty on aina käytetty! ja siks meijän kakkoselle ostettii uudet kun saatiin samaan hintaan (tai joissain tapauksissa halvemmalla) kun mitä käytetyistä pyydettiin.

Vierailija
10/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää 150 euroa?

Vierailija
11/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta vanhoista Bugaboo Cameleonista 450e ja sen myös sain. Ois voinut huutiksessa saada enemmänkin luulisin.

Vierailija
12/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siistit ja hyväkuntoiset, paljonko maksaisitte?

Vierailija
13/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajankohtainen aihe. Uusia kattelin hintaan 350e plus kuljetus, sitten Huuto.netistä katsomaan että löytyisikö käytettyjä halvemmalla ja järkytys oli aika suuri niistä hinnoista siellä. Toki voi olla joku tyyriimpi merkki, mutta silti käytetystä ei tiedä miten niitä käytetty eikä mitään takuuta.

Tosin muutamat oli just nyt siellä järkevään hintaan, mutta suurin osa myyjistä ilmeisesti kuvittelee että kun näyttää uudelta niin se on sama kuin uudenveroinen vaikka olisi useamman vuoden käytetty.

Itse huusin retrot vaunut yli 100e, mutta tyylikkäämmät kuin nuo uudet, ehkä kestävämmätkin ja on niillä jo antiikkiarvoa tuon verran sittenkin kun eivät enää pelitä käytössä.

Mutta joo, ihan törkeitäkin hintoja kulahtaneista ysärivaunuista jotkut pyytää ja rumiakin sen aikaset vaunut on (iänikusta tummansinistä tai vihreetä ruutu tms kuosia)eikä rungot kovin kestäviä. Toisin kuin 70-80-luvuilla tehdyt.

Vierailija
14/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, joka maksaa.

Vierailija
15/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne joskus myyn, niin tuskinpa niistä pyydän enempää kuin jotain 25€. Ei ole hometta eikä vääntymiä ja olihan ne 700€, mutta onhan ne vanhanaikaiset monella lailla.

Tunsin itseni kerran hieman linssiin viilaatuksi, kun ostin summamutikassa huutiksesta vanhat Peg Peregot. En paljoa maksanut, mutta olishan se myyjä voinut laittaa, että "muutama vuosi" hänen tapauksessaan oli tyyliin vuosimallia -94, kun siis ostin keväällä 2010. Tunnistin kuosin. Mekanismit toimivat juuri ja juuri. Käytin niitä pari viikkoa ja vein kaatopaikalle. En kehdannut pistää vahinkoa kiertämään.

Vierailija
16/16 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika pöyristynyt kun ystävä aikoinaan osti 250e:lla uudet vaunut liikkeestä. 2 lapsen ja muutaman vuoden käytön jälkeen vaunut olivat homeessa, yksi rengas ei pysynyt akselissa kiinni, jalkapeitossa reikä, kuomusta yksi kaari poikki ja vaunut vinkui ja vonkui työnnettäessä, hintapyyntö 100e. Aika hurja hinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän