Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko suunnilleen saan elatusta?

Vierailija
20.01.2011 |

Ero on väistämätön mieheni kanssa. meillä on yksi lapsi ja toinen syntyy kohta.. olen äitiyslomalla ja tulot 950 plus kelan etuudet ja vuokra on jo ilman muitakuluja 900e/kk. Mies on ns.rikas. ja jos se näkee lapsiaan noin. 7kertaa kuukaudessa niin mikä on elatus...

Osaako kukaan heittää arviota?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan

Vierailija
2/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusministeriön elatusapuohjeessa olevat rahamäärät ovat 1.1.2012 lukien seuraavat:

kohta 2.2.2. Yleisten kustannusten määränä pidetään:

lapsen ollessa 0-6-vuotias 284 euroa kuukaudessa;

lapsen ollessa 7-12-vuotias 329 euroa kuukaudessa;

lapsen ollessa 13-17-vuotias 443 euroa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan vois kertoa...

Vierailija
4/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtana on lapsen elatuksen tarve ja ne tulot, jotka on vanhemmilla normaalisti eli sulla varmaan väliaikainen tuo tilanne, että olet pienemmillä tuloilla.

Mitään suuruusluokkaakaan ei voi sanoa, jollei tiedä sun normaaleja nettotuloja ja miehen normaaleja nettotuloja, mutta sanotaan nyt näin, että ei se nyt varmaan ihan siellä minimissä ole (oliks se nyt 140 e nykyään), mutta tuskin nyt taas missään 400 eurossakaan mennään. Ja siis per lapsi. Jos lasket elämisen vaikka 200 e per lapsi, niin tuskin se siitä ainakaan hirveästi heittää alaspäin.

Vierailija
5/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e/kk?

Voitte sopia siitä keskenänne, jos vain pystytte. Jos mies on varakas, niin pyydä vaikka 400e/kk ja ole iloinen kun maksaa sitten 300e/kk.

Vierailija
6/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on väistämätön mieheni kanssa. meillä on yksi lapsi ja toinen syntyy kohta.. olen äitiyslomalla ja tulot 950 plus kelan etuudet ja vuokra on jo ilman muitakuluja 900e/kk. Mies on ns.rikas. ja jos se näkee lapsiaan noin. 7kertaa kuukaudessa niin mikä on elatus... Osaako kukaan heittää arviota?

Laske yksin ja yhteishuoltajien liiton sivuijen laskurilla. Siinä pitää ensin laskea sinun tulot ja menot, miehet tulot ja menot sekä lapsen/lasten tulot ja menot. Sitten sinun ja miehesi tulot ja menot suhteutetaan toisiinsa ja etävanhempi maksaa siitä tulleen prosentin mukaan ellei sitten halua kohtuullistamista.

Lasten luonapitäminen vähentää elatusmaksua, mutta 7 vrk kuukaudessa ei taida sitä vielä vähentää. Miksi miehesi pitää lapsia niin vähän luonaan?

Vierailija
7/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen et mukana öitä elatus per lapsi voi olla se minimi.Suomessa miehellä ei ole elatusvelvollisuutta lasten äitiin,otsikkosi viittaa siihen?? Vaik mies olisi maailman rikkain ei hänen vapaaehtoisesti tarvii maksaa mitään kela perii sitten ja päästää vaik ulos-ottoon tarvittaessa, ja sulle maksetaan se minimi.

Vierailija
8/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei niihin ihan mitä tahansa voi menoikseen heittää. on tietty summa, mikä katsotaan, että menee noin suunnilleen kuukaudessa aikuisella ihmiselle, samoin lapsille on omat summansa.

Vierailija
9/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sen siellä lastenvalvojalla sitten laskee kun menette tekemään elatus- ja huoltopapereita (ottakaa kaikki tositteet tuloista, menoista ja varallisuudesta/veloista mukaan). Jos mies haluaa maksaa enemmän kuin laskelman perusteella olisi suotavaa, sitten maksaa. Ylärajaa ei liene olemassa. Mulla on tuttavia jotka saa 300-400 yhdestä lapsesta, elatusvelvolliset tienaa kyllä jotain mutta en tiedä onko ne nyt varsinaisesti rikkaita. Itse en saa todellakaan noin paljoa.

Vierailija
10/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen et mukana öitä elatus per lapsi voi olla se minimi.Suomessa miehellä ei ole elatusvelvollisuutta lasten äitiin,otsikkosi viittaa siihen?? Vaik mies olisi maailman rikkain ei hänen vapaaehtoisesti tarvii maksaa mitään kela perii sitten ja päästää vaik ulos-ottoon tarvittaessa, ja sulle maksetaan se minimi.

siis ymmärsinkö oikein?

Vierailija
11/11 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran että vaikka olisin töissä niin minulla on max. 20 000e vuodessa ja mies tienaa noin. 360 000e vuodessa..

mie ei voi ottaa monena päivänä kun on töissä melkein aina...ja kuiten syntyvä lapsi menee kauan minun luona koska tulen imettämään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän