Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertalaakista raskaaksi :-)

Vierailija
20.01.2011 |

Siis tämä on lähes uskomatonta! Olin varautunut henkisesti siihen, että josko jossain vaiheessa kevättä raskaus alkaisi.

Taustaa: aiemmin olen joutunut käyttämään clomeja; ekalla kerralla yritystä oli yli vuosi kunnes lääkäri antoi clomit, joiden ansiosta raskaaksi heti ekasta clomi-kuurista. Lääkärit on monesti sanoneet ultratessaan, että munasarjani näyttävät PCO-tyyppisiltä ja että ovulaatioita ei juurikaan tule ilman lääkityksiä. Niinpä sitten muilla kerroilla halutessani raskaaksi olen saanut clomi-reseptin nopeasti sitä halutessani.

Viime vuonna mulla tapahtui joku ihme paraneminen, koska kiertoni alkoivat toimia säännöllisesti ilman hormonilääkityksiä (joita olin sitä ennen joutunut käyttämään lähes koko aikuisikäni!).

No, nyt tehtiin miehen kanssa kokeilu, että kun on tuntemuksia ovulaatiosta niin silloin ei käytetä ehkäisyä ja muu aika kierrosta ehkäistään (haluttiin testata onko tuntemukseni oviksesta ihan huuhaata vai olenko oikeassa, ovistestien kanssa en vielä halunnut alkaa tikuttelemaan). Eli nyt oli yksi ainoa kerta ilman ehkäisyä ja pam, olen raskaana.

Olen onnesta soikeana! Varoitukseksi heille, jotka eivät halua raskaaksi: käyttäkää ehkäisyä ihan jok'ikinen kerta. Ja tsempitystä PCO:sta kärsiville: tilanne voi korjautua ihmeellisesti ja hedelmällisyys parantua. En ole enää mikään ihan nuori, vaan lähestyn neljääkymppiä. Tämä on meidän ensimmäinen "luomuvauva" ja viimeiseksi lapseksemme myös jääköön ... tosiaan ikää on jo sen verran, että kiitos riittää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhdestä kerrasta se raskaus alkaa aina.

Vierailija
2/4 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa olet! Vaan tälläpä kertaa tasan tarkkaan tiedän mikä se yksi kerta oli. Olen todella onnellinen, että PCO on kohdaltani helpottanut ja olen päässyt eroon hormonilääkkeistä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa odotusaikaa! Täällä kanssa kova vauvakuume päällä jos saisi esikoiselle seuraa. :)

Vierailija
4/4 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tallettaa tätä onnentunnetta varastoon, nimittäin jos raskaus menee kuten aiemmat niin viimeistään viikon kuluttua alkaa tiheä wc-pytyn halailu. Raskauspahoinvoinnit olleet rajuja ja elämä alkanut voittaa jossain siellä rv15 paikkeilla. Pahoinvointi on syvältä, vaikka itse pääasia, raskaus ja vauvan syntymä, on paras uutinen mitä elämä minulle tänä vuonna eteen voi tuoda.