Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos aikuinen lapseni joutuu vankilaan ilmoitetaanko siitä vanhemmille?

Vierailija
19.01.2011 |

Lapseni 23 on huumekierteessä,asunut pois kotoa jo 3 vuotta,käy satunnaisesti kotona,ollaan väleissä mutta emme edes tiedä asuuko hän vielä siinä osoitteessa johon hänet vuosi sitten muutimme.Ei kerro asioitaan meille,aavistan että hän on ehkä joutumassa vankilaan,miten on mistä saamme tietää,jos näin käy.Hän ei varmaan haluav sitä meille kertoa.Ja tiedoksi kaikille syyllistäjille,olemme keski-luokkainen työssäkäyvä perhe,jossa toinen lapsi huippu-oppilas ja tosi kunnollinen,meitä on vain siunattu tällä yhdellä onnettomalla ja on tosissaan yritetty häntä auttaa,mutta hän ei ota apua vastaan eikä muutu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teille kerrota jollei hän itse sitä halua. Jos joutuu vankilaan niin toivotaan, että olisi siellä motivoitunut vieroitukseen ja myös halukas ottamaan teihin yhteyttä.

Jaksamista! Moni vanhempi, jonka lapsi elää huumehelvetissä, on ihan kunnollinen, sääli jos joku teitä syyllistää.

Vierailija
2/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin saatte paljonkaan selville edes kyselemällä. Ihmisellä kun on Suomessakin oikeus kadota niin halutessaan, joten viranomaiset eivät kerron lapsenne olinpaikkaa edes teille, ellei lapsenne sitä varta vasten pyydä.

Ette ole ongelmanne kanssa yksin. Tuosta aikuisesta lapsesta huolehtimisesta on aika usein lehtijuttuja. Ja aina sama ongelma, että omat vanhemmat saavat yhtä etäistä kohtelua kuin saisi Rape Rovaniemeltä, jos kyselisi sen lapsen asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä asian kanssa, on varmasti raskasta! Enkä hetkeäkään usko, että teissä olisi mitään vikaa, tai että olisitte syyllisiä tilanteeseen. Aina vaan asiat ei mene niinkuin toivoisi.

Vierailija
4/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on mielessä päivittäin ,mutta kun en enää voi häntä auttaa,tpoivon vain että hän itse jonain päivänä huomaa itse että voi vielä palata normaaliin elämään,ennen kuin on myöhäist...Pelkään tosi paljon että hänet löydetään kuolleena kai siitä edes ilmoitataan kotiin?

Vierailija
5/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 23 on huumekierteessä,asunut pois kotoa jo 3 vuotta,käy satunnaisesti kotona,ollaan väleissä mutta emme edes tiedä asuuko hän vielä siinä osoitteessa johon hänet vuosi sitten muutimme.Ei kerro asioitaan meille,aavistan että hän on ehkä joutumassa vankilaan,miten on mistä saamme tietää,jos näin käy.Hän ei varmaan haluav sitä meille kertoa.Ja tiedoksi kaikille syyllistäjille,olemme keski-luokkainen työssäkäyvä perhe,jossa toinen lapsi huippu-oppilas ja tosi kunnollinen,meitä on vain siunattu tällä yhdellä onnettomalla ja on tosissaan yritetty häntä auttaa,mutta hän ei ota apua vastaan eikä muutu.

Olen pahoillani puolestanne, ja pidän hienona asiana sitä, että ette kuitenkaan ole hylänneet lastanne vaikeuksista huolimatta. Mutta on myös hyvä että ymmärrät, että sinä et voi lastasi muuttaa, etkä varsinaisesti edes auttaa niin kauan kun hän ei apua tarvitse.

on olemassa esim järjestö Omaiset huumetyön tukena, joka voisi sopia teidän tilanteeseenne. Googleta jos kiinnostaa. Kyseinen järjestö ei yritä väkisin saada huumeriippuvaista muuttumaan, vaan yrittää pitää narkomaanitkin kiinni yhteiskunnassa ja normaaleissa asioissa. Ja sen toiminta on osoittautunut melkoisen toimivaksi.

En tahdo myöskään turhaa toivoa antaa sinänsä, jokainen on yksilö, mutta kaikki on myös mahdollista. Oma puolisoni käytti 10 vuotta huumeita, mm. heroiinia useamman vuoden, ja onnistui jo lähes 10 vuotta sitten vierottamaan itsensä subutexilla. Ja on nyt siis ollut 10 vuotta ihan normaali ihminen, jonka menneisyyttä kukaan ei voisi uskoa. HÄn oli noina huumevuosinaan myös monta kertaa vankilassa, yhteensä yli 3 vuotta.

Ikävä tosiasia on se, että oikeasti toimivaa ja järkevää vieroitusta on todella vähän tarjolla, suurin osa perustuu ehdottomuuteen ja narkomaanin " ruotuun pistämiseen", ja jos retkahtaa kerran, se on saman tien vieroitus poikki. Se vaan hirveän harvoin toimii noin, että ihminen onnistuisi kertalaakista. Kyllä minun miehenikin retkahti useamman kerran vieroitusaikanaan, mutta ne kerrat harveni koko ajan, ja tosiaan nyt on sen 10 vuotta ollut kuivilla.

Vierailija
6/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette saa häneen pitkään aikaan yhteyttä.

En mä tosin tiedä auttaako tuokaan. Tuli vaan mieleen, kun yksi työnantaja alkoi selvittämään, että missä sen yksi yksinasuva työntekijä on, kun ei ollut ilmestynyt töihin, eikä häntä saatu kiinni. Työnantaja soitti ensin kaikkiin paikkoihin, missä tuo työntekijä teki työtään, ja siksi soitti meillekin.

Lopulta selvisi, että työntekijä oli vankilassa. Mutta sitä en nyt tiedä, oliko sillä työntekijällä itsellään mitään osuutta siihen, että tieto saatettiin antaa työnantajalle. Että oliko hän antanut jonkin luvan, että saa kertoa missä hän on. Vai saiko työnantaja tiedon ihan tuosta vain.

Vierailija
7/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteyttä ei ole tosiaan saatu,puhelin ei vastaa,asunnolla käytiin,vieras nimi ovessa....En haluaisi mitään julkista kadonnut-ilmoitusta tehdä,kuntässä pitää jaksaa käydä töissä ja koulussa ilman kohua.Kavereista eiole oikein kunnon tietoa kun ovat vaihtuneet.

Vierailija
8/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös samantyyppistä ongelmaa, joskaan vankila ei uhkana, toivottavasti.. Lapsi on aina lapsi, auttaminen on tehty todella vaikeaksi täysi-ikäisyyden jälkeen. Kaikki perustuu nuoren vapaaehtoisuuteen, vaikka käytännössä ei osaisi mitään asioita hoitaa. Ja vaikea auttaa, kun ei apua halua, eikä ylipäätään näe itse mitään ongelmaa.

Vierailija
9/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä.

Isäni on narkkari. Siis lasten ukki.

Välillä näkyy enemmän, välillä vähemmän. On ollut vankilassa, ilmoitettiin minulle, koska hän oli niin halunnut.

Vierailija
10/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

burma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme