Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoisia tapauksia ulkomailla lomaillessa?

Vierailija
19.01.2011 |

Kreetalla taxi otti tien varrelta kyytiin niin monta asiakasta, kun siihen mahtui. Siis ihan vieraita ihmisiä.

Monesti kävi niin, että joka paikallinen mummeli maksoi koko matkan, sitten siellä päätepisteessä me ihmeteltiin, että mitä meidän oikein pitäisi matkasta maksaa.

Siellä ei myöskään heitetä wc-paperia pyttyyn vaan roskiin, jottei viemäristö tukkeutuisi.

Thaikuissa miellä oli ikioma tuktuk-kuski. Hän odotti aina hotellin edustalla, että tarvitaanko kyytiä. Meillä oli puh.nrokin hänelle, muttei ikinä tarvinnut soitaa, kun tuo aina postasi porttien ulkoupolella. Hotellin omia hienoja takseja kismitti. Tuktuk-kuski sai parissa viikossa meiltä usean kuukauden palkan, meille ne oli pikkurahoja.

Marokossa ostimme rannalle kamelinkarvasta kudotun peiton, siitä ei lähde paskanhaju millään. Silti olen sen säilyttänyt muistona.

Marokkoon mennessämme mulla oli jäänyt junaeväistä laukkuun iso banaani. Tullissa tutkivat tavaramme ja olivat kuolla nauruun, yksi virkailija heilutteli sitä banaania ilmassa ja kaikki nauroivat maha kipppurassa. Myöhemmin selvisi, että paikallisten banaanien koko oli mun eväsbanaanista noin 1/3.

Kyllähän näitä riittäisi, mites teillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja Madeiralla me samoiltiin kastelukanavareiteillä. Käveltiin johonkin Camacha -nimiseen kylään. Olimme ajatelleet ottaa sieltä taksin takaisin hotellille, mutta eihän siellä ollut yhtään taksia.

Sitten yksi paikallinen asukas sanoi, että hän voi "leikkiä" taksia, sovimme hinnasta ja saimme kyydin.

Pietarissa kävimme olutpanimossa. Tyrkyttämällä tyrkyttivät meille erilaisia maistiaisia ja olimme lopulta koko porukka tillin tallin. Myöhemmin selvisi, että olivat jotain erikoisvahvoja oluita.

Samoin Pietarissa lensimme helikopterilla ns. maisemalennon. Kopteri oli armeijan vanha, sellainen tosi iso vempele, joka piti niin kovaa ääntä, että kaikki pellkäsivät sen putoavan. Isäni ei uskaltautunut kyytiin, oli vaan alhaalla rukoillut että kone pysyyy ilmassa.

Vierailija
2/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalla taxi otti tien varrelta kyytiin niin monta asiakasta, kun siihen mahtui. Siis ihan vieraita ihmisiä. Monesti kävi niin, että joka paikallinen mummeli maksoi koko matkan, sitten siellä päätepisteessä me ihmeteltiin, että mitä meidän oikein pitäisi matkasta maksaa. Siellä ei myöskään heitetä wc-paperia pyttyyn vaan roskiin, jottei viemäristö tukkeutuisi. Thaikuissa miellä oli ikioma tuktuk-kuski. Hän odotti aina hotellin edustalla, että tarvitaanko kyytiä. Meillä oli puh.nrokin hänelle, muttei ikinä tarvinnut soitaa, kun tuo aina postasi porttien ulkoupolella. Hotellin omia hienoja takseja kismitti. Tuktuk-kuski sai parissa viikossa meiltä usean kuukauden palkan, meille ne oli pikkurahoja. Marokossa ostimme rannalle kamelinkarvasta kudotun peiton, siitä ei lähde paskanhaju millään. Silti olen sen säilyttänyt muistona. Marokkoon mennessämme mulla oli jäänyt junaeväistä laukkuun iso banaani. Tullissa tutkivat tavaramme ja olivat kuolla nauruun, yksi virkailija heilutteli sitä banaania ilmassa ja kaikki nauroivat maha kipppurassa. Myöhemmin selvisi, että paikallisten banaanien koko oli mun eväsbanaanista noin 1/3. Kyllähän näitä riittäisi, mites teillä?

Kaikki on ohan maan tavan mukaista. Varsinkin Kreikassa yhteiskyydit on ihan normi juttu, oli liikkeellä taksilla tai autolla. Ja vessapaperit roskiin siksi, että viemäriverkko on varustettu hyvin kapeilla viemäriputkilla, ja tukkeutumisvaara on iso. Ja Thaikikujen kuski varmaan teki kuukauden tilin teidän kyydeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh opiskelija, joten ei varaa kauheesti matkustella, kiva lukea tuollaisia matkakokemuksia. Tosin minäkin tiesin tuon kimppataksikyydin, se on yleistä monissa maissa..

Lisää näitä!

Vierailija
4/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätäätmään käsiaseet vartijalle asioinnin ajaksi. Toki kaikissa pankeissa oli ovissa sähkölukot, joten sun piti ensin odottaa ovien välissä, ennekuin vartija päästi sinut sisään.

Vierailija
5/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuuntelisin toisten kokemuksista ihan mielelläni.

Vierailija
6/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hurrikaani on päällä, ei asunnon ikkunoita saa sulkea, vaan täytyy jättää ikkunat auki, jotta ilmanpaine pysyy sisällä ja ulkona samana. Paineen vaihtelu voi aiheuttaa tyhjiö-ilmiön, joka voi tuhota talon. en olisi sitäkään heti ymmärtänyt, vaan pyrin sulkemaan ikkunat ensin.

Vierailija
7/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaliikenne tapahtuu luukun kautta. Estääköhän tuo oikeasti pankkiryöstöjä?

Minulle ei ole tapahtunut matkoilla mitään erikoista, mutta monta kertaa on yritetty värvätä töihin ravintoloihin ja baareihin. Niin että siinä on työttömille hyvä vinkki - etelän maissa tuntuu olevan jatkuva työvoimapula sisäänheittäjistä ja baarityöläisistä...

Vierailija
8/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää kiitos, minäkin tykkään lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä