Ihanat uudet Minna Parikan kengät jalassa,
ei raaski riisua ollenkaan, kun juuri sain postipaketin. Kolmannet Parikan kenkäni nämä. Onko muita faneja?
Kommentit (7)
Itsekään en ole niiden ohuimpien ja korkeimpien ystävä, tai siis en tunne oloani kovinkaan itsevarmaksi ne jalassa, koska olen sen verran kömpelö, mutta onneksi löytyy malleja minunkin kävelytaidoilleni :)
Harrastatko miehesi kanssa sänkypuuhat kengät jalassa?
itse asiassa olen ollut vähän pettynyt näihin. Nää on sellaiset nilkkurit, joissaon vetoketju sivulla, noin 4 sentin korko ja krumeluuria reunassa. Onhan ne söpöt, mutta siihen nähden, miten Parikka itse on hehkuttanut laatua ja tuotantoa, niin nämä on korkeintaan keskinkertaiset laadultaan. Normaalin korkolappujen uusimisen ohella näistä on lähtenyt sisäpohjan nahat irti ja toisen nilkkurin vetoketjusta on se kelkka hajonnut ja hävinnyt. Kengät on kuitenkin vain vajaat 2 vuotta vanhat. Normaalit kengät mun käytössäni kestävät paljon pidempään.
Lisäksi koron asento on jotenkin sellainen, että, vaikka korko ei ole kovn korkea, pitempään kävellessä päkiät tulevat kipeiksi. En tosin varmaksi tiedä, onko se vain kengän vika, sillä mun päkiät tulevat nykyään aika helposti kipeiksi. On toki edelleen olemassa myös kenkiä - näitä senttikaupalla korkeampiakin - joista ne eivät tule kipeiksi.
mutta jos mulla olis sen verran rahaa kun ne kengät maksaa, ostaisin ruokaa :-(.
olen ostanut, en laadun. Arkikenkinä minulla on useammat Pertti Palmrothin kengät, joissa laatu on suoraan sanottuna paljon parempi, ainakin siinä mielessä, että just jalka ei väsy, ja toisaalta, nahan pinta ei niin helposti naarmuunnu. Kaksi vuotta vanhojen talvisaappaiden nahkapinta on vielä aivan kiiltävä, ja parien kovasti käytettyjen mokka-avokkaiden nahka myös, vaikka käyttöä on ollut monta vuotta.
ap
mun mielestä tällä rahalla pitäisi jo saada sekä laatu että ulkonäkö. t oisko ollut viitonen...
Parikan kengät näyttää musta tosi ihanilta. itsellä ei niitä ole, koska en juuri käytä korkokenkiä.