Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaako joku (elintarvike) kioskin irtokarkkeja?

Vierailija
16.01.2011 |

Siinä oli oma viehätyksensä, kun oli vaikka 3 markkaa rahaa ja valitsi "noita 50 pennillä" jne :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma ei toimi enää eurolla enkä ole missään nähnytkään niitä lasisia purkkeja :(. Harmi!

t. "Kolmosta markalla, vitosta 25 pennillä"

Vierailija
2/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ei enää ole. Johtuukohan se kannattavuudesta vai jostain hygieniasyistä? En voi sanoa kaipaavani noita, mutta kyllä se jotain nostalgisia reaktioita herättää. Ja summat oli tosiaan tuota luokkaa, joskus oli 2mk ja valkattiin varmaan kymmentä eri karkkia. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että salmiakkimerkkarit ja kingkongit maistu hyvältä... Meillä irtokarkkeja myivät pieni leipomo sekä minikokoinen grillikipsa, kummassakin paikassa karkkeihin tuli sellainen "extrasivumaku" paikasta riippuen. Mut silti, olis kiva jos jossakin olis vielä irkkarikauppa...

Vierailija
4/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun oli parilla markalla haettu karkkia, niin niitä ei todellakaan mässytetty "kaksin käsin", koska se saattoi olla viikon ainoa karkkipussi. Syötiin hitaasti nautiskellen. Oli aika harvinaista että olisi ostettu valmis karkkipussi, niitä sai kyllä joskus lahjaksi (tyypillisesti Pihlajanmarjoja).

Vierailija
5/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pyydettiin naapureilta pulloja että saataisiin karkkirahaa! Tai sitten vietiin kotoa salaa ;D.

Vierailija
6/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ostaa 5 markalla irtokarkkeja. Ihana muisto lapsuudesta.

Vierailija
7/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pyydettiin naapureilta pulloja että saataisiin karkkirahaa! Tai sitten vietiin kotoa salaa ;D.

Sama meillä. Saatettiin kiertää koko naapurusto läpi kysymässä olisiko pulloja, ja kaikki tienvarret oli myös koluttu läpi.

Vierailija
8/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

purkeista antais kuin nykyiset markettien irtokarkkihyllyt. Ties kuka sinne laariin syljeskelee ja näpeillään siltä kahmii.

Vierailija
9/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

purkeista antais kuin nykyiset markettien irtokarkkihyllyt. Ties kuka sinne laariin syljeskelee ja näpeillään siltä kahmii.

Muutamankin kerran olen jättänyt karkit ottamatta kun jonkun lapsi on imeskellyt kauhaa karkkilaarien edessä, hyi hemmetti... Mä olen varmaan tosi paha täti, mutta olen napannut kauhan pois lapselta ja sanonut ettei niitä saa nuoleskella (ihan ystävällisesti) ja kiikuttanut kauhan lähimmälle myyjälle. Äiteet vaan ei oikein tykkää kun lapsilta käsistä viedään...

Vierailija
10/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että salmiakkimerkkarit ja kingkongit maistu hyvältä... Meillä irtokarkkeja myivät pieni leipomo sekä minikokoinen grillikipsa, kummassakin paikassa karkkeihin tuli sellainen "extrasivumaku" paikasta riippuen. Mut silti, olis kiva jos jossakin olis vielä irkkarikauppa...

Mä muistan ainakin kyseiseltä paikkakunnalta juurikin tuollaiset irtokarkkien ostopaikat. Itsekin asiakkaana.

Vierailija
11/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi lahdesta vielä löytyy noita kipsoja.

Vierailija
12/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkit on 5-20 cent

Kalliita minusta, mutta kait niitä joku ostaa

Vierailija
13/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli paikkakunnalla yksi kioski joka myö irtokarkkeja ja sinne pyöräiltiin aina perjantaisin viikkorahan saatuamme.

Merkkareita, merenneitoja, sitruunapisaroita, salmiakkipisaroita... voi miksei noita valmisteta enää? Jauhiksia sentään vielä saa sekä mustana että vaaleanpunaisena.

Halpahalli möi myös ja heillä oli iso valikoima ja nuori, söpö kauppiaan poika lappoi laskematta karkit pussiin ja aina saatiin varmasti reilusti. Markalla jos otti kymmenen pennin karkkeja niin saattoi olla parikymmentäkin karkkia pussissa ja sehän tuntui aina mukavalta =) Ja tosiaankaan, koskaan ei syöty kerralla ahmimalla vaan nautiskellen ja hitaasti.

Markettien laareista en tykkää ostaa kun tosiaan epähygienistä.

Lapsena paikallinen esso möi lätkäliigoja ja tuttifrutteja; oman sivumakunsa toi pussit jota käyttivät. Säästivät vanhat kahvipussit ja pakkasivat karkit niihin :) Kahvipaketin avaaminen tuo edelleen mieleen lätkikset ja tuttikset.

Oulussa lasipurkeista myy irttareita rotuaarilla oleva kioski, mcDonaldsin "takana". Ja muutamia vuosia sitten ainakin Kaijonrannan grilliltä sai myös.

Vierailija
14/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

markalla noita ja noita, sit markalla noita...

Vierailija
15/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli usein käytyä ruokkiksella koulun vieressä sijaitsevassa elintarvikekioskissa (ko koulut siis ihan vierekkäin, ruokasali oli yhteinen, samoin esim kuvis ja musiikkitunnit oli yläasteella) ostamassa pussin irtokarkkeja, jotka sitten syötiin esim atk-tunnilla :)

Ja ne ihanan pienet pussit...

Kyseinen kioski on muuten vielä olemassa, mutten tiedä voiko irtokarkkeja ostaa enää niin sieltä, mutta ainakin 90-luvun puolenvälin tienoilla pystyi.

Vierailija
16/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamankin kerran olen jättänyt karkit ottamatta kun jonkun lapsi on imeskellyt kauhaa karkkilaarien edessä, hyi hemmetti... Mä olen varmaan tosi paha täti, mutta olen napannut kauhan pois lapselta ja sanonut ettei niitä saa nuoleskella (ihan ystävällisesti) ja kiikuttanut kauhan lähimmälle myyjälle. Äiteet vaan ei oikein tykkää kun lapsilta käsistä viedään...

Näin kerran ABC:n myymälässä miten mustalaismies kahmaisi irtokarkkeja useammasta karkkilaatikosta paljain käsin ja tunkenut ne suuhunsa, nuoli vieä kättään ja sitten käsi seuraavaan.

Ewww...

Vierailija
17/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne oli kovia kuin turkinpippuri mutta sisällä oli pehmeä salmiakkitäyte nam. aivan parhaita.

Vierailija
18/18 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä just näin unta, et olin ostamassa irttareita tyyliin noita markalla ja noita isoja vaiks viis" =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi