Saitko ensimmäiset e-pillerireseptin omasta, terkkarin vai äitisi aloitteesta?
Kommentit (26)
mutta nyt kun muistelen, äiti tais joskus sivulauseessa vinkata, että voisin hankkia
Äiti sitten kertoi, että terveysasemalta. Sinne sitten menin ja sain reseptin. Ja aah sitä helpotusta mikä tuli menkka kipuihin.
menkat oli niin kauheen kivuliaat että kouluunkaan ei päässyt kun kippurassa joutu makaamaan menkkapäivät.
Syynä menkkojen epäsäännöllisyys. Tosin sivuvaikutusten takia lopetin ne, ja nyttemmin on toista merkkiä samaan vaivaan.
kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia. Sain e-pillerit, ehkäisylle ei ollut vielä tarvetta.
Äiti tais huokaista helpotuksesta, että on sekin asia sitten jo valmiiksi hoidossa. Olin 17v.
Olin 15 vuotias. Poikaystävänä oli ensirakkauteni ja siitä tuli yli kahden vuoden seurustelusuhde. Hyvä ja turvallinen suhde ja kaikin puolin positiivinen kokemus teiniensirakkaudeksi.
Hienoa, että äiti luki tilannetta eikä päässyt mitään ikäviä yllätyksiä tapahtumaan. Hyvästä kodista olen, ei ollut ongelmia, koulut hoidin kunnialla jne.
Kasiluokalla joudin hakemaan katumuspilsu reseptin.
Ysiluokalla hain pillerireseptin ensin keskusteltuani äitini kanssa asiasta.
mulla oli epäsäännölliset, kivuliaat menkat ja lisäksi ehkäisyn tarve, joten pillereillä hoitui kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Olin tuolloin 18-vuotias.
ja ihan omasta aloitteesta, en todellakaan äidille mitään kertonut. Poikaystävä alkoi Silloin yöpyä meillä, joten kai ne avnhemmat tiesi mistä on kyse...
Äitini kanssa en ole koskaan keskustellut sanaakaan kuukautisista, seksistä, ehkäisystä tai mistään seurusteluun liittyvästä.
Aloin seurustella 15-vuotiaana, ja ysiluokan keväällä kävin kouluterkkarilta pyytämässä pillereitä. Hän ohjasi minut ehkäisyneuvolaan ja sain pillerit.
Äitiä minulla ei ollut enää.
Minulla oli runsaat ja kivuliaat kuukautiset eli ensisijaisesti niihin, seurustelin myös.
lisäksi useiden eri lääkäreiden aloitteesta, koska mulla todettiin vaikea endometrioosi jo nuorena.
Ehkäisyn kanssa ei mitään tekemistä.
Kondomi on ehkäisy avioliitossamme.
N37
Hakeuduin terveyskeskukseen ihan ilman mamman ohjeita.
koulun terveydenhoitajalta ensimmäisen satsin.
Silloin alkoi ensimmäinen vakava seurustelusuhteeni ja seksielämäkin :)
Lukioaikana mentiin ihan kondomeilla.
Ja peruskouluaikana ei ollut sitäkään... onneksi ei ollut monta kertaa myöskään. Huhhuh.
sen jälkeen, kun olin tullut teininä raskaaksi ja teettänyt abortin.
24-vuotiaana :)