Miksi raskauskiloja saa arvostella? :)
Meinas alkaa ärsyttämään tänään, kun näin pitkästä aikaa harrastuskavereita... Olen raskaana viikolla 40+2 ja hermot muutenkin kireällä. Muutama kommentti: (5 naista)
1. "Kamala, ootpa sä isossa kunnossa!"
(No ok, luulin, että puhui vatsasta...)
2. "Kuinka paljon sulla oikein on tota painoa tullu? ...16 kiloa... "kauheeta, mulla nous vaan 6 kiloa koko aikana"
3. "Mitä sä oikeen syöt? Oot tainnu sit vetää kahden edestä ihan tosissas" Jne...
Kaiken huippu oli se, että nämä leidit ei itekkään kärsis yhtä lukuunottamatta 10-40 kilon painon pudotuksesta... Varsinki se "6 kiloa" kommentti särähti korvaan, koska tämä nainen on oikeasti isossa kunnossa.
Pointti oli se, että enhän minäkään ikinä menisi sanomaan kenellekään ylipainoiselle, että "Jaa, ootpas sä turvonnu sitte viimenäkemän."
Siis totta on, että minusta tuntuu pullahiireltä kun posket keränny varmaan yksistään sen 10 kiloa, mutta silti. Lopetin tupakan, mikä toi oman osansa :(
Kommentit (7)
Ilmeisesti olet pullahtanut muutenkin kuin mahasta?
kanssa vastaavanlaisia kokemuksia raskausajalta. Eräskin kaveri päivitteli kokoani joka kerta mut nähdessään tyyliin: "Ootpa sä iso, posketkin niin pyöristynyt. Paljoks on nyt tullu kiloja?" Aluks suhtauduin näihin aika neutraalisti, mutta kun koko ajan tuli vaan lisää ja lisää kauhisteluja, niin kyllä lopulta tuli paha mieli. Muutenkin kun oli herkässä mielentilassa ja oma muuttuva kroppa vieras itsellekin, niin tuli siinä muutamat itkutkin tirautettua.
Ennen raskautta olin normaalipainon alarajoilla ja raskausaikana kiloja kertyi reilut 20.
Nyt kun olen taas lähtöpainossa, niin ylläri; sitä tämä kaveri ei ole huomoinut millään tavalla ;)
Ja pakko vielä lisätä, että painonnousu ei ollut mulle itselle aluksi mikään ongelma. Nämä kyselyt ja kauhistelut sai mut vasta häpeilemään omaa olemustani.
mulle tuli 13 kiloo.. ja kaikki jäi laitokselle. mulla kaikki oli nestettä vaikka, kyllä söinki kahen edestä.. :)
miehen täti totesi minulle eilen (LA ensi viikolla) että oletpa sinä paksu. Enpä minä sitä loukkkauksena ottanut, onhan tuota painoa melkein 100kg ja vatsa on iso. Joten ihan oikeassahan tuo täti oli. ;o)
Eli "lihoo" muutenkin kuin syömällä.
terv. toinen kilonsa synnärille jättänyt
Ilmeisesti olet pullahtanut muutenkin kuin mahasta?
Mutta eihän yleensä ole kohteliasta tulla porukalla pällistelemään toisen lihoamista "kauheaa!!".
Miksi lihoamisen suora haukkuminen olisi sallitumpaa raskauden takia?
mun kaveri sanoi mulle että "kauhee mitenköhän iso siitä vielä tulee kun se nyt on jo noi iso!?", kun mun maha oli just vasta pumpsahtanut söpösti esille (joskus viikolla 20, siis niin, ettei tarvii miettiä että onko toinen vaan turvonnut vai paksuna) :D hänellä ei vielä oo lapsia, odottelen kärsivällisesti niin pääsen sit aikanaan iskemään takas >:)