Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän johtuu, ettei minulle maistu nykyään yhtään alkoholi?

Vierailija
15.01.2011 |

Meillä 1-vuotias lapsi, ja olin koko raskaus- ja imetysajan ilman alkoa. Nyt imetyksen loputtua olen pari kertaa kokeillut ottaa siideriä ja kerran likööriä.

Siideristä tulee jotenkin huono olo - ei huppeli, vaan epämiellyttävä olotila. Likööri taas lähes oksettaa, en pysty juomaan sitä.

En ole koskaan käyttänyt alkoholia runsaasti, mutta otin kyllä aiemmin saunasiidereitä ja satunnaisesti muutakin.

Mistä moinen (sinänsä positiivinen) muutos?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sitä juodaan jonkin olotilan korostamikseksi

Vierailija
2/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 2 ja 4, nyt viimeisen 6kk aikana ei ole tehnyt mieli tippaakaan. Yleensä tykkään ruoan kanssa ottaa lasin punkkua tai kuohuvaa kun on juhlat, mutta nyt ei kertakaikkiaan maistu ollenkaan. En tiedä miksi, ei vain maistu eikä tee mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olen huomannut etten tarvitse alkoholia ollenkaan. Ilman sitäkin on kivaa. :)

Vierailija
4/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereitä? Mä olen huomannur että ne vaikuttaa mulla alkoholin maistumiseen. Esim. viime vuosina en ole voinut juoda olutta tippaakaan, vaikka olen sitä juonut teinistä asti. Kun lopetin pillerit, alkoi mielini tehdä taas olutta!

Vierailija
5/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä kaipaa myöskään alkoholin mukanaan tuomaa huonoa oloa.

Vierailija
6/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä sama tilanne, että aika äskettäin alkoholi vain jäi elämästä. Joskus 2009 aikana käyttö alkoi vähentymään ja joulukuusta tähän saakka olen ollut täysin ilman.

Vielä joitain vuosia sitten harrastin viinejä.

Nyt tulee huono olo pelkästä ajatuksesta, vaikka fyysisesti ihan terve olenkin.

Alkoholismia ei ole lähipiirissä ja lapsuudenkoti oli raitis - ansiotyö ja kodinhoito taisivat viedä vanhempien elämästä suuren osan. Juhlia, vieraita ja kyläreissuja oli kuitenkin ihan normaalisti. En vaan muista nähneeni vanhempiani humalassa koskaan.

Mietin nimittäin sitäkin, että tämä olisi jotenkin psykologista. Mutta ei ainakaan päällisin puolin silta vaikuta.

Jos tämä nyt ei muita häiritse, ei siitä ole ollut itselleni mitään haittaa. Toivottavasti ei sinullekaan raittius tuota suurempia ahdistuksia. :)

Vierailija
7/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2009 aikana käyttö alkoi vähentymään ja joulukuusta tähän saakka olen ollut täysin ilman.

Ainahan voi olla hyvä testauttaa vaikka maksa-arvonsa, jos se paha olo liittyisi jotenkin maksan tai sappirakon toimintaan.

Tuo oma jaksoni alkoi siis vuoden 2009 lopulla ja siitä sitä nollalinjaa on jatkunut tähän päivään. Eikä haittaa, onhan alkoholissa turhia kaloreitakin kuitenkin. :)

Vierailija
8/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena vuotena join yhden siiderin ja sen jälkeen ei ole todellakaan edes tehnyt mieli.

Lapsen myötä juhliminen on jäänyt n. viiteen kertaan vuodessa, kotona tissuttelua en ole harrastanut koskaan(siis saunasiideriä, ruualla viiniä tms).

Vierailija
9/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasta ja raskautta juhlin 1-2 krt/kk. Nykysin ei vaan tee yhtään mieli. Lasta en todellakaan raaski laittaa hoitoon juhlimisen takia kun en muutenkaan raaski jättää edes hetkeksi isovanhemmilleen. Toisinaan olen nauttinut yhden lonkeron esim. saunan jälkeen, mutta eipä ole hyvältä maistunut ja siitä on tullut jotenkin epämääräinen olo. Mutta hyvä näin, mihinkäs sitä alkoholia välttämättä tarvisikaan! Niin ja lapsi on 1,5-vuotias. Hyvä me, sanoisin! :)

Vierailija
10/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saannin jälkeen alkoholi on jäänyt kokonaan, vaikka minulla ei mitään periaattelista esim, muutamaa siideriä tai viinilasillista vastaan olisi.

Pari kertaa olen juhlissa yrittänyt muiden mukana vähän siemailla lasistani, mutta tulee vain huono olo. Ei ollenkaan sellaista pientä hiprakkaa.

Vierailija
11/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasta ja raskautta juhlin 1-2 krt/kk. Nykysin ei vaan tee yhtään mieli. Lasta en todellakaan raaski laittaa hoitoon juhlimisen takia kun en muutenkaan raaski jättää edes hetkeksi isovanhemmilleen. Toisinaan olen nauttinut yhden lonkeron esim. saunan jälkeen, mutta eipä ole hyvältä maistunut ja siitä on tullut jotenkin epämääräinen olo. Mutta hyvä näin, mihinkäs sitä alkoholia välttämättä tarvisikaan! Niin ja lapsi on 1,5-vuotias. Hyvä me, sanoisin! :)

mäkin oon ihmetellyt että olenko ainoa.. mut enpä näköjään. lapsi 1,3v

raitista kevään jatkoa!

Vierailija
12/12 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävin ravintolassa kun lopetin imetyksen kolmannesta lapsesta. Oli tosi tylsää ja koin, että en saa tästä yhtään mitään ja olo oli huono.

En ole nähnyt sen jälkeen mitään syytä ottaa mitään kun ei haluta. Hyvin on elämä mennyt ilman alkoholiakin.

Otan sitten kun tuntuu, että haluttaa. Mutta epäilen, että siihen saattaa hyvinkin vierähtää vielä se toinenkin kymmenen vuotta.