Miespuoliset työntekijät synnärillä?
Onko teillä tullut vastaan miehiä synnärin työntekijöinä, esim kätilönä tai lääkärinä? Mua inhottaa ajatus että joku vieras mies olis läsnä kun synnytän. Tietenkin jos parasta hoitoa sillä hetkellä saa vain miespuoliselta lääkäriltä niin pakkohan siihen on suostua, mutta tuntuu oudolta. En ole ikinä käynyt miespuolisella gynelläkään, vaan aina pyytänyt naisen. Kokemuksia?
Kommentit (8)
Mie gyne ja mies kätilö. Minua ei kyllä haittaa yhtään vaikka sattuisivat vuoroon just silloin. Pääasia että kaikki menee hyvin.
Hoitajana tiedän ettei nuita alapää juttuja ajattele mitenkään kiihottavana tms. Sitä vain tekee työnsä ja sillä selvä.
oli miespuolinen kätilö (Kättärin Haikaranpesässä). Eipä siinä nyt kätilön sukupuoli ollut se ensimmäinen mieltä liikuttava asia. Yön pitkinä hetkinä ehdittiin kyllä hänen kanssaan keskustella mm. muiden synnyttäjien suhtautumisesta sekä "poikkeavan" sukupuolen vaikutuksesta hänen työssään (ja melkeinpä luulen, että hän näistä samoista asioista pääsee keskustelemaan lähestulkoon kaikkien muidenkin hänen hoidettavinaan olevien synnyttäjien kanssa).
Samoin kummankin lapsen synnytyksessä on anestesialääkärit olleet miehiä. Samoin lastenlääkäri (sama heppu kummallakin kertaa). Sekä yliaikakontrollin lääkäri sekin miespuolinen.
Itse aina käyn naispuolisella gynellä, mutta eipä sitä synnärillä ole edes ajatellut. Varsinkaan siinä vaiheessa, kun synnytys on käynnissä ja vain haluaa lapsen syntyvän. Silloin ei tosiaankaan ole ollut väliä, ketä muita paikalla on avustamassa.
mieskätilöä mutta kun lapsi oli jo syntynyt ja tarvitsin apua imetyksessä niin joku mieskätilö tuli sitten auttamaan. Kyllä se vähän kiusalliselta tuntui kun kätilö puristeli mun nänniä ja asetteli tissia vauvan suuhun.
ja lääkärinä on mies.
Yksi lapsi meillä on ja hänen synnytyksssään oli mukana mies harjoittelija, laittoi minulle katetrin ja oli mukana sektoissa (kun sinn elopulta jouduin).
Tuo naistentautien lääkäri jonka luona käyn hoidoissa on ihan äärettömän mukava ja ammatitaitoinen.
En vaihtaisi muuhun enkä ole vaihtanutkaan samalla lääkärillä kävin ennen esikoista ja nyt kun toista toivotaan.
Tuo harjoittelija taas oli niin epävarma ja jotenkin hämmennyksissä. Ei ollut kovin vanha kaveri ja sen kyllä huomasi :). Ei se minua silti haitannut.
Muistan siellä leikkauspöydälläkin kiinnittäneeni huomiota siihen kuinka seisoi siinä sivussa hyvin kalpeana seinään nojaten :D. En sitten tiedä oliko ensimmäinen sektio kokemus hänelle.
Minäkin olin aina ajatellut etten ikinä haluaisi mieskätilöä tai en haluaisi ikinä mennä mies gynelle. Mutta niin vaan toisessa synnytyksessä oli avustavana kätilönä nuori mies. Enkä siinä tilanteessa enää ajatellut onko kätilö mies vai nainen, kunhan lapsi tulee ulos terveenä. :)
Odotin kuopusta ja oli rv 39 + 4 ja olo oli tosi huono. Törkeät liitoskivut, en voinut olla pystyssä ollenkaan ja tuntui että on ihan kestämätöntä.
No, soitin naikkarille ja pyysin aikaa lääkärille. Otin sitten sen minkä sain, mieslääkäri, kuulemma todella alansa huippu. Siinä oli vain yksi mutta, paikalla olisi opiskelijoita.
Niissä tuskissani sanoin että ihan miten vain, sopii, kunhan pääsen asiantuntevan lääkärin vastaanotolle.
Todellisuus oli sitten se, että mieslääkäri ensin tutki minut ja vauvan ja esitteli "viimeisillään olevaa naista, jonka vauva on isokokoinen". (no sanat ei olleet ehkä nuo, mutta sisältö)
Sitten makasin jalat levällään siinä opiskelijalauman ympäröimänä. JA sitten opiskelijat pääsivät vuorotellen painelemaan mahaa ja kokeilemaan vauvan päätä kun se sieltä jo tuntui! TAivas että se sattui.
Yksi nuori opiskelijapoika pyysi anteeksi ennen kuin koskikaan, pyyteli koko ajan anteeksi ja vielä lopuksi. Se oli jotenkin hullu tilanne. Huh.
No, ei muuta kuin kotiin kipujen kanssa. Lääkäri vain totesi että nyt on kohdunkaulaa ärsytetty niin paljon että kohta se vauva syntyy! Että näin :) Vauva syntyi rv 40. Tasan.
Miespuolisella gynellä olen käynyt, synnytyksissä ollut mukana miespuoleisia anestesialääkäreitä.
Kätilöt ovat olleet naisia.
Mutta, minulle on aivan sama kuka siinä on, mies tai nainen, kunhan kaikki sujuu :)