Nää olis pitäny hankkia jo esikoisen aikaan
Kunnon toppapussi rattaisiin, pitkäikäinen
kylvetystuki
kaukalon lämpöpussi
Nyt ne on ja toimivat tosi hyvin. Osa hankittiin toiselle osa vasta kolmannelle lapselle.
Voi kun olisin tajunnut hommata jo ensimmäiselle. Nämä kun eivät mene miksikään niin olisi tullut kunnolla käyttöä ja helpottanut arkea.
Kommentit (51)
Kaiva se herne pois nenästä :)
Pyydän sinulta mitä vilpittömimmin anteeksi aiheuttamaani mielipahaa. En ymmärrä mistä pahoitit mielesi, mutta ilmeisesti jostain mitä sanoin. Anteeksi. Olen todella pahoillani.
Hauska seurata vierestä. Joku tulee tänne selittämään suu vaahdossa kuinka ei pidä jostain pusseista ja tuista ja suuttuu sitten kun joku toinen sanoo että ne ovat muille käytännöllsiä. Ihan uskomattomia pentuja liikkeellä.
Pyydän sinulta mitä vilpittömimmin anteeksi aiheuttamaani mielipahaa. En ymmärrä mistä pahoitit mielesi, mutta ilmeisesti jostain mitä sanoin. Anteeksi. Olen todella pahoillani.
Hauska seurata vierestä. Joku tulee tänne selittämään suu vaahdossa kuinka ei pidä jostain pusseista ja tuista ja suuttuu sitten kun joku toinen sanoo että ne ovat muille käytännöllsiä. Ihan uskomattomia pentuja liikkeellä.
minä en suuttunut :) Johan nuo hymiöt sen todistaa :D + se että kirjoitin vain että ne ovat turhia, niin ihmettelen suuresti miten joku siihen edes jaksoi vastata :) Ja vieläpä hyökkäävästi :D
Ja anteeksi, en ole enää pentu, aikuinen nainen ma oon :D
meillä ollut paljon käyttöä! Viime talvena kun vauva oli pieni, oli kätevä sujauttaa sisävaatteissa sinne pussiin ja menoksi! Tänä talvena ollaan käytetty rattaissa & pulkassa lämmikkeenä samaista kaukalopussia. Kylvetystuki sen sijaan oli turha, ei viihtynyt vauva siinä.
Pussi on kieltämättä kätevä ja helpottaa lähtöjäkin. Kaikki mikä nopeuttaa ja yksinkertaistaa lähtemistä on plussaa. Kylvetystukea en ole kokeillut.
Lukaseppa uudeestaan :D Minä luin enkä nähnyt mitään merkkiä viesteistäni että olisin loukkaantunut :)
Pikemminkin voisi sanoa että se loukkaantui joka alkoi kiukkuamaan että muille ne on tarpeellisia :D
minä en suuttunut :) Johan nuo hymiöt sen todistaa :D + se että kirjoitin vain että ne ovat turhia, niin ihmettelen suuresti miten joku siihen edes jaksoi vastata :) Ja vieläpä hyökkäävästi :D
Ja anteeksi, en ole enää pentu, aikuinen nainen ma oon :D
Hyökkäävästi? Kannattaisi vähän tarkkailla omaa herkkänahkaisuuttaan. Voi olla että luet liikaa rivien välistä. (en ole sama jonka kanssa vänkäät yllä)
Ja anteeksi, en ole enää pentu, aikuinen nainen ma oon :DHyökkäävästi? Kannattaisi vähän tarkkailla omaa herkkänahkaisuuttaan. Voi olla että luet liikaa rivien välistä. (en ole sama jonka kanssa vänkäät yllä)
Ei lopu nauru ei :D
Tämä ketju voisi olla ihan hyvä jos se yksi äiti joka ei pidä näitä välineitä tarpeellisina, menisi vaikka johonkin toiseen ketjuun häiriköimään.
keksintö!
Vauva on niin helppo ottaa mukaan ja meillä samainen Eisbärschen-pussi :) Oli pakko kommentoida kun itse meinasin tehdä samasta asiasta aloituksen jo eilen :D
Ja tottahan sitä ilmankin pärjää, rauha maahan. Minusta on ihana lukea näitä suositteluja, koska ilman vastaavaa ketjua en olisi ikinä tajunnut koko lämpöpussia kaivata! Kiitos sille marraskuun hehkuttajalle ;)
Tämä ketju voisi olla ihan hyvä jos se yksi äiti joka ei pidä näitä välineitä tarpeellisina, menisi vaikka johonkin toiseen ketjuun häiriköimään.
"No mutta enhän minä aloittanut tätä vänkäämistä :)"
Mutta sinua on pyydetty lopettamaan.
suosittelee kietaisubodeja ja edestä napitettavia kuten eräs jo edellä :) Pään kautta vedettävät bodyt ovat aivan surkeita pukea päälle :/
Ja varsinkin bodyt missä on tumput päissä, ei pääse mukelo raapimaan naamaansa.
Ja rasvan suhteen, miniderm on hyvä kuivalle vauvan iholle :)
Tällä palstalla ketkä nimettömät kirjoittajat ovat samoja? Näissä ketjuissa on paljon eri kirjoittajia. Keskustelisit aiheesta, etkä aiheen vierestä. Täytät vain ketjua täysin asiattomilla heitoilla.
"No mutta enhän minä aloittanut tätä vänkäämistä :)"
Mutta sinua on pyydetty lopettamaan.
Kuten olette tainneet pitää hyvänä tapana vastata minulle :O Kuten olette huomanneet, en ole yksin kirjoittanut :)
No mutta, nyt minä jätän sinut kaunis rouva/neiti rauhaan :) Seuraan kyllä varmasti ketjua, kommentoin jos tulee mieleen jotakin tarpeellista ja saatan jopa kirjoittaa jos jotakin tavaraa itse pidän turhana :)
Tällä palstalla ketkä nimettömät kirjoittajat ovat samoja? Näissä ketjuissa on paljon eri kirjoittajia. Keskustelisit aiheesta, etkä aiheen vierestä. Täytät vain ketjua täysin asiattomilla heitoilla.
Jos et halua että sinulle vastataan :)
keksintö!
Vauva on niin helppo ottaa mukaan ja meillä samainen Eisbärschen-pussi :) Oli pakko kommentoida kun itse meinasin tehdä samasta asiasta aloituksen jo eilen :DJa tottahan sitä ilmankin pärjää, rauha maahan. Minusta on ihana lukea näitä suositteluja, koska ilman vastaavaa ketjua en olisi ikinä tajunnut koko lämpöpussia kaivata! Kiitos sille marraskuun hehkuttajalle ;)
Totta. Ilmankin pärjäisi, mutta helpottaa elämää, joten kuuluu ihan ehdottomiin hankintoihin. Maksaa itsensä nopeasti säästettynä aikana. Lisää näitä vinkkejä!
Mun lapset on jo niin vanhoja, ettei niiden vauva-aikaan ollut sellaista "välttämätöntä" krääsää, mitä nykyään. Vauvat eivät tulleet kalliiksi kun ei tarvinnut olla 1500 euron vaunuja ja erilaisia pusseja yms.
Mutta siis asiaan. Itse kuitenkin sorruin siihen virheeseen, että ostin sitä turhaakin kamaa. Eli hoitopöydän esimerkiksi. Pari kertaa puin siinä ja äkkiä opin hoitamaan vauvan sylissä ja muuten jos piti rasvata niin panin suojan päiväpeitolle ja laitoin siinä. Vauvojen motoriikka kehittyi hyvin kun harrastin sylissä pukemista.
Mutta joku toinen taas sanoi, että ilman hoitopöytää ei olisi pärjännyt.
Joten niin kai se nykyäänkin menee, että se, mikä on välttämätön toiselle, on toiselle ihan turha. Mutta tuota ihmettelen joskus kun vauvojen saanti on nykyään niin kallista. Pitää olla sitä ja pitää olla tätä ja tuota. Loppujen lopuksi vauva kaipaa aika vähän tavaraa.
Pään päältä vedettävien kanssa voi tehdä vauvan kanssa kukkuu-leikin, niin molemmat tykkää pukemisesta.
t: neljän äiti
Mutta tuota ihmettelen joskus kun vauvojen saanti on nykyään niin kallista. Pitää olla sitä ja pitää olla tätä ja tuota. Loppujen lopuksi vauva kaipaa aika vähän tavaraa.
Myynnissä on aivan kauheasti tavaraa, mitä ilman kuitenkin pärjäisi. Kyllä ne helpottavat elämää jollakin tavalla, mutta monesti niitä ei edes tarvitse kovin kauaa ja maksavat aivan tuhottomasti. :/
Loppujen lopuksi vauva kaipaa aika vähän tavaraa.
Aivan samaa mieltä. Ei kai hoitovälineissä ole montaa sellaista välttämätöntä juttua mitä ilman ei voisi tulla toimeen. Osa saattaa säästää aikaa, osa vie vain tilaa. Mutta esimerkiksi iman kunnollista syöttötuolia olisi minun vaikea tulla toimeen. Ja tietenkin autoileville turvaistuimet on välttämättömiä ja vaunut on vähän sellainen "pakko". Mutta on ilman näitäkin joskus lapsia onnistuttu kasvattamaan aikuisiksi.
meillä ollut paljon käyttöä! Viime talvena kun vauva oli pieni, oli kätevä sujauttaa sisävaatteissa sinne pussiin ja menoksi! Tänä talvena ollaan käytetty rattaissa & pulkassa lämmikkeenä samaista kaukalopussia. Kylvetystuki sen sijaan oli turha, ei viihtynyt vauva siinä.