Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työhaastattelussa oma-aloitteisesti kertoa, ettei halua lisää lapsia?

Vierailija
15.01.2011 |

Vai onko se jotenkin kauhean tökeröä ja vaikuttaa suosion kalastelulta...?

Minulla on maanantaina työhaastattelu vakituiseen työsuhteeseen, jossa vaaditaan pitkäaikaista sitoutumista työhön.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsetkin on meidän osalta tehtynä"

Vierailija
2/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. voisi selittää jotain, että "Nyt olisi motivaatiota ja tahtoa keskittyä mieleenkiintoisen työhön ja pitkäaikaisiin projekteihin, kun vauva-aika on jo takana".

Eli korostais sitä työtä ja mainitsis sivulauseessa et lapsia ei enää lisää, ihan kuin ohimennen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että ette voi kysyä perheenlisäyssuunnitelmista, mutta haluan silti kertoa että lapsilukuni on täysi.

Vierailija
4/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silleen sopivasti kuten esim kakkonen sanoi eikä vaan töksäytä.

Vierailija
5/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin ilmaissut asian, vaikkei ole kysytty. Sanoin, että nyt on lapset tehty, ja ovat vähän isompiakin jo, ja on aikaa ja motivaatiota työnteolle ja itsensä kehittämiselle.

Ei ollut mitenkään huono juttu, että niin sanoin. En aloittanut sillä mitään, vaan se tuli suunnittelematta suustani ulos vain. En ollut valmistautunut mitenkään haastatteluun, menin vaan kylmiltään ja höpötin mitä sylki suuhun toi.

En ollut juuri sen työpaikan varassa muutenkaan, mutta sain silti sen ja osoittautui unelmatyöpaikaksi.

Vierailija
6/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä siis lapsettomuus. Miten tuon asian voi ilmaista sivulauseessa ilman, että leimautuu jotenkin lapsivastaiseksi..?

Vierailija
7/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäsi vaihtoehtoa pahana, jos asian ilmaisisit vaikka näin:

- haluan sitotua tähän työhön täysillä, lapsia en voi saada. Ilmaiset asian sivulauseessa, ei suoraan tökerösti vaan hienovaraisesti.

Vierailija
8/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän itsestään ja elämäntilanteestaan. Mutta jos asiaa enemmän pohtii, onhan se sellaista koko naissukupuolen dissaamista. Eihän kukaan mieskään tälläisiä selittele. Eli tässäkin nainen on naiselle susi, arvotetaan jotenkin mahdollisesti vielä lapsia hankkivat huonompaan asemaan.

Itse en selittelesi mitään, täysin yksityisasia.

Vierailija
9/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka 100% varmasti aikovat vielä tehdä ainakin yhden, mutta haluavat siinä välissä vähän nostattaa uraansa.

Vierailija
10/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse otat asian esille, johtavat helposti siihen keskusteluun, miten pyörität arkea työn ja kodin välillä. Jos itse aloitat keskustelemaan asiasta, avaat koko "pankin" ja se ei välttämättä ole kiva keskustelu työhön pyrkimisen kannalta.

Vierailija
11/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia lisää lapsia ja miten lasten hoito sairastapauksissa on hoidettu.

Juu, tiedän, ettei saisi kysyä, mutta ihan asiallisesti olen vastannut. Meillä lapsiluku on täynnä ja nyt on isän vuoro hoitaa lapsia kotona. Lisään kuitenkin, että miehelläkin on päiviä, jolloin ei voi jäädä kotiin, silloin jään minä.

Mun mielestä tieto, ettei lisää lapsia ole tulossa, pitää saada ujutettua keskusteluun luontevasti. Irrallinen lause kuulostaa hölmöltä.