Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ammatinvalintaa

Vierailija
14.01.2011 |

olen yli 10v sitten suorittanut amk sairaanhoitajan tutkinnosta n 3v. en nyt osaa sanoa opintoviikkoina.

opinnot ovat vanhentuneet eli jos haluisin hoitsuksi niin pitäis aloittaa opinnot alusta.

Olenkin miettinyt kouluttautumista oppisopimuksella lähihoitajkasi joko lastenhoitajaksi tai vanhusten hoitoon. mietin vaan, että kumpaan.

olen aikoinaan noin vuoden työskennellyt vanhustenhoidossa ja tykännyt siitä. lastenhoidossa en ole työskennellyt (paitsi hoitanut omat 4 lasta) mutta uskon perushoidon onnistuvan minulta helposti.

en vaan ole mikään askarteluihminen tai jumppaohjaaja ihminen. lisäksi päiväkotityössä mietityttää, että miten hermo kestää jos joku lapsi on aivan mahdoton..

mielipiteitä mitä tehdä? saakohan oppisopimuspaikkaa kyseisille aloille helsingistä edes helposti?

onko opiskleu oppisopimuksella kovin rankkaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko taivastella sitä, että oot jättäny opinnot kesken tossa vaiheessa ja nyt ne on vanhennuttuaan pyyhkästy roskikseen. mutta muuten siis, miks haluat lähäriks kun oot jo kerran melkein kouluttautunu sairaanhoitajaks? vaihtuko mielenkiinnonkohde vai haluatko vain valmistua nopeasti? suosittelisin harkitsemaan vielä sairaanhoitajaa kun olisi osittain vanhaa kauraa, mutta jos ei kiinnosta niin sitten lähäri. mutta jos nyt jo mietit, että mitäs jos menee hermo, niin ei kuulosta ihan sun alaltas tuo lasten kanssa työskenteleminen. jos kuitenkin olet omien kanssa selvinnyt ja pinnaa löytyy niin sitten lastenhoitajaakin kannattaa harkita. vanhustenhoitajalle olisi varmaan enemmän kysyntää?

Vierailija
2/4 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oman lapsen tarhassa. Rankkuudesta ja muusta en osaa sanoa :)

Mieti kummankin hyviä ja yhuonoja puolia, esim. pk-työssä ei joudu niin herkästi ilta/yötöihin ellei ole vuoropäiväkoti, vanhustenhoidossa varmana herkemmin ? OIkeasti ei ole mitään kokemuksia vanhustenhoidon käytännönjutuista, joten ei tästä varmaan hirveästi apua ollut :)

Onnea kuitenkin kouluttautumiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä kuullut moisesta, että mikään käydyistä kursseista ei olisi enää minkään arvoinen. Tietenkin olen kyllä kuullut tutkinnonuudistuksista, jolloin tutkintoon vaadittavia opintoja uudistetaan. Mutta yleensä se on käytännössä jotain luokkaa 10 opintoviikkoa pitää korvata uusilla opinnoilla.

Ootko siis oikeasti selvittänyt vastaavuudet noille vanhoille opinnoille, eikä niistä mikään kelpaa? Anteeksi nyt vaan, mutta mä en usko, vaikka vastaisit "kyllä".

Vierailija
4/4 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin oppilaitoksesta ja mulle sanottiin, että opinnot vanhenee 10 vuodessa ja nyt pitäisi aloittaa ihan alusta.

Olen ollut siis 11v kotiäitinä, vielä olen 1-2v.

ja joku ihmetteli miks siinä vaiheessa keskeytin, niin sain lapsen ja sitten toisen ja sitten muutettiin jne. tää perinteinen. En vaan jaksanut enää edes miettiä kouluun palaamista pienten lasten kanssa.

Nytkään ei motivaatio ja jaksaminen (eikä talous) riitä opiskeluun perinteisesti. siksi oppisopimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi