Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meinasin ottaa löytökissan eläinsuojeluyhdistykseltä, mutta en otakaan.

Vierailija
14.01.2011 |

Minusta on ihan älytön vaatimus ettei kissaa saa antaa eteenpäin ilman esyn lupaa!

Maksat kissasta ensin satasen ja oston jälkeen kustannat (tietenkin) kaikki sen kulut ja jos jostain syystä et voi kissaa pitääkään, se viedään ilmatteeks pois!

Haen kissani jostain muualta, en halua kyyliä perheeseeni.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jo etukäteen valmistaudut antamaan sen eteenpäin.

Kiitos!

Vierailija
2/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ei kuulu ottaa kissaa.

Se eläinsuojeluyhdistyksen maksu on täysin nimellinen, eikä todellakaan kata löytöeläinten hoitamisesta tulevia kustannuksia. Jos satasen maksaminen on kynnyskysymys kissan hankinnassaja sinua vaivaa se, ettet saa myydä löytökissaasi, älä ota eläintä. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa ei tunnu "omalta" kun edellisellä omistajalla on sananvaltaa vaikka kissalla on jo uusi koti. Se satanen nyt tuskin tässä oli varsinainen kynnyskysymys. Ihmisillä voi oikeasti tulla tilanteita, että kalliskin eläin on vain annettava pois. Ei sille mitään mahda.

Ymmärrän oikein hyvin tämän.

Vierailija
4/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eläinsuojeluyhdistyksen maksu on täysin nimellinen, eikä todellakaan kata löytöeläinten hoitamisesta tulevia kustannuksia. Jos satasen maksaminen on kynnyskysymys kissan hankinnassaja sinua vaivaa se, ettet saa myydä löytökissaasi, älä ota eläintä. Kiitos.

Vaan edelleen joku muu käyttää päätäntävaltaa siihen.

Enkä minä kissaa halua vain antaakseni sen pois. Mutta kun koskaan ei elämässä tiedä mitä tulee vastaan, joskus voi olla pakotettu luopumaan lemmikistä.

Minulla on jo kissa ja sille olen etsimässä kaveria. Mutta esyt jätän suosiolla pois ja ostan kissan muualta.

ap

Vierailija
5/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen toiminta laillistakaan edes? Kuulostaa ihan hullulta, jos ostaa kissan eikö se lainkin mukaan ole silloin oma? Pakkohan sen on olla.

Vierailija
6/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu et se kissa on sitten vaan jotenkin lainassa ja toisen tahon omistuksessa. Kyllä lemmikin pitää olla ikioma. Otettiin vuosi sitten kissanpentu ihan työkaverilta. Pari kymppiä maksoi ja on ihan tuikitavallinen maatiaskissa. Meidän perheelle todella rakas. En voisi kuvitellakaan et joku tulis kyyläämään ja arvostelemaan miten kissaa hoidetaan. (ja juu, hoidamme hyvin,madotamme säännöllisesti ja käytämme vuosittain eläinlääkärillä)

Vierailija
7/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niitä sääntöjä joskus lukenut ja aika hullulta kuulostaa. Meillä on kissoja ja niitä hoidetaan eikä pois annettaisi eikä annettaisi Hesyltä otettuakaan mutta jotenkin sitoutuminen tuollaisiin sääntöihin arveluttaa.

Esim. eläintä ei saa lopettaa ilman Hesyn lupaa. Ajattele tilannetta että eläin loukkaantuu, joudut odottelemaan että saat yhteyden Hesyyn ja lopetusluvan ennen kuin saat päästää kissan kärsimyksistään?

Toisaalta nuo säännöt voi olla ihan hyvätkin, yksi ystäväni otti HEsyltä kissan, hänellä oli niitä aiemmin kaksi mutta antoi ne pois, tai toisen antoi ja toinen lopetettiin. Ehkä tuollaiseen on helpompi sitoutua kun tietää että ei voi noin vaan luovuttaa kissaa muualle.

Vierailija
8/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä kissaa halua vain antaakseni sen pois. Mutta kun koskaan ei elämässä tiedä mitä tulee vastaan, joskus voi olla pakotettu luopumaan lemmikistä.

Minulla on jo kissa ja sille olen etsimässä kaveria. Mutta esyt jätän suosiolla pois ja ostan kissan muualta.

ap

on resursseja seurata kissojen elämää? Eivät ne mitään valvo tai päätä! Nuo säännöt ovat sitä varten, että ihmiset ottavat kissan hankinnan oikeasti vakavissaan.

Vierailija
9/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi sanella myös mulle ehtoja kuten että heille pitää ilmoittaa heti jos mun osoite vaihtuu ja heillä on oikeus tehdä pistokokeita kissan uuteen kotiin ja tosiaan tuosta mahdollisesta kodinvaihdosta oli samat säännöt. Tyttö oli tyly ja palvelu suoraan sanottuna omituista. Päädyin lopulta ostamaan rotukissan kasvattajalta, johon olen kyllä myös yhteydessä, terveellä pohjalla ilman tuollaista epäluuloista "kyyläämis"-touhua!

Vierailija
10/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alunperin eläinsuojeluyhdistykseltä otettu kissa. Ei ottaja ainakaan sääntöjä noudattanut, kiertoon lähti kissa. Meidän koti jo kolmas löytöeläintalon jälkeen, toivottavasti myös viimeinen. Pois en tuota ihanaa karvapalloa anna ellei ole pakko (esim.lapselle tulisi paha allergia).

Vierailija
11/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota yhdistyksestä, jos motiivinasi on ennen kaikkea omistaminen. Jos taas haluat auttaa hyljättyä tai kaltoinkohdeltua eläintä tarjoamalla sille uuden turvallisen kodin yhdistys on paikkasi. Kissat on sellaisia otuksia, että vaikea niitä on kenenkään täysin omistaa muutenkaan, ovat niin oman tiensä kulkijoita erilaisine luonteineen, aivan ihania otuksia itse asiassa!

Vierailija
12/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

koska mun järjen mukaan sillä vaan varmistetaan se, että jos omistaja joutuu luopumaan kissasta, se palautetaan esylle siksi, että he voivat varmistaa sen, että kissa saa uuden kunnollisen kodin eikä joudu heitteille. Ei-pentuikäiset kissat ei taida muutenkaan olla kauhean kysyttyjä, joten parempi kai se on että kissalle on sitten valmiina paikka, jossa siitä varmasti pidetään huolta, jos siitä pitää luopua. Ja käsittääkseni mikään ei estä sopimasta esyn kanssa esim. siitä, jos joku läheinen haluaisi kissan ottaa alkuperäisen omistajan sijaan.

Tuosta lopettamisesta sen verran, että esyltä hankittuja kissojahan ei saa pitää vapaasti ulkona, missä vakavia tapaturmia varmasti sattuu enemmän kuin sisällä, joten jos kissastaan pitää hyvää huolta, on tällaisen äkillisen tapaturman todennäköisyys (ja siis myös pikaisen lopettamisen todennäköisyys) hyvin pieni. Sairaudesta tai vanhenemisesta johtuvan lopetuksen varmaan ehtii sopia esynkin kanssa. Jos kissa taas karkaa, niin tottahan toki se pitää heti ilmoittaa jonnekin paikkakuntakohtaisesti, että kissa löytää takaisin kotiin jos/kun löytyy, oli kissa sitten esyltä hankittu tai "oma".

Vierailija
13/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta sitten otimme kissan esyltä (oli sijaiskodissa).  Ensin viestiteltiin sijaiskodin äidin kanssa, millainen kissa on kyseessä ja minkälaisen kodin pystymme sille tarjoamaan. Selvitin tilanteemme tarkasti, koska kissa oli jo kerran palautunut esylle pelokkaan luonteensa vuoksi. Kissa haettiin meille ja ekat kaksi viikkoa oltiin yhteydessä sijaiskotiin ja kerrottiin kuinka kotiutuminen edistyy. Siihen yhteydenpito katkesi ja kukaan ei todellakaan ole tullut meillä käymään tai "kyyläämään". Kissa on kyllä IHAN MEIDÄN OMA, otimme sille vakuutuksenkin, jos vanhuus tuo tulevaisuudessa jotain hankalaa hoidettavaa. Jos kissa sattuisi katoamaan, niin tietysti ilmoittaisimme esylle. Ja kun jonain päivänä koittaa se hetki, että ikä painaa siinä määrin, että kissan ei ole enää hyvä olla, niin ilmoitamme esylle tilanteesta ja jos he vaativat, niin voimme lähettää eläinlääkärin lausunnon heille, ennen kuin rakas kissamme lähtee taivasmatkalle.

Vierailija
14/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku kissahörhö suoltaa koko ajan kommentteja. Hesy on muutenkin hieman oudon yhdistyksen maineessa, kannattaa ottaa löytökissa jostain muualta.