Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikonstit synnytyksen käynnistämiseen

Vierailija
13.01.2011 |

Hei, nyt on tällä mamalla jo niin tukalo olo et kyselisin vinkkejä synnytyksen käynnistämiseen, siis toista odotan ja perus s-niksit kyllä tiedossa, eli jos olis muita? Ennenkaikkea takuu varmoja ;)

Ensimmäistä kyllä maltoin odotella, onhan se niin että ei ne liian aikasin tuu, et valmista pitää olla. Mut nyt oon itse niin kipeä et lähes sänkypotilaana niin toiveissani mietin et teen mitä vain jos se edes aavistuksen aikaistas/vahvistas käynnistymistä eli kunnon vinkkejä kehiin :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tuota ananas hommaa kokeilla.. itsellä kanssa niin tukalat olot ja en oo puoleen vuoteen saanu nukuttua kun tuli raskausajan levottomat jalat... kaikki keinot sihe oon koittanu mut yksikään ei oo auttanu et jos sen jälkee ku vauva syntyy sais nukkua. tuo sukkapuikko kuulostaa aika hurjalta. voisha sitä muute kokeilla mut pelkään et tökkäsen vauvaa tai teen jotain muuta hallaa tonne.

Vierailija
2/20 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy akupunktiossa tai vyöhyketerapeutilla. hierovat pisteitä, jotka edistävät synnytystä.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tuota sukkapuikkoa tosissaan ehdottanut? Eihän se edes kohtuun pääse, jollei kohdun suu ole auki.

Vierailija
4/20 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että lapsi ei synny ennekuin äiti on siihen valmis. Ehkä tämä on joltain osin totta, koska monella lapsi syntyy edellis päivän ennen käynnistykseen menoa.

Vierailija
5/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosipulia takaluukkuun...

Vierailija
6/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosipulia takaluukkuun...

Vai autoako tarkoitit?

Vierailija
7/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuun aikaan oli vielä parisen viikkoa, terveydenhoitaja oli sanonut, että ei tämä täältä vielä mihinkään synny. Eikä itselläni ollut mitään aikomusta yrittää nopeuttaa synnytystä. Kunhan lähdin esikoisen kanssa potkukelkkailemaan, oli niin hieno keli. Menimme useamman kilometrin kelkkalenkin, ja minä oikein vauhdin hurmassa innostuin voimallisesti potkuttelemaan, rivakasti, vuoroin toisella jalalla, vuoroin toisella.

Tämä lenkki tehtiin iltapäivällä, ja kas vain, että seuraavana yönä synnytys käynnistyi. Aivan ennalta aavistamatta, "liian aikaisin". Itse olen laskenut yksi plus yksi, ja jotenkin pidän ilmeisenä, että tuolla oudolla potkukelkkailussa tapahtuvalla rivakalla jalkaliikkeellä ja synnytykseni käynnistymisellä olisi jokin syy-yhteys.

KOKEILE! Ja tule sitten tänne kertomaan, jos tämä vinkki tepsi.

Tsemppiä synnytykseen! :)

Vierailija
8/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kotikonstit toimivat vain jos vauva on valmis syntymään. Tänne todennäköisesti tulee jossain vaiheessa vastauksia tyyliin "tein niin ja näin ja vauva syntyi seuraavana yönä", mutta olisi syntynyt joka tapauksessa. Vaikka ei olisi ollut edeltävästi ainuttakaan supistusta. Jos tilanne ei ole kypsä, ei kerta kaikkisesti ole olemassa MITÄÄN poppaskikkaa joka käynnistäisi synnytyksen. Sorry, toivotaan että piinasi päättyy pian...

Vierailija
9/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla selkäsärkyä, vai supistaako? Jos sua alkaa rehkiminen supistuttaa, niin alasitten rehkiä. Mitään varmoja konsteja ei kyllä ole. Ronki alapäätäsi ja pistä miehesikin niin tekemään, tai puhkaise kalvot sukkapuikolla niin pääset vähintään käynnistykseen.

Vierailija
10/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma aiheuttaa supisteluja mutta ehkä vanha tieto tämäkin.

Vierailija
11/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkojen pitää olla tarpeeksi kypsät ja sormelle nyt sentään auki, ajattelinkin et voihan sitä edes ajan kuluks harrastella ja jos edes pieni mahdollisuus nopeuttaa hommaa niin tässä tukaluudessa teen mitä vaan :)

Vierailija
12/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Issias meinaa viedä jalat alta, tuo potkukelkkailu ei siis taida onnistua ;) muutenkin selkä- ja liitoskivut meinaa tehdä liikkumisen mahdottomaksi. Supisteleekin reilusti mut sitä en "pelkää", laskettuun ois reilu pari viikkoa ja painoarvio ok.

Vierailija
13/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ootko kotona painellut pisteitä?

Vierailija
14/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkapuikko tuntuu kyl vähän hurjalta...siis empä tietäs mihin sörkkiä ettei nyt ihan väärin menis tai aiheuttas isompaa vahinkoa...ehkä joudun syömään sanani et teen mitä vaan, tuo meinaan arvelluttaa...sukkapuikkoakaan ei kyl kotoa löydy. Mut muuten tuo kohdunsuun "manipulointi" vois olla hyvä idis...ekassa raskaudessa seksin aikana irtos limatulppa ja sitten alkusupistelut mutta ei ole vielä tehonnut nyt, siis viimeks paikat oli jo kypsät..

Vierailija
15/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon sukkapuikkokeinon kuulin kätilöltä, ei siis neuvonut sitä, vaan sanoi itse harkinneensa sitä välttyäkseen kolmannelta sektiolta ja voidakseen kokea alatiesynnytyksen riemun.

Vierailija
16/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukalon ja etusormen välistä iho"lirvaketta" kovaa ja pitkään. Sen pitäisi aiheuttaa supistuksia. :)

Vierailija
17/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä potkukelkkailin viimetalvena monta viikkoa, kun oli jo yliaikainen ja suurikokoinenkin kaveri oli odotettavissa. Ei auttanut ei. Sit yritin umpihankikävelyä pellolla, ei auttanut sekään.

Jos liikkuminen tuottaa hankaluuksia kokeile voimakkaasti maustettua ruokaa. Esim. Kiinalaista, chiliä. Kuulin tämän jälkikäteen, en pystynyt itse kokeilemaan.

Sitten kun oli käynnistykseen meno seuraavana päivänä, yöllä meni lapsivesi itsestään ilman mitään temppuiluja.

Vierailija
18/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvältä maistuis ainakin et sitä vois kokeilla :)

-ap

Vierailija
19/20 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä potkukelkkailin viimetalvena monta viikkoa, kun oli jo yliaikainen ja suurikokoinenkin kaveri oli odotettavissa. Ei auttanut ei. Sit yritin umpihankikävelyä pellolla, ei auttanut sekään.

Jos liikkuminen tuottaa hankaluuksia kokeile voimakkaasti maustettua ruokaa. Esim. Kiinalaista, chiliä. Kuulin tämän jälkikäteen, en pystynyt itse kokeilemaan.

Sitten kun oli käynnistykseen meno seuraavana päivänä, yöllä meni lapsivesi itsestään ilman mitään temppuiluja.

Ei tullut sitten mieleen, että jossain päin maailmaa tuollainen maustettu ruoka on ihan arkiruokaa? Ei ne intialaiset sen nopeammin ala synnyttää kuin suomalaisetkaan.

Vierailija
20/20 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tarviiko painua nukkumaan :)

Kiitti vastanneille!

-ap