Vauvan harso leikit
Vauvamme reilu 6kk tykkää harsoleikeistä ihan hirveästi.. hän itse laittaa harson kasvoilleen ja naureskelee/ hihkuu harson alla..
Minusta tämä ei tunnnu kivalle ja en jätä harsoa hänelle enää,mutta saman hän tekee myös peitolla tai muilla vaatteilla..
Onkohan epänormaalia..
Kommentit (23)
epänormaalia, veisin sinuna päivystykseen saman tien...
Lähdemmekin samantien..
-eihän sulla oo muita lapsia, eihän? Sano ettet koskaan enää laita lapsia, pliis...
Herraihme tuohan on tuonikäisen PERUSleikkiä, ilo ja ihmetys on joka kerta yhtä iso kun tulee näkyviin.
Sun pitää kuule hakea apua! Lastenpsykiatrialla on kyllä monella paikkakunnalla ihan päteviä hoitsuja jotka neuvoo...
Ja jotenkin arvasin jo tämän kannan.. mutta mietittyttänyt on niin ajattelinpa kysäistä..
Ja jotenkin arvasin jo tämän kannan.. mutta mietittyttänyt on niin ajattelinpa kysäistä..
Jos olet tosissasi, niin mikä sinua siinä huolestuttaa tai miksi ei tunnu kivalle. Epäilitkö että se viittaa johonkin kehityshäiriöön eli että ei olisi tuon ikäisen normaalileikkiä ja miksi? En vaan ymmärrä pointtia..
Mutta johan tässä viikonloppu lähestyy, niin voi alkaa lähettelemään sitä rankempaa tekstiä että voidaan informoida viranomaisia.
miksi tämä ei tunnu sinusta kivalta? pelkäätkö että esim tuhehtuu siihen tjn? muutenhan jos siihen ei liity mitään pelkoa lapsen vahingoittumisesta, niin voisit nauttia lapsesi ilosta ja siitä että huvit on vielä noinkin helpot ja halvat :)
pidättelee hengitystä...sen jälkeen hihkuu.. tai saattaa vaan maata harso kasvoillaan..
En tarkemmin osaa selittää..
Mutta varmaan joo.. äitissä nyt vikaa.
Ap
Ap, ehkä itse yhdistät noihin harsoleikkeihin tukehtumisen pelon tms.?
Vaikuttaa siltä, että vauva on tosiaan aivan riemuissaan leikistä :)
Myös omani.
Tunnen myös tunne-elämältään epävakaita äitejä.
.. Meillä tämä tosiaan kolmas,eikä kaksi aiempaa ole itse leikkinyt tälläisiä leikkejä.
Suojeluvietti lasta (lapsiamme) kohtaan kyllä kova.. mutta en nyt tuntis että tunne elämässäni olisi jotain häiriötä..
Ap
av:lla vaan on kiva alkaa haukkumaan kaikkia jotka jotain ihmettelee.
av:lla vaan on kiva alkaa haukkumaan kaikkia jotka jotain ihmettelee.
kukaan voi väittää vastaan, etteikö tässä suurin ihmetys olisi itse ap...
vauva tuossa iässä keksiä ihan itse harsoleikin, se oli ihan lempparitouhua! Muistaakseni vauva jossain iässä tajuaa, että vaikkei jotain näe, niin se on olemassa siellä takana, olsiko sitten puolivuotisena tai vähän alle...? Ja harsossahan on se hyväpuoli, että siitä näkee hieman läpi! Annapa vauvalle joku silkkihuivi tms, niin voi tunnustella erilaista materiaalia naamallaan.
4 kuukautta vanha keksi pari viikkoa sitten tämän leikin :)
Ei kukaan äiti-ihminen voi olla noin TYHMÄ ettei tiedä, että tuo on ihan ensimmäisiä perusleikkejä mitä vauva oppii ja mistä tykkää.
Ymmärsin ehkä nyt sun pointin, mutta yritä muistaa että vauva kokee tän maailman ekaa kertaa ja jaksaa ihmetellä aikansa näitä uusia taitoja ja kaikkea mitä ympärillä on, miltä mikäkin näyttää ja tuntuu ja juuri tälläiset, meille aikuiselle yksinkertaiset asiat jaksaa hämmästyttää vauvaa aina uudelleen ja uudelleen ja monesti juuri tuo niin tuiki tavallinen kapinen kuin harso saattaa tarjota vauvalle monia virikkeitä just näiden piiloleikkien muodossa, monille se tajoaa myös turvaa ja lohtua esim nukahtamisen hetkelle. Vauvasi ei siis ole millään tavalla yksinkertainen vaan hyvin kehittynyt ja ilmeisen tyytyväinen myös jos osaa ihan itsekseenkin itseään viihdytellä :)
, eikä ikävä kyllä yhdyssanavirheetkään tämän tasoisten kysymysten esittäjiltä...
mutta turvallinen kasvojen päällä? Aika ristiriitaisia ovat nyt mammojen vastaukset kun eri ketjuja vertaa. Yksikin kirjoitti, ettei vaunun päälle saa laittaa harsoa, koska jos se tippuu, voi vauva siihen tukehtua. Itse en tätä mieltä ole, mutta kiinnostavaa olisi kuulla perusteluja :)
mutta turvallinen kasvojen päällä? Aika ristiriitaisia ovat nyt mammojen vastaukset kun eri ketjuja vertaa. Yksikin kirjoitti, ettei vaunun päälle saa laittaa harsoa, koska jos se tippuu, voi vauva siihen tukehtua. Itse en tätä mieltä ole, mutta kiinnostavaa olisi kuulla perusteluja :)
Ja pidän harsoa myös vaunujen päällä. Muistan tämän yhden jankkaajan, jonka mielestä vaunujen sadesuojatkin olivat saatanasta :)
epänormaalia, veisin sinuna päivystykseen saman tien...