Millainen ihminen on sinusta RÄVÄKKÄ?
Räväkkä on ulkonäöltään tanakka, kananpersetukkanainen.
Räväkkä on suulas.
Räväkkä on karsea sana.
En haluaisi olla räväkkä.
Kommentit (45)
Räväkkä on läski, kirjavatukkainen matami, jolla on hormonihäiriöisen omenalihava vartalo ja tupakin karhentama raaka, kantava ääni. Isot tissit kuristettu yhteen ja parin metrin hikistä tissivakoa esitellään. Joka toinen sana on vittu. Puhu huutamalla, muiden päälle tietenkin. Viina maistuu. Suosii vaatteissa ja asusteissa kaikkea hirveää räikeää, mautonta paskaa. Räväkällä naisella on usein joku vähän Touko Tarkin tyyppinen idiootti miehenä. Tai sitten joku haiseva nahkaliivi-motoristisika.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:55"]
Räväkkä on läski, kirjavatukkainen matami, jolla on hormonihäiriöisen omenalihava vartalo ja tupakin karhentama raaka, kantava ääni. Isot tissit kuristettu yhteen ja parin metrin hikistä tissivakoa esitellään. Joka toinen sana on vittu. Puhu huutamalla, muiden päälle tietenkin. Viina maistuu. Suosii vaatteissa ja asusteissa kaikkea hirveää räikeää, mautonta paskaa. Räväkällä naisella on usein joku vähän Touko Tarkin tyyppinen idiootti miehenä. Tai sitten joku haiseva nahkaliivi-motoristisika.
[/quote]
Heh, hauska analyysi!
Minua tosiaan on sanottu räväkäksi (k. 19), mutta en varsinaisesti täytä lueteltuja kriteereitä.
Ehkä puhun aika kovaäänisesti, se on totta. Noh... jos ihan rehellinen olen, niin viinakin maistuu.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:55"]Räväkkä on läski, kirjavatukkainen matami, jolla on hormonihäiriöisen omenalihava vartalo ja tupakin karhentama raaka, kantava ääni. Isot tissit kuristettu yhteen ja parin metrin hikistä tissivakoa esitellään. Joka toinen sana on vittu. Puhu huutamalla, muiden päälle tietenkin. Viina maistuu. Suosii vaatteissa ja asusteissa kaikkea hirveää räikeää, mautonta paskaa. Räväkällä naisella on usein joku vähän Touko Tarkin tyyppinen idiootti miehenä. Tai sitten joku haiseva nahkaliivi-motoristisika.
[/quote]
Kuulostaa siltä naiselta joka parina yönä aloittaa ketjun... "miksi v******** mies ei per***** vastaa, s*********."
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:55"]
[/quote]
Ja se tärkeä unohtui: yllämainitun kaltainen räväkkä on ERITTÄIN usein ammatiltaan parturi-kampaaja.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:10"]
Räväkällä on punaiseksi värjätyt hiukset eikä hän pidä "hailakoista" väreistä vaan käyttää rempseitä värejä sekä isoja koruja.
[/quote]
Tämä! Eli Aira Samulin. :) Ei minusta räväkkä ole negatiivinen sana.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:10"]
Räväkällä on punaiseksi värjätyt hiukset eikä hän pidä "hailakoista" väreistä vaan käyttää rempseitä värejä sekä isoja koruja.
[/quote]
Tämä! Eli Aira Samulin. :) Ei minusta räväkkä ole negatiivinen sana.
[/quote]Aira Samulin on positiivinen versio räväkästä. Sitten on sellaisiakin mitä tässäkin ketjussa on mainittu.
Kananpersetukkaan on tietenkin laitettu punainen palkkiraita. Rillit edustavat samaa linjaa, eli ovat teräväkulmaiset ja punaiset tms. väriset. Kovaääninen, junttimainen käytös. Yleensä ylipainoinen, matalasti koulutettu, tupakoi, nauraa kovaa rasistisille vitseille.
Vihaan räväköitä ihmisiä.
No, kaiet tulee mieleen ensimmäisenä näitä ulkoisia piirteitä, jotka mielletään "räväkäksi" ja erottuvaksi harmaasta massasta: erikoisesti leikatut hiukset jollakin shokkiraidalla tai vastavalla, crazy age -farkut (dear God why...), ja oikeastaan joka (bile)vaatteessa pitää olla jotakin poikkeavaa erottuakseen. Tai ainakin "Mä haluaisin jotakin räväkkää..." toiveet johtavat johonkin tuollaiseen.
Mun opiskelukaveria vois kuvata räväkäksi. Pukeutuu joukosta poikkeavasti eikä välitä mitä muut ajattelee hänen tyylistään, turkoosi nätisti muotoiltu tukka, on aina innoissaan lähdössä mukaan kaikkeen eikä jää sanattomaksi. Hän on silleen hyvällä tavalla räväkkä, sillä pyrkii aina olemaan loukkaamatta ketään eikä oo kuitenkaan aina suuna päänä vaan oikeasti osaa myös kuunnella ja keskustella, vaikka uskaltaakin sanoa vastaan ja mielipiteensä. Mahtava tyyppi. Näitä "räväköitä" tanttoja minä nimitän käytöstavattomiksi urpoiksi.
-N20
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:22"]Mun opiskelukaveria vois kuvata räväkäksi. Pukeutuu joukosta poikkeavasti eikä välitä mitä muut ajattelee hänen tyylistään, turkoosi nätisti muotoiltu tukka, on aina innoissaan lähdössä mukaan kaikkeen eikä jää sanattomaksi. Hän on silleen hyvällä tavalla räväkkä, sillä pyrkii aina olemaan loukkaamatta ketään eikä oo kuitenkaan aina suuna päänä vaan oikeasti osaa myös kuunnella ja keskustella, vaikka uskaltaakin sanoa vastaan ja mielipiteensä. Mahtava tyyppi. Näitä "räväköitä" tanttoja minä nimitän käytöstavattomiksi urpoiksi.
-N20
[/quote]
Voisin hyvin kuvitella hänet vaikka tässä asussahttps://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/26/85/96/2685964f8d84568afd1a71252be80369.jpg -32
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:22"]
Mun opiskelukaveria vois kuvata räväkäksi. Pukeutuu joukosta poikkeavasti eikä välitä mitä muut ajattelee hänen tyylistään, turkoosi nätisti muotoiltu tukka, on aina innoissaan lähdössä mukaan kaikkeen eikä jää sanattomaksi. Hän on silleen hyvällä tavalla räväkkä, sillä pyrkii aina olemaan loukkaamatta ketään eikä oo kuitenkaan aina suuna päänä vaan oikeasti osaa myös kuunnella ja keskustella, vaikka uskaltaakin sanoa vastaan ja mielipiteensä. Mahtava tyyppi. Näitä "räväköitä" tanttoja minä nimitän käytöstavattomiksi urpoiksi. -N20
[/quote]
Spontaani, reipas, ekstrovertti, sosiaalinen, huomaavainen, aktiivinen...?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:41"]
Jännä että monella liittyy räväkkä-sanaan wt-leima ja kauheasti negatiivisia mielikuvia. Itse olen aina ajatellut että räväkällä tarkoitetaan sellaista räiskyvää persoonaa, joka on kuitenkin myös rivakka (=aikaansaava). Ja kovaääninen tietysti, sellainen toisissa mielipiteitä herättävä tyyppi.
[/quote]
Räväkkyys yhdistettynä rivakkuuteen (= aikaansaavuuteen) saa aikaan toimintaa, jonka vois jättää tekemättä tai ylipäätään suunnittella ennen tehdään. Esimerkki: kun nyt sattui moottorisaha käteen, niin kaadetaan se pihaa varjostava puu suoraan autotallin päälle. "Oho, mut eipä varjosta enää". Muut korjaa katon ja rikkoutuneen ikkunan, mut tuli taas hauska juttu kerrottavaksi.
Räväkkä voi olla hyväkin luonteeltaan. Minusta räväkälläkin ihmisellä voi olla hyvät käytöstavat. Hyvällä tavalla räväkkä on minusta äänekäs, kyllä, ja suorasukainen, mutta osaa myös olla hiljaa asioista, joita ei sovi täräyttää päin naamaa. Hän osaa ravistella sopivasti, mutta ei loukkaa heikompia ja pienempiä.
Tosin oma kokemukseni räväköistä on ollut, ettei joillakin heistä ole mitään tilannetajua. Sellaiset ovat minusta paitsi räväköitä, myös pönttöjä. Se, että on räväkkä, ei tarkoita, että on automaattisesti ääliö sosiaalisissa tilanteissa, mutta valitettavasti osa räväköistä on myös juuri sitä.
Mä en osaa ajatella käyttäväni kenestäkään sanaa "räväkkä", mutta usein törmään siihen että sillä kuvataan kovaäänistä, keski-iän ylittänyttä naista jolla on punaiset lyhyet hiukset, vähän ylipainoa ja tykkää käyttää isolla kaula-aukolla varustettuja mustia paitoja joiden alta rintaliivin olkaimet näkyy ja legginsejä. Ja erityisesti terasseilla näiden naisten "räväkkyys" näkyy rääväsuisena käytöksenä, kovaäänisenä miesten arvosteluna ja lähes täysin suodattamattomana puhetulvana.
Mun mielestä tollanen olisi vaan rasittava.
Mä olen kuulemma räväkkä. Pitkät punaiset hiukset löytyy ja vähän ylipainoakin, joten olen näemmä ulkonäöllisesti aika stereotyyppinen räväkkä :D mun räväkkyys perustuu ehkä siihen, että juttelen aika estottomasti asiasta kuin asiasta kenen tahansa kanssa, toiset tykkäävät todella paljon ja toiset kummaksuvat. Meillä koko suku täynnä samankaltaista porukkaa, ja kaikilla melkein punaisiksi värjätyt hiukset, vanhanakin :D (siis naisilla, huom). Kännissä mun räväkkyys räjähtää käsiin, selvinpäin osaan kuitenkin todella hyvin hillitä itseäni. Sisältäpäin olen ahdistunut ja huono itsetuntoinen ihminen.
-Punaiseksi värjätty siilitukka tai musta/hyvin tummanruskea kananperse
-Kymmenisen kiloa ylipainoa
-armeijakuvioiset housut, valkoinen hikinen toppi jonka alta paistavat mustat rintaliivit ja just se metrin pitkä rintavako jonka kaikki ihan varmasti haluavat huomata ensimmäisenä katsoessaan ihmistä.
-äänekäs, juoppo, "hauska" (huom. Rasistivitsit ja toisten yksityisasioiden kovaan ääneen huutelu "vitsillä, läpällä"
Mä oon ollu räväkkä ja rämäpää koko elämäni. Ei mulla ole mitään kananperse tukkaa. Vaaleat kivat luonnolliset hiukset. Olen rohkea ja äänekäs, mutta myös hyvin peruusteellinen mitä työn tekemiseen tulee. Töissä olen hyväntuulinen ja huumorintajuinen. Mun kanssa on helppo tulla toimeen. Olen joustava ja tykkään auttaa muita ihmisiä. Sanon mielipiteeni kun on tarve. Mun mielestä kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan...niin hiljasia kuin räväköitäkin. On eri asia olla räväkkä kuin tahditon. Olen korkeastikoulutettu ja ihmissuhteissa hyvin pärjäävä. Ei räväkkyys ole välttämättä paha asia.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:41"]
Jännä että monella liittyy räväkkä-sanaan wt-leima ja kauheasti negatiivisia mielikuvia. Itse olen aina ajatellut että räväkällä tarkoitetaan sellaista räiskyvää persoonaa, joka on kuitenkin myös rivakka (=aikaansaava). Ja kovaääninen tietysti, sellainen toisissa mielipiteitä herättävä tyyppi.
[/quote]
Kommentin 19 kirjoittaja jatkaa...
Juuri näin! Räväkkä voi olla mistä tahansa sosioekonomisesta luokasta kotoisin. Yhteistä varmasti on se, että jakaa mielipiteet kuin Aura-juusto.
Mieluummin olen räväkkä kuin mauton Edam.