Lounassetelit rahana?
Aloitan uudessa työpaikassa, jossa jokaiselle kuuluu lounassetelit. Itse en syö koskaan lounasta, joten voinko pyytää lounarit rahana? Eli jos lounarin arvo on 7,5 euroa ja verotusarvo 5,6 euroa, niin voinko pyytää tuon 5,6 päivältä lisää palkan päälle? Vai miten se menee? Vai onko pakko ottaa lounarit ja väkisin syödä lounas?
Kommentit (30)
Ja lisään vielä, että tuo 154,- tulee myös lomakuukausilta, jolloin lounareita ei saa ostaa.
Varmaan työpaikkakohtaista. Minä sain, tosin aikaa sitten, lounasedun palkkana, koska sanoin, että en syö lounasta päivällä kun kotona pitää kuitenkin lämmin ruoka tehdä. Mutta sain vain sen verotusarvon verran, en siis koko summaa. Mutta sitten kun halusin vaihtaa, kun lapset lensivät pesästä, ei enää onnistunut, koska palkkaa ei voinut noin vain alentaa.
Kukaan ei saa lounasseteleitä ilmaiseksi, vaan ne on verotettavaa palkkaa. Toisissa paikoissa ne tulevat palkan päälle kaikille ja toisissa saa valita ottaako vai ei. Tuo, että tulevat automaattisesti kaikille, on kyllä aika harvinaista. Tuolla minun ex-työpaikassani oli siis ihan määrätty paikka, missä käytiin syömässä. Nykyään se kai on jo harvinaisempaa. Lounasseteleitä ei nykyään kai verottajan ohjeen mukaan saa käyttää kuin yhden päivässä, mutta sen saa käyttää illallakin vielä toistaiseksi.
Mä ostan usein työpaikan viereisestä kaupasta lounarilla pinon mikroaterioita, einespizzoja ja vieläpä kurkun ja rasian tomaatteja. 8€ lounarilla saa moneksi päiväksi ruokaa töihin. Saamme töistä ilmaiset lounarit eli 10x8€ lounareista maksan noin 6€ veroa.
Mistäs tiedät ettei ap saa niitä ilmaiseksi?
Mistäs tiedät, että saa?
Mun aiempi kommentti oli tosiaan vain tuolle eräälle, jonka tekstistä sai käsityksen, että kirjoittaja luuli kaikkien saavan lounarit ilmaiseksi.
Mistäs tiedät, että saa?Mun aiempi kommentti oli tosiaan vain tuolle eräälle, jonka tekstistä sai käsityksen, että kirjoittaja luuli kaikkien saavan lounarit ilmaiseksi.
Mun aiempi kommentti oli tosiaan vain tuolle eräälle, jonka tekstistä sai käsityksen, että kirjoittaja luuli kaikkien saavan lounarit ilmaiseksi.
Minä saan 154,- euroa lisää joka kuun palkkaan lounareista. Silti saan ostaa niitä 6:lla eurolla (8,-)