Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys luottokortilla maksamiseen liittyen OV

Vierailija
13.01.2011 |

Menen tänään ostamaan erään tavaran joka tarjouksessa (tänään viimeistä päivää) ostan sen luottokortilla koska tilipäivä vasta perjantaina ja tililläni ei tarpeeksi rahaa.

Minulla on nyt luottokortilla jouluostoksista 100€ maksamatta, tuo tavara maksaa 200€ ja käyttötililläni nyt n.100€ rahaa. Kannattaisiko minun maksaa tuo 100€ (joulukuulta) pois rahoilla jotka käyttötililläni ovat nyt, ja sitten mennä ostamaan 200€ tavara? Mietin sitä, että jos perjantaina maksan 200€ luottokortti maksua pois, eli päivän siellä on 300€ (joulukuulta 100€ + tältä päivältä 200€) niin miten korot menevät? Paljoahan korkoa ei tule, mutta kuitenkin ;)

Eli pähkinänkuoressa: meneekö aina niin että luottokortilla jos joulukuussa ostaa jotain ja tammikuussa maksaa laskun +ostaa lisää ennen sitä niin katsotaan että joulukuun maksuja kuitataan pois?

En käytä luottokorttia juuri koskaan, siksi en tiedä. Koska jos joulukuun laskun maksaa pois tammikuussa siitä ei kerry korkoa, mutta jos sen maksaa vasta helmikuussa pitää korkoakin maksaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis kummin menee, kannattaako nyt maksaa pois ja sitten ostaa tavara? Kohta kauppaan menossa! :)

ap

Vierailija
2/6 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pitää maksaa tammikuun loppuun mennessä, jotta korkoa ei menisi. Näin ainakin Nordean Visassa. Eli sinun ei tarvitse maksaa sitä 100 euroa nyt, vaan riittää, että maksat sen vasta tammikuun loppuun mennessä.

Ainakin minulla tulee kuukausittain lasku, joka pitää maksaa kokonaan kuun loppuun mennessä (siis esim. tammikuussa lasku joulukuun ostoksista), jos ei halua korkoa menevän.

Tietääkseni useimmat luottokortit toimivat samalla periaatteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hain luottokortin siinä yhteydessä sain itse määritellä mikä on se eräpäivä laskulle. Tein nyt niin, että maksoin tuon joulukuun luoton 100€ pois, ja nyt lähden ostamaan sitä 200€ tavaraa luotolla, eli käsittääkseni nyt ei kerry korkoa joulukuulta eikä myöskään tästä ostoksesta jos maksan 100€ huomenna pois ja toiset 100euroahan tulee maksettavaksi vasta helmikuussa, eli siihen mennessä taas talous balanssissa.

ap

Vierailija
4/6 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän toisinaan Visaa tasaamaan kuluja niinkuin nyt jouluna, joulukuun lasku tulee maksuun tammikuun lopussa. Maksan aina kokonaan laskun pois. Muistaakseni päivä jolloin lasku katkeaa on 10pv eli meneekö se niin että ennen tammikuun 10pv ostetut tulee tammikuun lopun laskuun?

Eli tuon mukaan sinun tänään ostamastasi tulisi lasku vasta helmikuun lopussa.

Vierailija
5/6 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti luottokorteissa tämän kuun ostokset pitää maksaa vasta ensi kuussa, jotta korkoa ei menisi.

Vierailija
6/6 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maksan mielelläni kaikki niin pian pois kun mahdollista. Kyse oli siitä, että jos esim. joulukuun laskun eräpäivä 20.1. ja nyt tammikuun laskun eräpäivä 20.2. niin jos minulla on se joulukuun 100€ +tammikuun 200€ samaan aikaan "maksettavana" eli yht. 300€ ja sitten huomenna olisin maksanut 200€ pois, niin miten se olisi katsottu helmikuussa, oliko jäljelle jäävä 100€ "joulukuun luottoa" (=tulee korkoa jos ei maksettu tammikuun aikana pois) vai "tammikuun luottoa" (=ei korkoa koska maksuaikaa helmikuun loppupuolelle).

Eli meneekö fiksusti niin että aina kun maksaa ja jos luottoa useammalta kuulta niin ne vanhimmat kuittaantuvat ensimmäisiksi pois, vai miten se maksaminen menee? Luottoyhtiöllehän kannattavaa olisi että korkoja maksettaisiin mahdllisimman paljon.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan