Mitä mieltä olet tietyn teemaisesta keittiöstä?
Jouluhan nyt on yleensä asia erikseen ja joillain pääsiäinenkin (kuten minulla), mutta mietin väliajaksi jotain kivaa "teemaa" - onko ihan hullu ja vanhanaikainen ajatus? Merijuttu olisi kesäksi kiva ainakin. Entä olisiko todella tyhmää viidakkotyyppinen, eli verhot vaikka jotain lehtikuosia (jos jostain edes löytyy ;) ja istuintyynyt leopardia yms eläinkuoseja. Mitään suuria remontteja en tekisi, koska kaapistot ja seinä valkoinen, pöytä ruskea (jonka verhoan valkoisella liinalla "aina"), tuolit valkoiset. Jotkut teeman mukaiset pöytätabletit voisi olla kiva ja jokunen koriste. Ei sen yliampuvampaa teemaa ;)
Kommentit (6)
Jos edes mietit asiaa, olet varmaan tyypiltäsikin sellainen, että tuo sopii sinun huusholliisi.
Lapsista on varmasti ainakin hauskaa, ehkä voit hankkia heille vielä muutaman vaikka tuohon viidakkoaiheeseen sopivan mukin/lautasen tms.
Jos minulla olisi enemmän energiaa, voisin kuvitella itsekin tekeväni noin:-)
tosi kamalalta joku viidakko- tai meriteema. Voi yöks, kaikenmaailman delfiinipyyhkeet ja meritähtikuviot...
Siitä vaan toteuttamaan! Kun et nyt kuitenkaan mitään tukaaneja ja norsuja ole seinälle maalaamassa, niin saahan nuo verhot ja tabletit sitten vaihdettua, kun kyllästyy.
Itsekin olen miettinyt, että olisi kiva, kun olisi muulloinkin kuin jouluna ja pääsiäisenä jokin koristeluteema.
Nyt talvella ajattelin, että teema olisi ihan vaan talvi. Ostin joulukoristealesta valkoisia keraamisia sydämiä, eri kokoja. Niistä teen kynttiläasetelman sivupöydälle. Sitten minulla on aiemmilta vuosilta keraamisia lumiukkoja, niistä tulee yksi asetelma. Olohuoneen ikkunaan ripustan siimalla ihania paikallisen keraamikon tekemiä lumitähtiä. Ja keittiöön vaihdan Marimekon valkoisesta Ananas-kankaasta tehdyt verhot.
Kesällä meillä on keittiössä vihreä/kasvi-teema ja olohuoneessa meri-teema.
Mutta miksei voisi kokeilla myös jotain ihan vuodenaikaan liittymätöntä teemaa! Lisäksi voit joskus laittaa pöydälle asetelman esim. Schleich-elämistä. Ja toki hankit noita eläinmukeja ja -kulhoja, mitä joku ehdotti.
tosi kamalalta joku viidakko- tai meriteema. Voi yöks, kaikenmaailman delfiinipyyhkeet ja meritähtikuviot...
Mikäs delfiineissä ja meritähdissä on vikana? :)
Toki kaikessa voi mennä överiksi. Mutta aika tylsää se on sekin, jos aina on vaan ne beiget ja ruskeat pyyhkeet ja tyynyt. Tai ehkä se on ulosteteema? :D
Meillä on olohuoneessa kesällä meriteema. Mutta hillitysti. Ikkunassa on sini-valkoraitaiset merihenkiset verhot, sohvalla niihin sopivat tyynyt, joista yhdessä valaan kuva. Kaapin päällä on pieni asetelma, jossa puinen lokki, luonnonkiviä rannalta ja ahvenanmaalaisen taiteilijan tekemiä keraamisia sinisimpukoita. Sekä pari kustavilaisen käsityöläisen tekemää tuikkukippo-purjevenettä.
Minusta on kiva ja raikas.
Tai vitivalkoinen niinkuin pöytäliinakin olisi ihana muttei taida keittiössä pysyä puhtaana. ap