Kun imetys ei onnistu
Maitoa tulee jonkin verran, mutta lapsi ei huoli rintaani, koska ehti pienenä oppia juomaan maitonsa pullosta (sairaalasta lähtien). Lapsi inhoaa rintaani ja minä pumppaamista. Onko mahdollista vielä saada lapsi oppimaan rinnalle? Tarjoa sitä joka päivä hänelle, mutta vastauksena on kauhea huuto. Muutaman kerran olen saanut myös imemään. Onko teillä kokemuksia?
Kommentit (9)
Maitolaiturin keskustelupalstalta. Siellä on useampia imetystukihenkilöitä vastailemassa. Mietin, voisiko imetysapulaitteesta olla hyötyä? Siinä vauva imee rintaasi ja rintaasi kiinnitetystä ohuesta letkusta pumpattua maitoasi.
Olen kokeillut paljasta rintaa ja kumin kanssa. Lapsi on nyt siis kaksi kuukautta.
Katson netistä lisää tietoa, kiitos. Onko sillä joku toinenkin nimi? Siitä ei ole kukaan aiemmin maininnut.
Olen vähän huono vastaaja kokemuksen osalta, kun vasta esikoistani odotan. Imetysasiat kuitenkin kiinnostaa jo ihan opiskelualanikin takia. Ja Maitolaiturin sivuilla tosiaan suosittelen lämpimästi! Imetysapulaitetta myy ainakin suomalainen verkkokauppa Pedihealth. Kannattaa silti ehkä selvittää, josko sellaisen voisi vuokrata esim. paikkakuntasi imetystukiyhdistykseltä.
siellä toisella nimellä: http://www.pedihealth.fi/product/show/6/lastentarvikkeet/4/sns-imetysap…
Voimia AP:lle imetysavun etsintään!
vuoden ikäiseksi, olihan äidillänikin imetys ollut tosi helppoa. Kaikkeni yritin, mutta kun sitä maitoa ei tullut tarpeeksi.
Toista odottaessani luin raskausaikana kaikki mahdolliset imetysoppaat ja päätin yrittää vielä pontevammin. No eipä ollut sen parempi tulos.
Kumpikin lapseni kasvoi siis lähes kokonaan korvikkeella. Vaikka ovat jo melkein aikuisia, niin vielä tuo imetyksessä epäonnistuminen kaihertaa. Lapset on kyllä voineet hyvin, onneksi.
imetään eri tekniikalla, joten lapsi ei yksinkertaisesti osaa imeä rintaa.
On kuitenkin hyvä merkki, että rinnasta imeminen onnistuu välillä.
Tarvitset asiantuntevan imetystukihenkilön apua, joten soita imetystukipuhelimeen tai hakeudu imetystukiryhmään. Myös neuvolan th saattaa pystyä auttamaan, jos hänellä on imetysohjaajan koulutusta.
On se varmasti mahdollista, koska nälkään ei lapsi itseään tapa. Mutta kivinen voi oll tie. Minulla esikoisen kanssa kävi kolmen kuukauden kieppeillä samoin, lapsi inhosi rintaa ja halusi vain pulloa. Olisi ehkä ollut mahdollista noin fyysisiltä puolilta päästä täysimetykseen takaisin, mutta se olisi ollut niin raskas polku meille molemmille etten katsonut sitä sen arvoiseksi.