Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pitäis valita vaan yhdet: valko- vai punaviinilasit?

Vierailija
12.01.2011 |

Eli kummat kannattaisi ostaa, jos käyttöä harvoin, ja ajatuksena, että molempia kävisi juoda samoista laseista?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noi Iittalan peruslasit (Senta) molemmat, punkku- ja valkkarilasit. Niissä ei kyllä mielestäni ole hirveästi eroa, punkkulasi pikkuisen pyöreämpi ja suurempi kuin se toinen.

Näin taviksena vaikea kuvitella, että se punkku maistuis jotenkin erilaiselta siitä toisesta lasista. Täytyypi ehkä joskus kokeilla.

Mutta kiva mustakin on, kun on jos jonkinlaista kippoa ja lasia kaapissa :) saa kattaa kunnolla.

Vierailija
2/24 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaanpas. Kummat valitsisitte, kun kyseessä Essence-sarja eli valkkarilasit 33 cl vaiko punaviinilasit 45 cl? En juo itse juurikaan viiniä, lähinnä satunnaisia vieraita varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lasisarjasta, millaisia ko. sarjan lasit ovat, mutta pääsääntöisesti ottaisin punaviinilasit. Ne ovat malliltaan pyöreitä, ja niistä voi ihan hyvin tarjota valkoviiniäkin. Valkkarilasit ovat usein kovin kapeita ja suippoja. Punaviinilasien lisäksi sitten kuohuviinilasit.

Vierailija
5/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviinilasitko on ne isommat? Itselläni käytössä vaan sellaiset pienemmät lasit. Ainakin tiskauksen kanssa ne pienemmät on kätevämmät ja usein vähän paksumpaa lasia.

Vierailija
6/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän jotenkin oleellisempana sitä, että punaviini tulee juotua oikeanlaisesta lasista. Valkkarin juominen punkkulasista sen sijaan ei ole niin kamalaa.

Vierailija
7/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoharilasit ja jotkut viinilasit löytyy. Ensimmäistä kertaa kuulen että valko-ja punaviinille on omat. Kaikkea sitä oppii ennen kuin vanhaksi tulee.

Vierailija
8/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain punaviinilaseja. : ) Valkkarilasit ovat pienempiä.

Vierailija
9/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä hankin tässä pikkuhiljaa noita Iittalan Tapio-laseja.

Punkkulasit 25cl, valkkarilasit 18cl (ainakin Tapiot).

Ap

Vierailija
10/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Mondon (jota ei enää saa) valkkarilasit myös punkkukäytössä, nekin on ihan riittävän suuret. Esim. sen sarjan vesilasit olivat aivan järkyttävän suuret kulhot.

Tapio-sarjan viinilasit ovat aika saman malliset. Mieti astioidesi kokoa - jos lautaset ovat nykymuodin mukaista jättimäistä ravintolakokoa, saaat lasitkin olla isommat.

Ja sille, joka ei tiennyt: valkoviinilasi on pienempi siksi, että valkoviini tarjoillaan viileänä, ja pienessä lasissa viini ei ehdi lämmetä.

Vierailija
11/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkkarilasit ja samppanjalasit (Iittalan Senta) mutta niissä tuo kokoero ei tunnu niin isolta. Haaveilen kyllä punkkulaseistakin, täytyy ostaa kun saa hieman ylimääräistä rahaa.

Vierailija
12/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin omillani ja ennenkuin oli rahaa ostella astioita, unelmoin, että sitten kun asun omillani, niin hankin sinistä Mondoa...No eipä ole tullut hankittua, ja makukin jo vähän muuttunut :)

ap

Vierailija
13/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin valkkaria, että mieluummin punaviinilasit. Eikä valkkarin kanssa ole muutenkaan niin tarkkaa, millaisesta lasista juo. Punaviini on tarkempi siinä suhteessa. Mulla on jotkut ihan peruspunaviinilasit, en muista mitä sarjaa, ja lisäksi Riedelin isommat punaviinilasit. Ja kyllä siinä on eroa, mistä lasista juo.

Vierailija
14/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai sitä juoda vaikka mukista jos haluaa?

Vierailija
15/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai sitä juoda vaikka mukista jos haluaa?

mutta vaikuttaa makuun, tuoksuun, tuntumaan jne

Vierailija
16/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheen paksut ja massiiviset

viinilasissa pitää olla kapea jalka

Vierailija
18/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheen paksut ja massiiviset

viinilasissa pitää olla kapea jalka

designeja on kaiken mallisia. Meillä on Aarnet!

http://www.iittala.fi/web/Iittalaweb.nsf/fi/tuotteet_juominen_erikoisju…

Vierailija
19/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valkkarilasit on onnettoman pienet. Mulla on kummatkin ja valkoviinilasit on pöydässä vain, jos tarvitaan lasit sekä puna- että valkoviinille. Muuten aina punaviinilasit, koska niistä voi juoda olutta ja limuakin.

Vierailija
20/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin omillani ja ennenkuin oli rahaa ostella astioita, unelmoin, että sitten kun asun omillani, niin hankin sinistä Mondoa...No eipä ole tullut hankittua, ja makukin jo vähän muuttunut :) ap

Minullakin on sinistä Mondoa viidentoista vuoden takaa, enkä nyt varmaan minäkään sitä valitsisi enää, mutten toki kallita laseja poiskaan heitä! Tykästyin niissä jykevyyteen - tapanani on rikkoa viinilaseja tiskatessa ja jonkun Essence-lasiston seurassa en uskaltaisi edes hengittää.

Tapio on kuitenkin malliltaan vieläkin jykevämpi ja minäkin olen vähän sitä mieltä, että ne eivät ole "oikeaoppiset" viinilasit. Mutta jos tykkää, niin miksi ei? Jos vieraaksi tulee joku nirppanokkainen enologi niin ottakoon omat lasit mukaan. ;-)

t. aiempi Mondon maininnut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi