Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä et ole ottanut sikainfluenssarokotusta?

Vierailija
12.01.2011 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisin ottanut.

Vierailija
2/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen raskaana. en hakua ylimääräisiä rokotuksia, sillä vaikutusta sikiöön ei tiedetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun epidemia oli. Lievänä, onneksi.

En kuulu mihinkään riskiryhmiin, enkä kokenut sitä tarpeelliseksi, eli luultavasti en olisi ottanut sitä vaikka en olisi sairastunutkaan.

Vierailija
4/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin sitä enemmän kuin ko. tautia.

Vierailija
5/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin sitä enemmän kuin ko. tautia.

Ja viimeksi mulle kaupattiin sitä vuosi sitten raskaana. Olen aika hemmetin tyytyväinen, etten ottanut. Kohta sain kuulla erittäin monta juttua keskenmenoista viikko tai pari rokotuksen jälkeen ja tuttavan vauva kuoli kohtuun rv28.

Vierailija
6/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sain kuulla erittäin monta juttua keskenmenoista viikko tai pari rokotuksen jälkeen ja tuttavan vauva kuoli kohtuun rv28.

Kumma etteivät kuitenkaan näy tilastoissa.

Vierailija
7/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi vauva. Vauvaa ei nyt ole rokotettu enkä tiedä, saako sitä rokotusta enää. Meni jotenkin ohi tuossa syksyllä, ja nyt ei ainakaan neuvolasta enää saanut. :(

Vierailija
8/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana.

Viime vuonna otin kyllä, en ollut vielä raskaana!

Eikö se suojaa enää? Vai suojaako?

Vierailija
9/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alkoi tulla niitä kuolemantapauksia heti rokotuksen saamisen jälkeen, niin en enää uskaltanutkaan.

Vierailija
10/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en kuulu riskiryhmiin, eikä rokotteesta ole tarpeeksi tutkimustietoa.

Sairastin sikainfluenssan, viisi päivää kuuumetta ja siinä se oli. Ehkä immuniteetti ko. virukselle ja samantapaisille viruksille kehittyy sairastattaessa? Kuka näistä tietää?

Vierailija
11/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sain kuulla erittäin monta juttua keskenmenoista viikko tai pari rokotuksen jälkeen ja tuttavan vauva kuoli kohtuun rv28.

Kumma etteivät kuitenkaan näy tilastoissa.

Amerikassahan kuitenkin näkyi ihan selvästi tilastoissa, muttei sitäkään taidettu uutisoida täällä. Mä oon kyllä omasta puolestani ihan riittävästi kuullut näitä "yhteensattumia" ja jokaisessa kummasti tuo 1-2 viikkoa väliä.

Vierailija
12/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

influenssaa, joka on periaatteessa tilastojen valossa suurempi tappaja kuin tuo sikaversio. Ja sitä paitsi uskon,että sairastamalla kyseisen taudin saa paremman immuniteetin. Riski kuolla liikenteessä on suurempi.

Vierailija
13/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottanut, kun sairastin sen, en olisi ottanut kyllä muutenkaan. Lapseni, infektioastmaa sairastava sai sen kyllä.

Vierailija
14/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kukakin tutkii ja kuinka paljon peitellään?

Vierailija
15/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä etten ottanut sillä sairastan narkolepsiaa ja jos rokote aiheuttaa kyseistä tautia, niin eihän sitä tiedä miten minun elimistö olisi siihen reagoinut. Olisinko nukahtanut kenties ikiuneen.

Vierailija
16/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa lähteä terveyskeskukseen pelkän yhden rokotuksen takia ja olen muutenkin ko. rokotuksesta kuullut lähinnä vain huonoa. Sitä paitsi, ikinä en ole edes kausi-influenssaa sairastanut. :P

Eli tuskin tulen ottamaankaan jotain sikainfluenssarokotusta, en edes oikeasti jaksa kohkata näistä Vaarallisista Pandemioista, jotka ovat aina joka tai joka toinen vuosi tulossa hirveällä haloolla ja tappamassa 1/3 ihmiskunnasta ja loppujen lopuksi tyyliin kymmenen kuolee eikä niistäkään ole varmaa, että oliko se juuri tämä sikapossu-, kana- tai mikälie influenssa vai se muutaman vuoden takainen hullun lehmän tauti. Mutta saapahan kivan arvausleikin, että mikä elukka pääsee seuraavaksi silmätikuksi ;D

Vierailija
17/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä etten ottanut sillä sairastan narkolepsiaa ja jos rokote aiheuttaa kyseistä tautia, niin eihän sitä tiedä miten minun elimistö olisi siihen reagoinut. Olisinko nukahtanut kenties ikiuneen.

Rokote ei välttämättä edes ole narkolepsian laukaisija, ja vaikka jokin sinä (todennäköisin vaihtoehto on virus tai sen kappaleet) olisikin laukaisija, ei narkolepsiasi yhtäkkiä pahemmaksi sen takia muutu.

Ja sille, joka sanoi että rokotteesta ei ole tarpeeksi tutkimustietoa: on sitä tutkittu jo ennen sikainfluenssaa, rokotteen pohja (vain virus eri) on tutkittu ja ollut käytössä jo vuosia (pohjaa käytettiin lintuinfluenssarokotteessa).

Vierailija
18/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe sitä tarpeelliseksi.

Vierailija
19/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu perhe sairasti sen viime syksynä jo ennenkö rokotuksia olis edes saanut. minä en kumma kyllä silloin sairastunut mutta en aio silti ottaa rokotetta. Mieluummin sairastun sikainfluenssaan kuin narkolepsiaan tms rokotusvaurioon. Sikaifluenssasta mulla on hyvät mahdollisuudet selvitä hienosti, toisin kun taas esim narkolepsiaan sairastuessani jäisinkin sitten toisten hoidon armoille.

Vierailija
20/21 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olisin saanut rokotteen. En sit viittinyt.

Tänätalvena en vaan ole jaksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan