Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4-5v raivokohtaukset öisin? Kokemuksia?

Vierailija
11.01.2011 |

Meillä jatkuneet nyt n. 2 vuotta, välillä hiipuen ja taas voimistuen. Nyt taas monta lähes nukkumatonta yötä takana.

Ko. lapsi ei ole koskaan nukkunut öitään kunnolla, mutta kesällä luulin, että oltais menty parempaan suuntaan, saatiin jopa nukkua joitain öitä ihan kokonaan, mutta nyt sitten taas alkoi huuto ja potkiminen.

Lapsi on 4.5 vuotta ja valvottanut meitä siis lähes joka yö.

Mä en jaksa kuulkaa enää, mä en pysty nukahtamaan ennen kuin joskus klo 24 aikaisintaan - ja silloin yleensä juuri lapseni saa ekat raivarit - ja sen jälkeen niitä tulee joko koko yön tasaisesti tai sitten vaan 1-2 - mutta mä vaan valvon ja odotan, että milloin se taas alkaa...

Ruoka on meillä ihan normaalia, muutenkaan meillä ei ole mitään outoa täällä, halaillaan ja jutellaan paljon jne...Allergiatestit näyttää miinusta, muita tukimuksia ei ole tehty.

Oon vanhentunut parissa vuodessa naamastakin niin, ettei vanhat tutut meinaa tunnistaa:(

T: väsynyt ja epätoivoinen

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapsi saanut yleensä vain 2 kohtausta yössä ja nyt viiden vuoden iässä ovat selvästi vähentyneet. Mikään ei yleensä tunnu raivokohtauksiin auttavan, eli aika turhauttavaa kun ei tiedä miten toisen saisi rauhoittumaan. Lapsi ei selvästi ole kunnolla edes hereillä, eikä ymmärrä mitä puhutaan tai ei ainakaan reagoi niin, että tuntuisi ymmärtävän. Päivisin on oikea auringonpaiste, yleensä aina iloinen ja reipas.

Jostain luin, että mitä enemmän päivisin tsemppaa, että on kiltti ja reipas, niin öisin sitten raivoaa enemmän. Näin meilläkin taitaa olla. Loman aikana raivokohtaukset vähissä, mutta päiväkotiarjen alkaessa alkoivat taas yölliset kohtauksetkin. Päiväkodista saadaan vaan positiivista palautetta, eli lapsi kiltti, leikkii kaikkien kanssa, on iloinen jne. Myös itse viihtyy päiväkodissa.

Miten toimitte kun lapsenne saa kohtauksen?

Jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla