G: Minkä ikäisen lapsen vieroitit tuttipullosta?
Kommentit (12)
siirryin rinnasta suoraan nokkamukiin, lapsi oli silloin 6kk
Tutti pois 1-vuotiaana, pullo 2-vuotiaana. Näin on menty meillä.
itse itsensä kun oli vuoden ja 4 kk. Ei siis huolinut enää pulloa. Jos minä olisin saanut päättää, lapsi olisi saanut juoda pullosta paljon pitempään - se oli niin helppo tapa nukuttaa lapsi ja varmistaa, että hän sai riittävästi maitoa, joka muuten ei meinannut upota.
Eli tänään eka päivä, kun ei ole käytetty tuttipulloa ja lapsi on nyt 11 kk. Tutti sen sijaan on tosi ahkerassa käytössä enkä suunnittele sen pois ottoa ennen ensi kesää.
kun imetin 1 v 2 kk ikäiseksi. Ja sitä ihmeteltiin...
Täytyyki seurata tätä ketjua tarkkaan, ku mua aina ihmetyttää, miksi imettävää ihmetellään, mutta pullosta voi juoda vaik kuinka pitkään...
en ole koskaan varsinaisesti vierottanut, pullo on jäänyt ihan huomaamatta pois käytöstä. Olisikohan lapset olleet jotain 2v kieppeillä.
Isommalta tutti pois 1,5 v iässä pienenpi jätti tutin 2,2 kk. Pikku ukko aloitti vasta n 8kk iässä tutin syömisen isompi söi heti tuttia.
minulla oli useampi lääkitys päällä (kuulemma vaarattomia imetyksen kannalta) mutta lapsi hylki rintojani ihan alusta alkaen ja edes lypsetty maito ei kelvannut kunnolla
..joo ihan yli 2 vuotiaaksi sai iltamaitoa pullosta. tunnustetaan oli vaan helpompi saada rauhoittumaan unille ja oli vaan tapa. jotenkin luulin et esikoinen olisi itse kyllästynyt pulloon aiemmin mut ei. ihan 2 viikkoa huusi kuin hyeena kun maidon juontia jäi vaan mukiin, mistä muutenkin päivällä joi jo 9kk eteenpäin..
Heti kun osaavat muutenkin juoda.
Ja tutti on jätetty pois noin yksivuotiaana. Eipähän mene hampaat solmuun, kuten miehelläni joka on yli 2-vuotiaaksi imenyt tuttia, ilmeisesti päivät ja yöt läpeensä.
jäi tuttipullo pois ihan oikeestaan huomaamatta. Tuttia vielä kyllä lutkutetaan varsinkin nukkumaan mennessä. Päivisin yritän piilotella niitä. Ja ikää nyt 1v2kk.
"Kun lapsi on 12kk, on tuttipullo jätettävä pois".
Oma lapseni ei ollut vielä silloin valmis, mutta ollessaan 1v3kk halusi itse heittää tuttipullon roskikseen, ja sen jälkeen alkoi yöt sujua ihan loistavasti. Ei enää yöheräilyjä! :)
kun itse lopetti. Oli ollut enää vain ennen päikkäreitä. Siihen loppuivat päikkäritkin.