Vapaa viikolla, juominen... ov
En ymmärrä vuorotyötä tekevää miestäni enkä jaksa sitä enää. Sille sattuu ehkä 1 viikonloppu kuukaudessa vapaata, muulloin vapaat ovat viikolla. Ja AINA vapaa tarkoittaa sitä, että sen täytyy juoda. Ei vedä kaksin käsin viinaa, mutta juo kuitenkin aika paljon. Tämä häiritsee minua, koska minä kuitenkin olen viikolla työssä, yksi ilta viikossa on harrastusiltani ja lapset käy koulua. Usein tämä miehen vapaa sattuu harrastusiltaani, joten en sinne pääse. Ja vain siksi, että miehellä on pakkomielle ottaa joka vapaan alkuun alkoholipitoista juomaa. Jos en peru harrastustani, mies vie lapset illaksi hoitoon, jotta saa ottaa rauhassa. Olen myöhään kotona, joten tämä ei sovi lasten aikatauluun lainkaan, koska aamulla on kouluunmeno.
Miehen mielestä minun pitää joustaa tyhjänpäiväisen juttuni vuoksi, minusta taas mies voi olla silloin ottamatta, kun vapaa sattuu juuri tuoksi illaksi. Kun yritän tästä neuvotella, mies saa aina raivarit.
Mitä tässä voi tehdä? Lopetanko minä harrastuksen siksi, että mies saa juoda ja olla vapaasti? Lapsiahan tässä pitäisi ensisijaisesti ajatella ja kun mies ei sitä suostu tekemään...
Kommentit (7)
täysi juoponalku! Uskomaton ukko, et viinan killittäminen menee lasten edelle. Ja kehtaa vielä suuttua kun asiasta huomauttaa! Huomautapa miehellesi et yksi alkoholismin merkki on se että hänen läheisensä kärsii hänen juomisestaan.
Et todellakaan peru harrastustasi! Keksiköön mies itselleen kans jonkin muun harrastuksen kuin viinan tinttaamisen
vaan vähintään se ostaa 6 enintään 24 laatikon, jota ei toki kerralla juo, vaan jakaa kahdelle illalle. Mutta kun ei se halua katsoa lapsia, kun mielummin nauttii vapaaillasta ihan saunoen, filmejä katsoen tai sitten naapurissa tai ulkona touhuten. Ei siihen lapset sovi.
Lapset kyllä tykkää olla mummolassa, mutta kun tuo kouluunmeno on. Pitää olla ajoissa nukkumassa.
ja jonkunasteinen ongelma alkoholin kanssa.
Miksi se ylipäänsä halusi lapsia, vai halusiko?
En ikipäivänä hyväksyisi tuollaista käytöstä. Kun lapsia on tehty, niistä pidetään huolta, oli vapaapäivä töistä tai ei.
yksin juhli ja tissuttele, jos toinen on kuitenkin kotona.
Kummallista hommaa, kyllä juhliminen on sosiaalista touhua, vaikka sitten kalsarikännit kahdelleen. Tai joskus, jos on ihan yksin, voi ottaa muutaman ja vaikka katsella niitä filmejä
Jomman kumman vanhemmille? Mitäs jos puhuisit heidän kanssaan ja selittäisit ongelman ja sopisitte, että he eivät ota lapsia ja sinä lähdet harrastukseen.
Alkoholistin juomista ei pidä helpottaa jättämällä omat harrastukset pois tai järjestämällä hänelle mahdollisuuksia juomiseen.
etkä sinä pääse harrastukseesi??? Kyllä meillä mies voi ne pari vapaaillan kaljaansa ottaa, vaikka olisinkin harrastamassa, eikä lapsia tarvitse hoitoon viedä.