Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairauden takia uusi työpaikka?

Vierailija
11.01.2011 |

Onko kellään kokemusta, että on joutunut vaihtamaan työtä, kun ei pysty nykyiseen työhön pitkäaikaisen vaivan takia? Kyse fyysisesti yksipuolisesta työstä, jonka suorittamiseen ei kroppa enää pysty. Jos työnantajalla ei ole osoittaa toisenlaista työtä, niin miten asia etenee... työterveyshuollossa ilmeisesti. Eihän työntekijän itse tarvitse itseään irtisanoa, jos kerran kyse todetusta sairaudesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis odotatko että työterveyshuolto etsii sulle sen uuden työn?

Vierailija
2/7 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työterveyshuolto etsisi uuden työn, vaan sieltä saisin mustaa valkoisella faktaa sairaudestani, joka estää nykyisen työn tekemisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kai sairaseläkepaperit, jotka voi saada.

Vierailija
4/7 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi sitten työterveyslääkäri totesi, etten enää kykene silloiseen, fyysisesti vaativaan työhöni. Olin siis ollut pitkien sairastamisten ja lähes yhtä pitkien sairaslomien jälkeen leikkaushoidossa vaivojeni takia eikä lopputulos valitettavasti kuitenkaan ollut sellainen, että olisin voinut työhöni palata.

Sain työterveyslääkäriltä asiasta mustaa valkoisella ja kun työnantajalla vapautui sellainen paikka, johon fyysisesti kykenin, hain ko paikkaa.

Onneni oli iso työnantaja, jolla oli soveltuvaa työtä tarjolla mutta automaattisesti en siirtoa silti saanut vaan kävin muiden muassa haastattelussa. Toki fyysinen soveltumattomuus silloiseen toimeeni oli jonkinmoinen lisäplussa minun kannaltani.

Vaihtoehto olisi ollut hakeutua ihan toiseen työhön, eri työnantajalle - ja jos minulla ei olisi ollut valmiina ammattitaitoa toisenlaiseen työhön, myös uudelleenkoulutus (Kela korvaa näitä, tietyissä tapauksissa myös muut vakuutusyhtiöt) olisi voinut tulla kysymykseen.

Vierailija
5/7 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudelleenkoulutuksen.

Vierailija
6/7 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua sairaseläkepapereita, koska kykenen monenlaisiin töihin, joissa voi vaihdella päivän aikana työasentoaan. Nykyisessä työssä ei voi ja sairauteni ei sitä enää kestä. Olen etsinyt uutta työtä, vielä ei ole tärpännyt. En voi irtisanoutua ilman tietoa seuraavasta työstä, enkä halua kärsiä karenssia, koska en voi sairaudelleni mitään. Vaikea tilanne, kun joutuu olemaan sairaslomalla, vaikka haluaisi tehdä jonkin sortin työtä, pidän nykyisestä työstä, mutta sen fyysisen suorittamisen tuomat kipu ja sairastelu ovat nyt pitkän päälle liian kuormittavia. Jatkuva kipu syö ihmistä melkoisesti.

Vierailija
7/7 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta, vihdoinkin joku jolla kokemusta. Vielä kysyisin lisää, missä vaiheessa kela tms tulee kuvioihin mukaan, eli kuinka kauan tätä sairastelukierrettä tulee jatkua, jotta saan kuontoutus tai uudelleenkoulutus apua? Tällä hetkellä tuntuu, että olen kuin täi tervassa... asiat eivät etene. Työnantaja enemminkin vihjaa, että itse olisi irtisanouduttava, kun olen tämmöinen kremppa. Siihen en kyllä suostu. Tilanne sairasteluineen kestänyt pari vuotta, siis välillä pitkiäkin aikoja työssä, mutta sitten taas pitkiä sairaslomia.