Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko asunnonhinnasta vielä tinkiä

Vierailija
10.01.2011 |

Olen ostamassa uudehkoa asunto länsi espoosta. Voiko asunnon hinnasta vielä tinkiä 5% vai nauraako myyjä minut pihalle :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo tarjonnu jotain summaa ja myyjä on sen hyväksynyt, et voi enää tinkiä lisää. Silloin kuin minä myin edellistä taloani, jouduin alentamaan pyyntihintaa lopulta yli 15 %. Jos asunnossa on ollut jo muitakin näyttöjä, niin yrittäisin ehdottomasti aloittaa tarjoamisen pienemmällä summalla ja nostaa sitten, jos myyjä ei suostu myymään. Olen kuullut tapauksista, joissa myyjä ei ole suostunut ensiksi myymään tarjotulla hinnalla ja asunto ei ole mennyt kaupaksi. Alkuperäinen tarjoaja on sen myöhemmin tarjonnu vielä pienempää summaa, jolla on sitten saanut asunnon!

Vierailija
2/3 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnasta tulee tinkiä.Suositus ihan kuluttajille suunnatuissa oppaissa on tarjota 2o% alle pyynti ainakin. itse olen ostanut asunnot 25% vähintään tingattuna.Ei se hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteutuneet kauppahinnat on n. 10 % pienemmät kuin hintapyyntö eli asiaan oikeastaan kuuluu tarjota ja maksaa vähemmän kuin mitä pyydetään. Eka tarjous voi olla enemmänkin kuin 10 % pienempi, jolloin myyjä halutessaan voi tehdä vastatarjouksen.

Tietty jos haluat kämpän tosi paljon ja muitakin kiinnostuneita on etkä halua riskeerata, voit tarjota hintapyynnön läheltä tai ihan sen hintapyynnönkin.

Ja tietty sit, jos tarjouksen olet jo tehnyt ja se on hyväksytty, niin et voi enää tinkiä. Ne on juridisesti sitovia ne tarjoukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi