Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako teidän ekaluokkalaiset (tytöt)

Vierailija
10.01.2011 |

kiristää ja solmia kunnolla luistimensa itse?

Meillä tuli koulusta lappu, että joululomalla olis suotavaa tuo taito harjoitella. Noh, tyttö osasi kyllä jo entuudestaan kiristää vanhat luistimensa, kun niissä oli semmoiset "lukkiutuvat" koukut, joihin nauha pujotetaan. Rusetin kanssa nyt vähän joskus takkusi (jäi liian löysälle, kun joutuu vielä aika paljon miettimään miten se nyt menikään...)

Nyt on sitten uudet luikkarit (sai viikonloppuna, vanhat on pienet) ja niiden kiristäminen aiheuttaa vähintään harmaita hiuksia. Siihen asti menee ihan hyvin, kun pitäs se rusetti saada aikaiseksi. Naruja kun pitäs yhtä aikaa pitää kireellä ja vääntää sitä rusettia...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kolmasluokkalainen poikakaan kiristä kunnolla. Ekaluokkalaisille oli ainakin pojan aikaan värvätty luistelutunnille avustaja ja 5-luokkalaisia kummioppilaita auttamaan luistinten kanssa, eli ilmeisesti moni muukaan ei osannut.

Vierailija
2/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti osatalaittaa luistimet jalkaan ja sen verran kiristää että open oli helpompaa tulla kiristämään loput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu ole vaatinut. Neljäsluokkalaisellekin tuottaa suuria vaikeuksia saada riittävän tiukalle. Meillä myös kummioppilaat käyvät sitomassa ekaluokkalaisten nauhoja. Meillä nyt vanhin sai oman kummioppilaan, niin sen takia tämän käytännön kuulin. Vanhin kun oli ekalla, niin monesti kysyttiin vanhempia avuksi, kun oli luistelua.

Vierailija
4/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harjoiteltu, mutta ne jäävät niin löysälle että nilkat lonksuu puolelta toiselle.

Vierailija
5/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän sanoi osaavansa. En sitten tiedä, kuinka kireälle ne saa, mutta koulussa ei ole kukaan ainakaan auttamassa.

Vierailija
6/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosin kengännauhatikin osannut jo ainakin 4 vuotiaasta solmia rusetille. Tuon kiristämisen kanssa on vielä harjoittelua, mutta pk:n aikuiset kyllä sanoivat, että neiti saa luistimet melko hyvin jo itsekin laitettua.

On tosin ollut intohimoinen solmujen tekijä pienestä pitäen:)

Vierailija
7/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän erilaiset, mutta kyllä niissä on aikuisellakin keskittymistä, että saa riittävän tiukalle. Että vaikka harjoittelisikin, niin löysällehän ne luistimet pienillä alakoululaisilla usein jää, jos itse sitoo. Harjoittelu auttaa toki vähän. Mutta ei poista ongelmaa.

Vierailija
8/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa tehdä vielä edes solmua/rusettia (ei suostu edes katsomaan, miten tehdään), joten ei tietenkään osaa solmia luistimiaankaan. Opettajan kanssa oli asiasta juuri puhetta ja opettaja sanoi, että 3.luokallakin on vielä paljon lapsia, jotka eivät saa luistimien naruja tarpeeksi kireälle ja heitäkin autetaan. Mulla itselläni on niin jäykät (uudehkot) luistimet, että hädin tuskin saan itse omat nauhani kiristettyä ja solmittua. Joten en ihmettele, jos on 7-vuotiaillakin vaikeaa.

Vierailija
9/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän kummastelinkin tuota ukaasia koululta... Ehkä mä en sit vaivu epätoivoon, jos en ihan tällä varotusajalla saa tyttöä tuota oppimaan :D

Käyvät kyllä joskus kavereiden kanssa keskenäänkin luistelemassa, mutta auttelevat sitten toisiaan...

Mä voisin tietty ainakin aamutunneille mennä mukaan ja kiristellä naruja vaikka open apuna. Meillä alkaa nuoremmilla kerho puoli tuntia tytön koulun alun jälkeen, joten liikenteeseen lähdetään joka tapauksessa. Koululta ei aikaisemmin ole tullut mitään viestiä luisteluun liittyen. Muuta kun siis se, että luikkarit mukaan kun on liikuntaa...

Vierailija
10/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa myydään vahanauhoja luistimiin.

Ne eivät löysty siinä kiristyksen ja rusetin välissä.

Itse suosin niitä, vaikka osaan jo muutenkin solmia luikit ;-)

t: 30v ex-lätkänpelaaja

Vierailija
11/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa myydään vahanauhoja luistimiin.

Ne eivät löysty siinä kiristyksen ja rusetin välissä.

Itse suosin niitä, vaikka osaan jo muutenkin solmia luikit ;-)

t: 30v ex-lätkänpelaaja

Pitääpä katella tommosia...

Vierailija
12/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tarpeeksi kireelle niitä. Onhan se opettajalle haastavaa saada 23:lle lapselle luistimet jalkaan ja ehtiä vielä luistellakin sen yhden 45 minuutin aikana, mutta ei meidän jätkä ainakaan saa itse niitä naruja tarpeeksi kireelle. =(