Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä teistä on avioehto ja miksi?

Vierailija
10.01.2011 |

Meillä on ja sillä suojataan molempien oma omaisuus.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omaisuutta aika runsaasti, oli jo ennen avioliittoa.

Vierailija
2/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska me halutaan kaiken menevän tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua omaa suvulta perittyä omaisuuttani toiselle eikä toivottavasti mieskään omaisuuttaan mulle. Jokapäiväisen elämän laskut tietty jaetaan.

Vierailija
4/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla suvuissa sekä omaa omaisuutta ennen avioliittoa, jotka olemme halunneet turvata.

Ei ollut edes vaikea keskustelu ihan suht aikaisessa vaiheessa seurustelua.

Vierailija
5/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua omaa suvulta perittyä omaisuuttani toiselle eikä toivottavasti mieskään omaisuuttaan mulle. Jokapäiväisen elämän laskut tietty jaetaan.

Minäkään en halua että vanhempieni raatamalla säästämä kesäpaikka menee miehen uuden vaimon lapsille

Vierailija
6/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en halua että vanhempieni raatamalla säästämä kesäpaikka menee miehen uuden vaimon lapsille

Perinnön voi suojata testamentilla muutenkin.

Vierailija
7/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli omaisuutta ennen naimisiin menoa, osti kyllä tilan meidän seurustelu aikana. Mutta, tila on hänen :) Joten teimme avioehdon. Itselläni ei ole omaisuutta, toivon mukaan voin sanoa että tällä hetkellä ei ole :)

Vierailija
8/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua, että mahdollisen eron sattuessa joutuisin maksamaan miestä ulos esim. sukumme vapaa-ajan asuntojen omistuksesta. Minulla muutenkin isompi omaisuus.

Mies ei ole avioehdosta mitenkään innoissaan... Mutta jos ei siihen suostu, niin sitten lienee kanssani vain rahasta.

Vierailija
9/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tulevaisuudessa perimässä omaisuutta ja rahaa siinä määrin etten halua mahdollisen eron tullessa niitä miehelle luovuttaa. Muuta omaisuutta avioehto ei koske.

Vierailija
10/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen pariskunta tehdä.

Vaikka pari olisin naimisissa ja kaikki menisikin puoliksi.

Tässä on sellanen juttu että jos puoliso kuolee niin elämä vaikeutuu kun et saa hoitaa enää hänen asioitaan etkä lasten asioita vaan tarvitset edunvalvojaa joka tilanteessa.

Tästä on ikävä esimerkki lähipiirissä.

Meille tulee ainoastaan kuolemanvaralle avioehto jossa määritellään että puolison kuollessa minulla/miehelläni on oikeus hoitaa itse lasten ja vainajan asiat.

Vierailija
11/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnön voi suojata testamentilla muutenkin.

voi käydä niin että kuolema on äkillinen, eikä mitään testamenttia edes ole tehty. Meillä minun äitini ei suostu ajattelemaan näitä asioita ollenkaan, pelkää kuolemaa. Haluaa jättää nämä asiat herran haltuun. Minä taas en halua että omien isovanhempieni kynnet verillä raadettu omaisuus mahdollisen eron tullessa häviää toisen taskuun.

tv. se joka joskus tulee perimään rahaa ja muuta omaisuutta