Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lykätty MPR-rokote - minkä ikäisenä?

Vierailija
10.01.2011 |

Eli milloin olette ottaneet lapsellenne MPR-rokotteen, jos olette sitä lykänneet tavanomaisesta ajankohdasta? Lähinnä siis tilanteissa, jossa rokotetta ei ole haluttu antaa "liian" pienelle? Itse ajattelen, että ko. rokote on liian raju kovin pienelle, mutta kokonaan ilman ei ole tarkoitus jäädä. len halunnut antaa lapsen oman immuunijärjestelmän kehittyä rauhassa. Meillä osin syynä myös kananmuna-allergia, mutta enemmänkin edellämainittu. Lapsi nyt 2v. ja ajattelin vielä odotella, mutta kysynpä nyt muiltakin miten olette tehneet.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Northern Echo -lehdessä haastatellun Paul Shattockin mukaan Britanniassa MPR-rokotteen ja autismin mahdollisen yhteyden selvittämisen puolesta toimineen Andrew Wakefieldin ja muiden tutkimusryhmän jäsenten saama langettava ratkaisu oli poliittinen. Shattockin mukaan Wakefieldin ja ryhmän toimista eivät ole valittaneet potilaat. Artikkelia on kommentoitu niin, että valituksen on tehnyt News Corporationille työskentelevä toimittaja Brian Deer. New Corporation pääjohtaja - jolle Brian Deer Shattockin mukaan viime kädessä työskentelee - on kommentin mukaan James Murdoch, joka on myös rokotevalmistaja GlaxoSmithKlinen hallituksessa vastuualueenaan ulkoiset asiat jotka voivat vakavasti vaikuttaa yhtiön liiketoimintaan ja maineeseen.

http://www.thenorthernecho.co.uk/news/4889878.Autism_link_with_MMR_jab_…

Vierailija
2/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pelkkää politiikkaa vaan törkeää tutkimusvilppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehoste kai nyt jossain vaiheessa alakoulun ylempien luokkien aikana.

Vierailija
4/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ollaan lähdössä reissuun muutaman kuukauden perusteella, eli ei varmaan kannata ottaa riskiä.

Vierailija
5/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoinen em. Wakefield-tapauksen käänteistä enkä perusta päätöstäni lykätä rokotetta autismiepäilyihin (ainakaan yksinomaan). Olen vaan ylipäätään sitä mieltä, että kolmen rokotteen yhdistelmä noin pienelle on liikaa (erikseen voisin ottaa riittävällä väliajalla) ja uskon/pelkään rokotteiden sotkevan lapsen oman immuniteetin kehittymistä. Suhtaudun nykyisin koko rokotebisnekseen verrattain skeptisesti enkä kummeksuisi vaikka lähivuosina/-kymmeninä tulisi ilmi yhteyksiä vaikkapa rokotteiden ja joidenkin autoimmuunisairauksien puhkeamisen välillä.. Osin myös kyllä kahistuttaa epämääräiset nettiartikkelit ko. rokotteen aiheuttamista muistakin kuin autismiin liittyvistä vakavista reaktioista. Mihinkään yhteen tutkimukseen tms. en näkemystäni perusta, pikemminkin mutuun, vaikka tutkija itse olenkin ammatiltani :).

Vastaustenne innoittamana päätin, että rokotetta ei vielä 2v-neuvolassa meidän taaperolle oteta, isoveli sen on kyllä aikanaan rokotusohjelman mukaan saanut.. Lisääkin vastauksia huolin :)! -ap

Vierailija
6/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ota sitten ennen murrosikää eli tuossa 10-11v paikkeilla jos lapsi on poika.

Emme ole itse kyseistä rokotetta ottaneet. Aiemmin mietittiin juuri tuota ennen murrosikää ottamista mutta päädyttiin kuitenkin jättämään se pois kokonaan.

ja siis ennen murrosikää syystä, että jos uskot rokotteen suojaan sikotaudilta, joka siis poikalapselle voi jälkitautina kehittaa kivestulehduksen joka voi aiheuttaa lapsettomuutta.

tai tytön kohdalla, jos uskot rokotteen suojaavan vihurirokolta niin ennekö tulee raskaaksi, kun raskaana olevalle vihurirokkko on vaarallinen - tai siis oikeastaan vauvalle.

Vierailija
7/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin siitä syystä, että pienempänä tytöllä oli niin paha kananmuna-allergia, ettei riskeerattu.

4-vuotiaana allergia oli jo helpottanut huomattavasti ja jäi riittävästi väliä 6-vuotiaana annettavaan tehosteeseen.

Vierailija
8/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö saa ottaa sitten itse ennen lastenhankkimisikää tuon vihurirokon takia, pojasta en vielä ole päättänyt koska ottaa/ottaako ollenkaan? Itsehän nuo sitten viime kädessä ratkaisunsa tekevät.

Vierailija
9/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/MPR-rokote+ei+aiheuta+autismia/1135…

En ota kantaa lykkäykseen, mutta tuli vaan mieleen.

Vierailija
10/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä uudempaa infoa tuosta MPR-tutkimuksesta:

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/1135262856151?ref=lk_hs_ul_1

Vierailija
11/11 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lykätä rokotetta? En vastusta lykkäämistä, minua vain kiinnostaa miten se rokotus vaikuttaa lapsen vastustuskyvyn kehittymiseen ym. Onko siitä joku tutkimus (löytyykö netistä, että voin tutustua)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi