Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin jätteeseen pannaan vanhat paistinpannut?

Vierailija
10.01.2011 |

on hackmannin matadorista pinnoite mennyt pilalle, vaikka siinä luvattiin että kestää kuumaa. Kaapissa on toinenkin vanha pannu, jossa pinnoite pilalle. Mihin jätteeseen mä ne työnnän? Asutaan omakotialueella, jossa ei ole erikseen eri keräyksiä, joten johonkin "pisteeseen" se lienee vietävä. Mihin? Niissähän on metallia ja muovia ja ties mitä kaikkea.

Osaako kukaan muuten neuvoa sellaista paistinpannua, joka oikeasti kestäisi jotain? Valurauta, joo, mutta sillä taas ei voi paistaa kananmunaa kun ne tarttuu kiinni.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90101207/

Ikeassa harva asia on kestävää, mut noi paistinpannut on vaan niin maailman parhaita. Hinta ei oo kova, oma pannu on ostettu 3 vuotta sitten, ja edelleen on kuin pakasta vedetty. Suosittelen! Tottakai pannuja pitää osata käsitellä oikein, mut oikealla huolenpidolla Ikeasta saa pitkäaikaisen kumppanin ruuanlaittoon, ite en enää ikinä osta Kovanaamoja tai muita "muka-parempia" pannuja :P

Vierailija
2/20 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vanha pannu ukollesi, se on hyvä apuväline vaihdettaessa ruohonleikkuriin öljyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2011 klo 11:59"]Odota sellaista, niin saat vielä alennuksen kaupan päälle.
[/quote]

Kaupat keräävät pannuja.

Vierailija
4/20 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallinkeräykseen saa laittaa

Vierailija
5/20 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun aloituksen jälkeen (4 vuotta sitten) on tullut aika moneen kauppaan laatikko, jonne voi palauttaa vanhat pannut. Ainakin tuossa lähimmässä citymarketissa on sellanen palautusboxi.

Vierailija
6/20 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallinkierrätys. Itse kyllä ruuvaan mahdollisen muovikahvan ensin pois. En tiedä tarvitsisiko ;)

Vierailija
7/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2062

En osaa neuvoa parempaa pannua, kun meillä Hackmannin teflon-pannut ovat kestäneet kulutusta tosi hyvin.

Vierailija
8/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hankkiutunut eroon kaikista teflon-astioista, koska en usko niiden olevan ainakaan terveellisiä.

Vierailija
9/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan muuten neuvoa sellaista paistinpannua, joka oikeasti kestäisi jotain? Valurauta, joo, mutta sillä taas ei voi paistaa kananmunaa kun ne tarttuu kiinni.

lämpötila (ts. ei liian kuuma), niin ei tartu. ja myös oikea pannun huolto: pannua ei saa pestä pesuaineella, ja se on hyvä rasvata pesun jälkeen

Valurautapannun käyttöä pitää harjoitella.

Terv. se tefloneista luopunut

Vierailija
10/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota sellaista, niin saat vielä alennuksen kaupan päälle.

Vierailija
11/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaakohan liikkeet vastaan, tai onko niillä mitään velvoitetta? Kodinkoneittenhan suhteen liikkeiden on jollakin tavoin järjestettävä vanhan kierrätys, mutta näihin liittyy ne kierrätysmaksutkin. Eli ei taida toimia paistinpannun kanssa niin että kävelet kauppaan, annat vanhan pannun myyjälle ja nappaat uuden mukaan hyllystä. Olisi kyllä hyvä jos marketeissa olisi samoilla tienoilla missä näitä myydään, myös vanhojen vastaanotto. Tosin varmaan jonkinmoinen terveyshazardi, kun kaikki eivät kuitenkaan tajuaisi pestä palautuspannua.

Vierailija
12/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa parempaa pannua, kun meillä Hackmannin teflon-pannut ovat kestäneet kulutusta tosi hyvin.

Mä oon paistanut lihaa, pihvejä ja niin edelleen ja jotain pyttipannua ja kananmunaa. Enkä mielestäni edes liian kovalla, ja tosiaan sen matadorin piti kestää pihvinpaisto. Mut se pinnoite ikäänkuin "kuplii".

kiitos tiedosta, vien siis pienmetallinkeräysastiaan.

Vierailija
13/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvejä, leikkeitä, kalaa, pitkää haudutettavia kastikkeita, erilaisia kasvismössöjä (papuja, pinaattia, linssejä, paprikaa, sipulia), ihan tavallisia jauheliharuokia, munakasta, lettuja, köyhiä ritareita, paahdettuja siemeniä...

Käytän paistamiseen vaihdellen oliiviöljyä, rypsiöljyä tai voita. En koskaan jätä pannua yksin lämpenemään, vaan aina ensin öljy/voi ja sitten vasta lämmöt päälle. Valkosipuli, chili ja inkivääri myös tuoreena suoraan pannulle. Annan lihan seistä huoneenlämmössä ennen paistamista. Käytän muovisia tai puisia työvälineitä. Pesen pannut aina käsin ja kuivaan heti talouspaperilla. Mies laittaa ne kuivauskaappiin kuivumaan.

En mä keksi mitään erityistä, mitä niillä tekisin :)

Vierailija
14/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hoidan oikeaoppisesti, pesen käsin, en kumenna tyhjänä ym. niin Kovanaamat ja sen tyyppiset kestävät käyttöä max pari vuotta. Nyt ostin Hackmanin selvästi kalliimman pannun, nimeä en muista, mutta hinta olin noin 70 euroa. Se tuntuu todella hyvältä tefloniin verrattuna. Joku pinnoite siinäkin on, mutta tuntuu selvästi luistavammalta ja kestävämmältä.

Minulla on valurautapannukin, mutta en saa sitä pysymään kunnossa. Heti kun kerrankin laittaa siinä jotakin kastikeruokaa niin taas ottaa kaikki pohjaan kiinni. Ja ei, en käytä astianpesuainetta.

Vierailija
15/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan Rotisser-sarjaa tuo meidän uusi pannu. Saapa nähdä miten kestää.

Vierailija
16/20 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä

Vierailija
17/20 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voi lukea tarkemmin kuinka paistinpannut tulisi kierrättää https://minasydankoti.fi/paistinpannun-kierratys/ 

18/20 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalli

Vierailija
19/20 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heittänyt sillalta alas mereen.

Vierailija
20/20 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90101207/

Ikeassa harva asia on kestävää, mut noi paistinpannut on vaan niin maailman parhaita. Hinta ei oo kova, oma pannu on ostettu 3 vuotta sitten, ja edelleen on kuin pakasta vedetty. Suosittelen! Tottakai pannuja pitää osata käsitellä oikein, mut oikealla huolenpidolla Ikeasta saa pitkäaikaisen kumppanin ruuanlaittoon, ite en enää ikinä osta Kovanaamoja tai muita "muka-parempia" pannuja :P

Linkki ei toimi (vanha), mitähän pannua tuossa tarkoitetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme