Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla ei mahdollisuutta saada lapsia hoitoon

Vierailija
09.01.2011 |

me emme ole käyneet 2 vuoteen missään kahdestaan. Ei isovanhempia yms. Kuinka jaksaa? Koska lapsen voisi jättää hieman tuntemattomammalle sukulaiselle yöksi? Tädille tms. Kadehdin niitä joilla mummola-asiat kunnossa :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoititko kuitenkin kysyä, onko muita joilla ei mahdollisuutta saada lapsia ILMAISEEN hoitoon?

Vierailija
2/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjolla, kuten ei muitakaan maksullisia lapsenvahtipalveluja.

Olisko huono ajatus antaa lapsen olla jonkun loma-ajan yhteydessä yksi ylimääräinen päivä hoidossa? Pääsisitte shoppailemaan, ulos lounalle, voisitte katsoa sen yhden leffan? Tai jos sellainen päivä järjestyisi ylitöistä tms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajat on yleensä ihan hyviä, MUTTA olen itsekin aikoinani tehnyt MLL:lle keikkaa enkä sitä nyt niin sydämestäni tehnyt vaan rahan takia ja jotku muksut oli tosi rasittavia. Silloin olin teinityttönen, nyt suhtaudun asioihin eri tavalla ja vakavuudella. Itse saatan joskus tilata MLL:ltä hoitajan, mutta jotenkin haluan tutustua hoitajaan etukäteen.

Vierailija
4/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyneet miehen kanssa yhden kerran kahdestaan ylipäätään missään 7 vuoden aikana. Siis YHDEN.

MLL:n hoitajat usein rahantarpeessa olevia teinityttöjä, joiden tarkkaavaisuus todella itselleen vaarallisen taaperon kanssa ei ole riittävää. En siis huoli sellaisia.

Ja appivanhemmat voi laskea samaan kategoriaan. Omat vanhempani eivät hoida.

Vierailija
5/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsiko sulla on? Ja silti et jaksa? Palkkaa hoitaja tai verkostoidu naapurien kanssa tms.

Verkostoidu? Ei se meidän kulttuurissamme käy ihan tuosta vain, eikä välttämättä edes huolellisellä yrittämisellä. Ihmiset eivät yleisesti ottaen halua juurikaan auttaa.

Vierailija
6/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään. Olen ennenkin valistanut täällä sisaria, että tällaisiakin tapauksia on. Isovanhempia ei ole, ketään sukulaisia jonne voisi viedä ei ole, lapsi vielä niin vaikeasti eläinallergikko, että kaksi ainoaa edes jotenkuten harkittavaa vaihtoehtoa kariutuu siihen.

Eli: Nietu. En jaksakaan. En jaksa myöskään, että joudun aina, AINA hoitamaan sairaan lapseni itse, olipa töissä miten ehdottoman tärkeä päivä tahansa (esim koulutus tai muu poikkeuksellisen tärkeä). Ketään varahoitajaa sairaalle lapselle Ei Ole.

Koetetaan jaksaa vaan, vaikkei jaksakaan. Ehkä se hiukan auttaa, että tietää että on joku muukin samallailla kärvistelijä

Vierailija
7/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen lapseni kanssa kahdestaan eikä minunkaan lapsi ole ikinä missään hoidossa, ei edes isällään eikä muilla sukulaisilla. Mummolassakin käydään aina kahdestaan. Joskus jos on joku paikka johon todellakaan ei voi lasta ottaa (työhaastattelu jne) olen ottanut mll:n lastenhoitajan ja nämä hoitajat eivät ole olleet mitään teinityttöjä vaan vanhempia naisia, kasvattaneet omat lapset jo aikuisiksi. Todellakin olen luottanut siihen, että he hoitavat lapsen hyvin, ihan sellainen tunne tuli kun hoitaja tuli.

Vierailija
8/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,5 vuoden aikana ollaan oltu kerran yhdessä ulkona, kun ei ole lapsille hoitajaa niin ei ole ja sitäkös nä mummolalliset ei tajua

Ollaan kokeiltu näitä mll ja muita mutta vain huonoja kokemuksia jo parista tunnista jotka olen tarvinnut työjuttujen takia kun mieskin on ollut töissä ja ollut pakkomenoja minullakin.

Lapset ei ole ikinä olleet yötä pois kotoa

Vierailija
9/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois yön yli kuusi vuotta sitten, miehen kanssa yhdessä ollaan oltu yötä poissa yli kymmenen vuotta sitten. Jos ei synnytysreissuja lasketa, silloin on isovanhempia ollut apuna. Lastenhoitoapua olemme saaneet, ja isompia lapsia on ollut yökylässä isovanhempien luona, mutta useamman lapsen kanssa yöhoidon saaminen ei ole enää mikään pikkujuttu, toisaalta sitä ei myös niin kaipaakaan pois, kuin esikoisen saatuaan, koska tästä on tullut se oma elämä. Töihinmeno on tosin minulla ollut yksi hyvin tarpeellinen 'oma juttu'.

MLL:n hoitajat eivät minusta ole aina ihan huippulaatuisia, meillä on aika kummallisiakin kokemuksia, jouduimme yhdestä valittamaankin, kun soitti pitkiä ulkomaanpuheluita lankapuhelinaikana, eli laskussa näkyi esim tunnin puheluita Kreikkaan. Lisäksi tämä ihminen taisi olla bulimikko. Ensi tapaamisella hänestä sai kyllä ihan ok kuvan.

Vierailija
10/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päivät usein 11-12 tuntisia joten ilman isovanhempia olisimme todella pulassa..Nyt lapset jo yli 10v joten keskenäänkin voivat olla,silti kiitän joka päivä mahtavia tukiverkkojamme!

Vierailija
11/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä ole miestäkään, lasten isä ei ota lapsia koskaan luokseen eikä ole missään tekemisissä. Onhan tämä rankkaa, mutta ei auta kuin jaksaa.

Vierailija
12/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei ole mikään automaatti, että pariskunta, joilla on lapsia, käy jossain ihan yön yli ilman lapsia, monet eivät käy, joten sitä ei kannata ottaa lähtökohdaksi, vähempikin jos virkistää, ilman lapsia illaksi johonkin todella auttaa sekin! Tai vaikka päivällä!!

2. Eik se ole mitään, jos käytte vain illalla tai vaikka päivällä joskus kahdestaan? Ja sitä vartenhan käy vähän vähemmän tuttukin hoitaja. Tai onko varaa maksaa MLL?

3. Jos ei, mikset voi tarjota itse jollekin kaverillesi, että hoidat hänen lastaan ja hän sitten vastavuoroisesti sinun lastasi?

4. Jos haluat tuntemattomammasta sukulaisesta sopivan lastenhoitajan, niin sitten vain käytte siellä kyläilemässä, että hänestä tulee tuttu lapselle, ei se niin kauaa kestä, lapsesta tietysti riippuu.

Ihan oikeasti, ei kaikki pienten lasten vanhemmat ole vuosittain yötä ilman lapsia. Sitten kun lapset ovat erikoislapsia ja niitä ei tosiaankaan saa kenellekään hoitoon ja ovat vielä raskaita hoitaa, niin on jo hankalaa, kokemusta on!

Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
13/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kauppareissukin kaksin piristäisi. Lapsi on kuitenkin (tietenkin) niin rakas että mielelläänhän hänen kanssaan on. Mutta joskus tulee mieleen ajat jolloin oltiin kaksin :) Kaipa se on ollutta ja mennyttä.. Mutta joskus olis kiva katsoa telkkaa äänillä, keskeytyksettä, ja nauttia toisistaan, ja nukkua pitkään.. Huoh.

Vierailija
14/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hoitointoinen ja -kuntoinen mummi löytyy, muttei tuotaan ota kuinyhden lapsen kerrallaan yökylään. Kaikkia kolmea suostuu hoitamaan joskus ehkä pari tuntia kerrallaan jos onjoku pakollinen meno, kuten vaikka mies työmatkalla ja minulla lääkäri.

Vierailija
15/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarkoittanut kuulostaa tylyltä, mutta kuulostin silti! (Olen nelonen) Oikeasti tarkoitin, että jos enempi ei onnistu niin tosiaan mikä aika tahansa kahdestaan auttaa edes vähän, tunnistan tunteesi täysin!!! Vaikka saunomaan? Lounaalle? Siksi ehdotin tutustuttaa lapsen noihin täteihin, jotka voisi hoitaa (?) tai maksaa MLL:n hoitaja tai vastavuoroisesti hoitaa kaverin kanssa (se ei yleensä auta illalla mut edes päivällä). Meidänkin lapset on rakkaita mut mielellään oltais ilmankin vaikka joka viikko hetki. :)

jo kauppareissukin kaksin piristäisi. Lapsi on kuitenkin (tietenkin) niin rakas että mielelläänhän hänen kanssaan on. Mutta joskus tulee mieleen ajat jolloin oltiin kaksin :) Kaipa se on ollutta ja mennyttä.. Mutta joskus olis kiva katsoa telkkaa äänillä, keskeytyksettä, ja nauttia toisistaan, ja nukkua pitkään.. Huoh.

Vierailija
16/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et luota sukulaisten hoitotaitoon niin ehdottomasti MLL! koulutettuja, luotettavia ja lapsirakkaita hoitajia:) kaksi tuntia maksaisi vain 16,8e ja sinä aikana ehtisitte vaikka ravintolaan tai vaikka lenkille tai kauppaan. suosittelen todellakin. lapsetkin tykkäävät kun tulee kiva hoitaja (pyytäkää sama seuraavalla kerralla niin tulee tutuksi) joka jaksaa leikkiä kun ei äiti ja iskä ihan aina jaksa viihdyttää.

Vierailija
17/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsiko sulla on? Ja silti et jaksa?

Palkkaa hoitaja tai verkostoidu naapurien kanssa tms.

Vierailija
18/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään käydä kaksin. Nyt tilanne on muuttunut niin, että lapsi sai avoimesta päiväkodista paikan, joten kahdesti viikossa hän on hoidossa, ja mies voi onneksi järjestää omia menojaan niin että saadaan kenties jonain päivänä käydä kahdestaan lounaalla tms. Kohta hänelle voi alkaa palkata jo ulkopuolisen hoitajan.

Mä verkostoiduin aika hyvin edellisellä paikkakunnalla muiden äitien kanssa, ja naapureiden kanssa vähän ns. harjoiteltiin toisten lasten hoitamista niin, että lapsi oli naapurilla kun äiti kävi pyykkituvalla tai tentissä jne. Mut nyt kun on vasta muutettu, en tunne täältä ketään. Eipä se auta kuin alkaa uudelleen tutustella ihmisiin - ihme jos täältä ei löydy toista äitiä, jolla ois myös tarve tällaiseen vastavuoroiseen lapsenhoitoon.

Vierailija
19/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on sama tilanne kuin ap sinulla, silloin pitää nähdä itse vaivaa. Meillä on opiskelijatyttö, siis entuudestaan vieras, naapuriapu ja MLL ringissä. Kun itse auttaa, niin saa apua.

Vierailija
20/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ekaa kertaa yökylässä, kun ovat menneet koulukavereilleen yöksi. Meillä siis 2 koululaista ja kaksi alle kouluikäistä. koululaiset ovat myös ollet yöleireillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi