Lasten kanssa hiihtämässä ja ilves nähtiin
en oikeesti ole tiennyt että se on noinkin iso. Oli rinteen päällä, ja sieltä katseli ennenkuin luikki pakoon. Hyökkäävätkö helposti ?
Kommentit (8)
No ei hyökkää helposti, mutta totta kai näihin petoihin pitää suhtautua niiden vaarallisuuden mukaan ja ilves ei ole mikään suloinen kissimirri.
ilvekset ihmiselle tee mitään, metsästävät mm. jäniksiä, joskus irtokissoja ja koiria ihmisten pihoilta.
Olispa kiva nähdä ilves luonnossa.
On tosi kiva, jos nykyään sattuu veilä näemään jokin luonnoneläimen, vieläpä nisäkkään ja vieläpä oravaa suuremman!
Meillä näkyy onneksi usein peuroja ja hirviäkin sekä rusakoita. Hirvi se vasta iso on!!
Ilves ei tosiaankaan hyökkäile noin vaan. Pelkää ihmistä, sillä niitä harvoin näkeekin. Yleisesti eläimet pelkaa ihmistä.
Lintulaudallamme käy välillä närhi. Se on jo selvästi isompi ja viisaampi, kuin kaikki tiaiset. Se lähtee hyvin äkkiä pois, jos huomaa, että sitä katsellaan ikkunasta vaikka matkankin päästä huoneessa.
Olen oikein kateellinen! Ilvestä kun ei meinaa edes luontokuvaajat nähdä millään, se on niin arka ja liikkuu pimeällä, että en voi kun onnitella. Otitko kamerapuhelimella kuvaa?
törmätä omilla reviireillä näihin luontokappaleihin, mehän ajaudumme entistä enemmän niiden reviireille.
t: se ilves omassa kotipihassa, peuratkin käyneet syömässä omenapuista, valtatie menee silti vierestä
Hauska juttu. Säikähtivätkö lapset? Itse näin pienenä ilveksen, aika läheltä. Mulle jäi pitkäksi aikaa ilvespelko. Eläin tuntui silloin lapsena tosi suurelta, sitten aikuisena vasta tajusin, että eipä ne niin suuria otuksia olekaan.
Että kyllä se pelotti, nappasi monta kissaa meidän naapurustosta ja yhtenä iltana iltalenkillä pimeällä kuulin vain semmoista rutinan ja sähinän sekoitusta, käännyin katsomaan vasemmalle kallioleikkauksen päälle ja siellä se iso mirri sähisi mulle..ehkä sillä oli joku saalis mitä puolusti.
Tuijotteli hetken mua kiven päällä ja kissamaisin elkein lähti siitä sit menemään.