Rintalapsien äidit, missä vaiheessa olette alkaneet antaa korviketta kiinteiden ruokien mukana?
Lähinnä siis soseuttamismielessä ja puurojen kanssa? Vai oletteko lypsäneet rintamaitoa mukaan?
Kommentit (27)
Alkuun kiinteitä aloitettaessa olen laimentanut soseita äidinmaidolla. Mutta muutoin soseet ja puurot olen tehnyt veteen. Ja samalla kun kiinteät on aloitettu, on otettu totuttelumielessä käyttöön nokkamuki, jossa vettä. Mutta eivätpä nuo oikein sitä vettä ole juoneet, kunhan leikkineet mukilla.
Äidinmaidon pumppauksen poissaolojeni ajaksi olen lopettanut vähän sen jälkeen, kun kiinteät on aloitettu. Silloin on poissaollessani ollut tarjolla korviketta. Käytännössä korviketta on kuitenkin tarvinnut vain harvoin, lapsi on selvinnyt soseilla/puurolla tms. kiinteällä ruualla ja olen imettänyt sitten, kun olen palannut kotiin.
Näinä päivinä olisi ajankohtaista aloittaa kiinteät tämän nuorimmaisen kohdalla. En ole kiirehtinyt, kun en erityisesti kaipaa sitä soseilla sotkemista tämän helpon ruokintatavan rinnalle...
puuron ja muiden lämpimien ruokien joukkoon yhden palan, jäähdytti sopivasti ruuankin.
Kolme lasta eikä ainuttakaan purkkia korviketta tai velliä
Usko AV-mammaan palautuu pikkuhiljaa :)
saaneet korviketta. Meillä on syöty pääasiassa kaupallisia vauvanruokia 6 ikäkuukauden jälkeen. Lehmänmaitoa ovat saaneet vuoden ikäisestä.
Lapseni eivät kyllä ole rintalapsia vaan ihan tavallisia lapsia.
Soseet ja puuron tein yhden vuoden ikään asti veteen ja sitten luomumaitoon, kun lopetin imetyksenkin samoihin aikoihin (13kk).
ruoan mukana siitä yksinkertaisesta syystä, ettei se enää sitä huolinut niiden rintamaitokuukausien jälkeen. On muutenkin itsepäinen tapaus ja pahimmillaan piti syömälakkoa 12 tuntia, kun koitin lopetella imetystä 8 kk iässä ja tarjota korviketta tilalle. Jokainen tippa – sellaisenaan, ruoan seassa, rintamaidon seassa – syljettiin pois. Imetin sitten 1 v 3 kk ja lehmänmaitoa aloiteltiin vuoden iässä.
Eli vinkki vitonen niille, joiden ei ole tarkoitus imettää yli vuotta: kannattaa totuttaa korvikkeen makuun ajoissa.
Kuuden kuukauden täysimetyksen jälkeen jatkoin osittaisimetyksellä ja kaupan soseilla. Yritin aluksi tehdä soseita itse ja maustaa pumpatulla maidolla, mutta lopetin pian kun vauvat eivät tykänneet yhtään.