Rintalapsien äidit, missä vaiheessa olette alkaneet antaa korviketta kiinteiden ruokien mukana?
Lähinnä siis soseuttamismielessä ja puurojen kanssa? Vai oletteko lypsäneet rintamaitoa mukaan?
Kommentit (27)
Ei ole tarpeen, jos vauva imee lapsentahtisesti lisätä ruokiin korviketta. Itse soseutan ruoat ja keitän puuroot veteen. Sitten lähempänä vuotta aloitan hapanmaitotuotteillla ja sitten siirrytään suoraan luomu-maitoon, kun imetys vähenee/loppuu. Näillä nuoteilla jo kolmatta viedään.
eivät ole saaneet siis korviketta lainkaan.
Tai nyt olen vähän yrittänyt nokkamukista antaa korviketta että voisi joskus lapsi olla päivän mummun hoidossa, mutta ei oikein tunnu iskevän. Irvistelee ja puistatuttaa vain. :) Vauva on siis 11kk.
Puurot olen keittänyt ihan veteen ja ruoat myös. En ole siis sekoittanut myöskään tissimaitoa niihin.
ja imetin jokaista kahden vuoden ikään.
Soseisiin laitoin äidinmaitoa mikäli tarvitsi maitoa. Puurot tein vedestä.
kolme lasta eivät oo ikinä saaneet korviketta. Oon tyytyväinen, et maitoa riitti ja jaksoin imettää. 10 kk iässä jokainen totutteli juomaan ruuan kanssa piimää ja sit vuoden iässä lisäksi tavallista maitoa.
ennen tein vedellä. nyt annan muutaman huikan rasvatonta maitoa, ja puurotkin teen siitä. puolet vettä, puolet rasvatonta.
9kk.
käyttänyt lapselleni korviketta ollenkaan: ihan ensimmäisiin soseisiin pumppasin rintamaitoa mukaan, mutta puurot yms. tein ihan veteen.
Tai nyt olen vähän yrittänyt nokkamukista antaa korviketta että voisi joskus lapsi olla päivän mummun hoidossa, mutta ei oikein tunnu iskevän. Irvistelee ja puistatuttaa vain. :) Vauva on siis 11kk.
Puurot olen keittänyt ihan veteen ja ruoat myös. En ole siis sekoittanut myöskään tissimaitoa niihin.
Menin töihin kun lapsi oli 11kk, isänsä jäi kotiin. Päiväsaikaan joi vettä, imetin sitten enemmän aamulla ennen töihin lähtöä ja illalla töistä tultua. Vuoden iästä pikkuhiljaa alkoi tavalliselle maidolle.
toinen rintalapsista söi sormiruokaa ja toinen kaupan soseita.
Imetetty on, ja puurot tehty veteen. Ja soseet tehty keittämällä kasvikset ja sitä keitinlientä käytetty soseissa. En ole laittanut yhdellekään neljästä lapsestani soseisiin tai puuroihin korvikemaitoa enkä tissimaitoa.
Ei ole ollut mielestäni tarpeen. Lapsi on saanut tarvittavan maidon rinnasta ja soseuttamiseen ja puuroihin on käynyt yhtä hyvin vesi.
esikoiselle ei olisi voinut korviketta antaakaan kun oli allerginen niin ei tullut sellaista tapaa antaa muillekaan
Meillä kaikkien puurot on keitetty aina veteen, myös vauvojen, paitsi tietysti joku riisipuuro. Ensimmäinen maito äidinmaidon lisäksi on ollut kaikilla tavallinen maito.
Vettä laitoin joukkoon, jos jotain tarvitsi. Lähempänä 1v:tä alettiin antaa sit oikeaa maitoa.
lapseni eivät ole koskaan syöneet/juoneet korviketta
Soseita laimensin pakkasen maidolla. Jonne sitä kertyi maidonkeräimestä, jota pidin toisella rinnalla imettäessäni toisesta.
rintamaitoa , alkuvaiheessa kun soseita harjoiteltiin ja eivät tahtoneet pysyä suussa, YÄK olivat pahoja.
imetin pitkään ja kiinteätkin aloitin tosi myöhään. Kesä kun oli niin muussasin marjoja. Seuraavaksi oli vuorossa vihannekset jotka ohensin keitinliemellä. Puurot tuli mukaan vasta kun siirryttiin ihan tavalliseen ruokaan ja maitoon.
Lapsi on eskari ja hyvä ja monipuolinen ruokailija eikä allergioita. Tiedoksi vaan niille joiden mielestä on aivan välttämätöntä syödä monipuolisesti jo 3kk iässä siis ettei niitä allergioita tulisi.
kuopukselle vasta 6 kk iässä.